• jooo

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Heej tjejer! Jag håller på med första försöket på rmc I linköping. Är på sprutdagar 9, ska ta ovitrelle imorgon och äggplock på skärtorsdagen :)

• jooo
    StillAlive skrev 2016-03-22 07:31:43 följande:

Spännande! Vilken läkare går du hos? :)

Elisabeth Nedstrand :) går du också på rmc linköping? Fick två embryon tillbaka..tyvärr va båda bara 3 celliga. Så nu är de en lång väntan och annars nytt försök förhoppningsvis med fler ägg än förra.
  • jooo
    StillAlive skrev 2016-03-27 21:25:00 följande:

Ah okej. Aa går hos RMC Linköping. Tyckte Susanne var den trevligaste av de tre.

Följ vår resa på instagram: ivf_resan

Ok spännande! Ruvar du också? Är så lång väntan..ruvardag 3 idag:P
  • jooo
    Minimasken skrev 2016-03-29 22:04:16 följande:

Hej!

Kände jag jag behövde diskutera med andra nu som håller på med IVF.

Jag har gjort en resa via Sahlgrenska och allting har gått väldigt bra. 

Är redan på ruvardag 6 så en vecka kvar nu tills jag får testa.. 

Men är väldigt känslosam och börjar utav minsta lilla braka ihop i gråt över att jag tror att embryot redan lämnat kroppen för den inte vill vara kvar inom mig :(

Hej vill bara skriva att jag känner igen mig. Vi är fler!! Är på ruvardag 4 och känner ingenting så känns helt kört!!Håller på o googlar sönder mig o har bara ångest. Styrkekramar!
  • jooo
    camcessi75 skrev 2016-03-30 17:04:45 följande:

Hej!!

Jag gjorde ET skärtorsdagen. Är idag på dag 6. Vi har en lite plutt hemma på 3 år som oxå kom till genom ivf och nu vill vi så gärna ha ett syskon. :) De satte in 2 st 3- celliga embryon denna gång. Ej toppkvalitet varför de satte in 2 st.:( Våran lilla plutt hemma var ett 4-celligt embryo av " toppkvalitet" som de sa, så jag har tyvärr ej så höga förväntningar denna gång. Trots det har jag blivit mer orolig och nervig denna gång. Antar att det är åldern. Är 40 år fyllda. Jag har haft mensvärk sedan dag 1 och nu mår jag illa. Lite för tidigt för att känna av ev gravsymtom. Antar att det är biverkningar från Lutinus.

Skönt att ha kontakt med andra i samma situation.

Hej!! Jag är rd4 första försöket. Fick också två 3 celliga tillbaka. Skönt o höra nån mer som fått de kändes lite hopplöst och min läkare sa inget när ja tog upp oron över 3 celligt. Fick du till dig nått om chansen att fortsätt dela sig? Och varför de inte odlade en extra dag.../: lycka till iaf o ja håller tummarna :)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016