• BK1986

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

jewel skrev 2016-01-21 21:23:13 följande:

Idag var jag på mitt andra ultraljud, sprutdag 8. Läkaren såg 10 äggblåsor över 10mm på höger sida, men de flesta var 10-12mm. En var 16mm. På vänster sida (ja nu syntes den vänstra äggstocken, fast inte lika bra som den högra) fanns det 4 äggblåsor över 10mm, en på 16mm där med. Det känns bra att det var så många blåsor, men jag är orolig över att äggen inte ska hinna mogna. Äggplocket blir redan på måndag, på dag 12. När jag gjorde IVF för tre år sedan fick jag ut 6 ägg men bara två var mogna, då var äggplocket på dag 13 fast med långt protokoll. Ja ja, vi får hålla tummarna att allt går bra på måndag!

Kul att vi är flera som ska göra äggplock nästa vecka! :)

Så kul! Vad spännande att det blir redan på måndag. :) Vi ska på andra ultraljudet imorgon så nu håller vi tummarna för att de växt till sig och att vi också får äggplock på måndag.
  • BK1986
    loppi skrev 2016-01-21 22:37:20 följande:

Luft skall man absolut inte få in i blodet... den skall du ta bort helt! Vill inte skrämma dig, men prata med någon innan du tar nästa spruta.

Googlade supermycket på det efter första sprutan med lite blandade resultat. Vissa sprutar ut luften, andra kör in alltihopa. Sköterskan på kliniken menade dock att luften inte gör något eftersom man sprutar in det i fettet på magen där det inte finns några större blodådror. Förvirrande!
  • BK1986
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-21 22:58:29 följande:

Man ska dra in lite luft, sen "slå" bort bubblorna. Sen spruta upp första droppen och på så vis försvinner luften.. Sen tar du sprutan!

Menar du Menopur? För den tror jag att jag fått till knicksen på. :) Drar ner lite extra och trycker sen upp till nivån jag ska ha. Det var tipset jag fick på kliniken. :)
  • BK1986

Andra ultraljudet för mig igår. Totalt 6 blåsor över 10 mm men bara en som var 17 mm. Så det blir fortsatt samma dos för mig och nytt VUL på måndag. Förhoppningsvis äggplock på onsdag. Första gången hittills som jag känt mig besviken. Försöker som sagt ta det som det kommer, och de har ju inte avbrutit försöket. Så någon dag hit eller dit spelar ju egentligen ingen roll. Men luften gick ur mig lite.

• BK1986
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-23 09:25:58 följande:

Nu insåg jag att jag läste lite fel. Blev förvirrad av den där som var 17 mm. Men oroa dig som sagt inte. Dina äggblåsor har all förutsättning att växa fram till nästa ultraljud. Som sagt så är jag själv typexemplet på en svårstimulerad patient

Tack för peppningen! :) Jag försöker tänka att det är bättre att de får lite mer tid på sig att mogna än att de plockar för tidigt. Vilken medicin hade du? Och vad tog du för dos?
  • BK1986
    jewel skrev 2016-01-23 09:47:28 följande:

Jag hade bara två blåsor som var 16mm i torsdags och jag ska göra äggplock på måndag, hoppas äggen hinner växa och mogna! Jag är orolig för att jag får för tidigt äggplock. Kollade min journal från min IVF 2012 och där står det att om jag inte blir gravid vid det försöket bör teamet ha en diskussion om byte av hormon eller förlängd stimulering eftersom det var påtagligt med omogenheten. Min nya klinik har fått denna journal men jag tror inte att de har läst så noga...

Det hinner de alldeles säkert! Frågade min klinik senast vad som var minimum för att de ens ska plocka äggen och hon sa två. Så i och med att du har två som är på G så kommer det gå superbra för dig att plocka på måndag! Eftersom jag bara hade ett så väntar de säkert och vill att fler ska växa till sig.
  • BK1986

Nästa ultraljud imorgonbitti för mig. Nummer tre i ordningen. Nu hoppas jag att de växt sig stora och fina mina ägg. :)

Hur har ni andra det med biverkningar? Jag kände ingenting fram tills i lördags när jag hade ont i magen (inte tjejmagen) hela dagen. Sedan dess har jag varit öm och emellanåt illamående. Mått lite "tjyvtjockt" som vi säger här uppe i norr. Har dessutom fått ont i bröstvårtorna som jag brukar få vid ägglossning. Någon fler med erfarenheter av detta?

• BK1986
    Mariana79 skrev 2016-01-25 08:50:23 följande:

Jag satt och läste alla bipeckssedlar igår... kändes sådär. Jag är ju en person som ofta tror det värsta med så det var ju ingen höjdare att läsa om. Men när jag följer er och läser era biverkningar så känner jag mig lite lugnare. Inte för att det är så kul med de biverkningarna heller så klart :) Lycka till nu BK1986 hoppas du får fina resultat <3

Tack så mycket! :)

Läsa bipacksedlarna är inget jag rekommenderar. Har själv gjort det och det hjälper inte. Tycker ändå att mina biverkningar är rätt lindriga måste jag säga. Och så vet man ju varför, och då är det lättare.
  • BK1986

Då var tredje ultraljudet gjort! Nu hade det blivit 6 stycken på vänster sida och 5 på höger. En på 21 mm, några runt 17 och resten mellan 10 och 15. Så nu hoppas jag att beskedet blir att vi får ta ägglossningssprutan ikväll och plocka på onsdag.

BM som gjorde ultraljudet undrade hur jag mådde, och hon var inte förvånad över att jag var illamående eftersom det förutom de 11 som var över 10 mm även var ett helt gäng på cirka 8! Lite skumt att jag inte känner mig mer svullen runt magen än vad jag gör.

Nu inväntar jag samtalet från kliniken som brukar komma runt 14 och håller tummarna för Ovitrelle ikväll. Och att sprutan funkar! ;)

Funderar på att vara hemma idag då jag känner mig rätt skör. Hur har ni andra gjort med att berätta på jobbet?

• BK1986
    jewel skrev 2016-01-25 06:48:09 följande:

Jag har jätteont i bröstvårtorna, lite illamående och värk i äggstockarna. Ska bli skönt att få ut de där äggen :)

Lycka till idag!

Lycka till själv! Visst har ni äggplock idag? Håller tummar och tår för er!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016