Inlägg från: Kärlekövervinnerallt |Visa alla inlägg
  • Kärlekövervinnerallt

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Iskristall skrev 2016-01-29 19:16:53 följande:

Jag har bara gjort kort och fått börja med sprutor på cd2, både förra och denna gången. Om de väljer kort eller långt protokoll verkar vara mycket upp till kliniken. Antar att de väger parets förutsättningar, men har försökt googla på varföe det ena väljs över det andra men hittar inga bra svar. När vi kom till vår klinik första gången blev det kort, läkaren där sa att det inte gjorde nån större skillnad och de oftast körde med kort men att jag kunde få långt om jag önskade. Vilket vi inte gjorde eftersom vi ville börja så fort som möjligt. Medan vissa kliniker verkar mest bara köra långt så jag vet inte.

Alla sprutor är subkutana. Att folk får hjälp är nog bara att de tycker det är läskigt med sprutor överhuvudtaget kan jag tänka.

Trodde det var subkutana men var tvungen att fråga. Skulle ju vart lite jobbigt med intramuskelära :)
  • Kärlekövervinnerallt
    stajlish skrev 2016-01-30 17:00:00 följande:

Vad tror ni? Första tjuvtestet på RD7...har testdag om en vecka egentligen... visst är där ett svagt streck!??? Vågar knappt tro att de är sant...

Jag ser strecket :)
  • Kärlekövervinnerallt

Usch. Är ledsen och har panik. Skall på mitt första möte idag. Har kämpat med vikten och var under gränsen tills jag ställde mig på vågen idag och från ingenstans gått upp 2kg. Så nu är jag över gränsen. Va fan gör man? Skulle vara så trist att få ett nej nu. Så nära ???????????? har ni fått väga er på era möten?

• Kärlekövervinnerallt

Tack för era svar. Är ju godkänd sedan innan och använt mig av vårdgarantin. Så håller tummar och tår att de inte väger en. Skall ju fylla i papper med information innan om bland annat vikt. Tänker skriva vad jag brukar ligga runt. Skall ju inte börja direkt imorgon så får jobba vidare med vikten helt enkelt.

• Kärlekövervinnerallt
    Filli89 skrev 2016-02-02 22:21:26 följande:

Hej tjejer

Tänkte hoppa in här. Börjar med hormon behandlingen imorgon. Blir puregon och orgalutran på korta protokollet (har endo). Vissa av er diskuterade vikt,vadå kan de komma fram till att man väger för mkt efter att man börjar med behandlingen? Har lagt på mig några kilon så blev orolig av att läsa den där.

I stockholm skall man ha max ett bmi på 35 när behandling påbörjas. Sedan vet jag inte hur stenhårda de är på detta
  • Kärlekövervinnerallt
    Frmid skrev 2016-02-03 06:03:04 följande:

Jag tror de väger vid äggplocken för att kunna räkna ut hur mycket smärtstillande du kan få intravenöst :)

Man behöver inte vägas för att veta hur mycker iv medicin man kan få . Pluggar till sjuksköterska :)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016