• stajlish

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Pipam skrev 2016-02-02 06:29:25 följande:

Vet ni vad som räknas som ett försök?

Om man får ett eller flera till frysen och man gör ett FET, är det ett försök?

Om embryot inte klarar upptining, är det ett försök?

Jag bor i Göteborg och går via landstinget fast är flyttad till privat klinik pga väntetiderna.

Varje äggplock räknas som ett försök, alltså kan man ju få fler "försök" beroende på hur många ägg man får befruktade som klarar sig varje gång =)
  • stajlish
    Pipam skrev 2016-02-02 06:29:25 följande:

Vet ni vad som räknas som ett försök?

Om man får ett eller flera till frysen och man gör ett FET, är det ett försök?

Om embryot inte klarar upptining, är det ett försök?

Jag bor i Göteborg och går via landstinget fast är flyttad till privat klinik pga väntetiderna.

Jag går på Sahlgrensla i Göteborg glömde jag skriva =)
  • stajlish
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-02 17:20:13 följande:

Usch. Är ledsen och har panik. Skall på mitt första möte idag. Har kämpat med vikten och var under gränsen tills jag ställde mig på vågen idag och från ingenstans gått upp 2kg. Så nu är jag över gränsen. Va fan gör man? Skulle vara så trist att få ett nej nu. Så nära ???????????? har ni fått väga er på era möten?

Fy fan :( Va typiskt! Ja, vi fick väga o mäta oss på inskrivningssamtalet :/ Men de borde dom väl fasen ha överseende med!? Några kilon hit eller dit
  • stajlish
    Pipam skrev 2016-02-02 16:28:51 följande:
    Ok! Jag har fått betalningsförbindelse från Sahlgrenska till Nordic IVF eftersom det var så lång väntetid. Hoppas det är samma? Det borde det vara. Ska fråga på torsdag när jag ska på VUL.
    Ja, borde ju va samma! =) Ja, fråga!
  • stajlish
    lallallalla skrev 2016-02-03 20:59:32 följande:

Hur har ni andra mått efter äggplock? Jag tänkte plocka fram kläder till morgondagen ikväll och insåg att jag inte har några byxor som räcker till. Jag är fortfarande svullen och även om det inte gör så ont så är jag typ öm och irriterad över magen. :(

Jag var svullen och lite öm typ 2-3 dagar efter
  • stajlish
    Storadrömmar skrev 2016-02-04 03:47:34 följande:

Äntligen! Hittade jag er :)

Hej alla, vill gärna hoppa in i eran tråd! Har läst några sidor i början men ni tjejer har skrivit flitigt så jag hopade fram lite.

Vi har kört oskyddat i 3 år och har gjort klart alla utredningar. Inge fel förutom att min ena äggledare beslutat sig för att blockera ingången...

Så igår började vi med 1:à sprutan gonal-f. Ikväll den andra. Som ni ser på tiden så kan jag inte sova inatt...

Mkt tankar, rädslor osäkerhet, vad håller jag på med tankar, blandat med glädje och tacksamhet att man kan få hjälp med att få bäbis. :)

Förlåt minns inte ers namn, som sagt klockan är mkt och jag orkade inte läsa hela tråden riktigt. Men det jag läst är starkt och djupt berörande. Så all eloge och kram till er alla.

För övrigt jag är bonus mamma till min mans barn.

Drömt om barn i många år men först nu hittat min man för 5 år sedan. Äntligen!

Hej alla, vill gärna hoppa in i eran tråd! Har läst några sidor i början men ni tjejer har skrivit flitigt så jag hopade fram lite.

Vi har kört oskyddat i 3 år och har gjort klart alla utredningar. Inge fel förutom att min ena äggledare beslutat sig för att blockera ingången...

Så igår började vi med 1:à sprutan gonal-f. Ikväll den andra. Som ni ser på tiden så kan jag inte sova inatt...

Mkt tankar, rädslor osäkerhet, vad håller jag på med tankar, blandat med glädje och tacksamhet att man kan få hjälp med att få bäbis. :)

Förlåt minns inte ers namn, som sagt klockan är mkt och jag orkade inte läsa hela tråden riktigt. Men det jag läst är starkt och djupt berörande. Så all eloge och kram till er alla.

För övrigt jag är bonus mamma till min mans barn.

Drömt om barn i många år men först nu hittat min man för 5 år sedan.

Kärleken växer sig starkare i denna situation och jag är tacksam att det var han som peppade mig på att vi skulle söka hjälp.

Långt inlägg men.. Ja de va lite om mig..!

På måndag ska jag på ul och kolla hur mina ägg mår :)

Välkommen hit =)
  • stajlish
    kvillis skrev 2016-02-04 19:31:53 följande:

Gjorde insättning ont? Tog det lång tid?

Insättningen känns ingenting! Tog typ 5 min =)
  • stajlish

Så kul o se hur de blir starkare för varje dag! Kan fortfarande inte fatta att det är sant! :) Håller alla tummar och tår för er andra här inne :) Hoppas ni snart har ert plus! 2016 ÄR vårt år! 

• stajlish
    loppi skrev 2016-02-04 23:11:49 följande:
    Ojojoj! Så roligt ..
    Ja =) Tog ett digitalt Clearblue-test nu med, "gravid 2-3" =) Hoppas verkligen mini vill stanna ända till oktober! Hur går de för dig?
  • stajlish
    jewel skrev 2016-02-05 04:41:37 följande:

Jag vaknade för en stund sen o behövde kissa så jag gick upp o tog ett gravtest. Jag är gravid!!! Ruvardag 9, samma dag som jag plussade med dottern. Känns helt otroligt, trodde faktiskt inte att det hade gått vägen. Nu hoppas jag bara att det stannar o blir en bebis i oktober!

GRATTIS!!!! =) När har du BF?
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016