• HelloKik

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Jag och min sambo tar nya tag i börjat på januari, fick avbryta min behandling förra veckan då min kropp inte svarat på sprutorna, fick för låg dos! Jättetrist såklart, då jag hade siktet inställt på äggplock...
    Nästa gång börjar jag högre, tydligen har jag väldigt högt AMH värde och de är väldigt rädda för överstimulering. Värdet på AMH säger mig inget men har 21?
    Vad spännande att det är så många som är inne i den här svängen, har inte sett det här forumen innan, lycka till alla!

• HelloKik
    jewel skrev 2016-01-21 21:23:13 följande:

Idag var jag på mitt andra ultraljud, sprutdag 8. Läkaren såg 10 äggblåsor över 10mm på höger sida, men de flesta var 10-12mm. En var 16mm. På vänster sida (ja nu syntes den vänstra äggstocken, fast inte lika bra som den högra) fanns det 4 äggblåsor över 10mm, en på 16mm där med. Det känns bra att det var så många blåsor, men jag är orolig över att äggen inte ska hinna mogna. Äggplocket blir redan på måndag, på dag 12. När jag gjorde IVF för tre år sedan fick jag ut 6 ägg men bara två var mogna, då var äggplocket på dag 13 fast med långt protokoll. Ja ja, vi får hålla tummarna att allt går bra på måndag!

Kul att vi är flera som ska göra äggplock nästa vecka! :)

Åh vad bra det verkar fungera för er gällande storlek på ägg. Så skönt att det verkar fungera för många, det ger mig lite hopp!
    Själv var jag på undersökning idag, dag 6 på menopur, och har ett fåtal på ca 9 mm, men många mindre (pco). Så nu är planen att kolla igen på måndag om det händer nått
    Fick höra att jag är ett svårt fall då jag inte verkar reagera på sprutorna. Samtidigt som de inte vill att man blir överstimulerad, blir så ledsen att jag inte kommer vidare....
  • HelloKik
    jewel skrev 2016-01-22 19:24:02 följande:
    Förstår att det känns tråkigt att de inte var större, men bra att de kollar igen för att se vad som hänt på måndag. Vad tar du för dos? Det blev ingen höjning nu då eller?

Även om man har många äggblåsor så behöver det ju inte betyda många ägg och om man får många ägg behöver det ju inte betyda att de är mogna. Så svårt det där, det är bara att hålla tummarna och hoppas att vi ska få det där guldägget som blir en bebis!
    Började dosen med 150, i 3 dagar sedan 112, nu ska jag höja till 150 igen för att se vad som händer!
    Tack för all uppmuntran, jag blir bara lite ledsen och frustrerad att inte komma vidare
  • HelloKik

Är lite deppig idag, fick avbryta mitt andra ivf försök, då jag inte reagerar på menopur sprutorna, äggen växer inte till sig! (Har PCO) Varje undersökning trots höjning av dosen så händer inget! Försöker att inte stressa upp mig, men det gnager inombords
    Denna gången började jag på 150 i dosen, i slutet hade jag 225.

• HelloKik
    lallallalla skrev 2016-01-28 18:23:18 följande:
    Förstår om du är deppig. Om det är nån tröst så påstår vår klinik att kvinnor med PCO generellt har större chans att lyckas med ivf. Men det är ju så fruktansvärt jobbigt att behöva vänta.
    Ja det hade jag hört, men tydligen så är jag unik då min läkare inte heller förstår varför det inte händer nått.
    Håller tummarna för att de inte säger att jag är ett hopplöst fall!
  • HelloKik
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-28 19:04:17 följande:
    Fast 225 är ju ingenting om du är svårstimulerad. Jag har haft både gonal-f och menopur och det händer INGENTING om jag inte tar maxdos på 450, dessutom har jag behövt spruta i 12 dagar. Konstigt att de inte höjer din dos mer.
    De är tydligen försiktiga då jag har såååå många små äggblåsor, typiskt pco. På mitt första försök hade jag 112 i dosen! Hoppas verkligen att jag får försöka igen och att de höjer dosen! De vill verkligen inte att jag blir överstimulerad, eftersom de är så försiktiga.
  • HelloKik
    Majamas skrev 2016-01-28 22:33:48 följande:

Glömde säga att jag är ledsen för din skull att du fick avbryta Jag är rädd för samma sak. Kramar

Tack snälla för dina ord, jag hoppas vi får börja om med högre dos snart igen
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016