Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

BF juni/juli

[quote=75976909][quote-nick]Luttiis skrev 2015-11-08 18:57:14 följande:[/quote-nick]

Ååh okej, nee jag får nog försöka sluta noja och tänka så mycket och bara leva i nuet, har ul på morgonen 27 nov men det är så sjukt långt dit men vet inte om jag tjänar något på ett vul i veckan, för att sluta noja liksom men sambon tycker jag ska sluta noja och bara ta dagarna som dom kommer och vänta till 27e, vill ju ha hans stöd i det här också och det är väl så att jag faktiskt oroar mig för mycket egentligen!

[/

Undrar om han skulle nojja om barnet låg i hans mage. Lät för han att att säga. Min sambo är likadan och blir så ledsen när han tycker jag övernojjar då jag haft 9 missfall innan. Jag håller på och går under just nu.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

Nej fy vilken pärs detta år kommer akdrig genomgå detta igen, mitt psyke pallar inte det.

Hade som hugg i magen igår och så detta. Svagt test på det.

• En del av oss

[quote=75977790][quote-nick]DLR skrev 2015-11-08 21:34:44 följande:[/quote-nick]

En del av oss,

Jag hoppas innerligt att du har fel. Håll oss gärna uppdaterade om hur det går och viktigast av allt, hur DU mår.

Lyssnar gärna ifall du behöver lätta på hjärtat <3

[/

Tack snälla. Fick sån oerhörd pepp och stöttning på FL ikväll av helt underbara varma människor och så du DLR

Jag är 41 år och bor i Stockholm. Någon mer i tråden som bor i Stockholm?

• En del av oss

[quote=75978059][quote-nick]Luttiis skrev 2015-11-08 22:31:02 följande:[/quote-nick]

Är 26 år och också från Stockholm :)

[/

Lust och ses någon dag och gravidsnacka och ta en fika eller lunch på stan?

• En del av oss

[quote=75978654][quote-nick]DLR skrev 2015-11-09 06:20:46 följande:[/quote-nick]

33år och bor i Stockholm, typ haha.

Andra barnet.

Min ländrygg vill ta kål på mig. Någon annan som känner så? Tips mot värken?

Känns som jag haft mensvärk sedan jag plussa. Minus vissa dagar då jag känner nada :/

[/

Vore kul om du kanske kunde hänga med mig och den andra blivande mamman på gravidfika eller gravidlunch på stan. Om ni vill förstås. Behöver gravidkompisar och blivande mammakompisar då ingen i min närhet väntar liten.

Låter jobbigt med värken, men kanske vetekudde som du lägger i micron en stund eller massage. Träning brukar hjälpa mig när jag har ont.

Jo idag känns det bättre. Vecka 6+0 så sjunde vecka nu, tempen upp 0.1 och CB digital visar gravid 3+ idag precis som den ska inga symtom dock men min vän sa med stora barn att det strålar om dig att hon aldrig sett mig så lycklig.

• En del av oss

[quote=75978869][quote-nick]DLR skrev 2015-11-09 08:29:30 följande:[/quote-nick]

Jag anade att det var något åt det hållet då jag har även ont i ljumskarna (samt magen). Bara det att ländryggen är värst. Förutom när jag tar ett varmt bad eller har vetekudde mot den. Funderar på att börja träna (regelbundet) lite lätt.

Har någon tips på övningar? Och finns det någon gräns på hur mycket man får bada?

[/

Du kan få träningstips av mig. Vilket gym går du på? Du kan köra hemma också om du har typ en pilatesboll och ett gummiband. Jag har ett super program för ryggen och övningarna är säkra. Har du någon träningserfarenhet? Jag tränar själv på gym några gånger i veckan och styrketräning är superbra under graviditeten visade en studie som nyligen presenterades så ingen fara. Bad däremot vet jag inget om då jag inte äger något badkar och för kallt i vanlig pool. Bubbelpool däremot ska du undvika vad jag vet pga risk för bakterier som trivs i värme.

• En del av oss

[quote=75979107][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-11-09 09:51:02 följande:[/quote-nick]

Nej du är bara klok :D

Jag är 29 år och bor i sthlm men flyttar till Norrtälje kommun i mellandagarna :)

[/

Åh en till Stockholmare. Vi kanske kan bli ett gäng som invaderar cafeer i framtiden ha ha

• En del av oss

[quote=75979517][quote-nick]DLR skrev 2015-11-09 11:48:50 följande:[/quote-nick]

Mitt illamående har börjat smyyyga sig in. Mår liiite illa på morgonen och liiite på kvällen. Inte i närheten av min förra grav, men jag känner den. Det jag känner av mest, utöver molvärken, så är dessa hormoner något jag känner av. Jag som inte alls brukar vara känslig är EXTREMT känslig.

Kan nog vara en kombination av hormoner och mitt abstinens (rökare).

Ps. En del av oss, saknar dig här inne. Hur mår du? Hur går allt?

[/

Naaw vad gullig du är! Här är är jag. Har sovit lite var trött och sedan kom min vän över som själv har två barn som är i skolåldern (hon ska mest troligt vara med när mitt barn ska födas om det går bra). Jag mår bra inga symtom och fryser som bara den och är arg som attan på min granne som är en riktig su**a

Ja du känslig är jag med, stackars sambo han får ta mitt humör det är gråt och plötsliga vredersutbrott. Jag är en lugn person annars men nu så kan jag bli gråtig eller arg på det mesta som nyheterna ha ha.

Rökning är också något jag oroar mig. Jag blir knäpp på mig själv som oroar mig för mf/ma men röker för jag är så orolig...försöker dra ner på det för sttkunna sluta men det är stört omöjligt. Jag har läst att eco cigg e cigg ska vara okej så ska kolla upp det som avvänjningshjälp för zonniax funkade inte brände som eld i munnen.

• En del av oss

[quote=75979856][quote-nick]Donna85 skrev 2015-11-09 13:08:09 följande:[/quote-nick]

Usch vad jag har börjat må illa :( började förra veckan, i fredags kräktes jag 2 ggr på jobbet. Använder åksjukearmband och har börjat med postafen men vet inte om det hjälper så jätte mycket... Testade postafen förra graviditeten med men gav upp direkt för jag kunde inte hålla ögonen öppna utan somnade på jobbet.. Är trött nu med men inte riktigt lika mycket. Sovit dåligt några nätter o då blir illamåendet ännu värre. Någon som har nåt tips?? Testat att äta innan jag stiger upp men det hjälpte inte nåt direkt. Försöker småäta lite hela tiden så håller det sig lie lugnare, äter jag lite större portion så mår jag jätte illa.

[/

Lergigan comp gör en inte lika trött som Postafen. Dock är det receptbelagt men BM kan nog ordna det åt dig.

Luttiis vi är lika långt gågna och jag läste på vårdguiden imorse att i under v.6 så börjar hjärtat att slå så om du bokar in ett nästa vecka så bör man kunna se hjärtslag . Jag har bokat VUL den 19 nov, v.7+3 och är ändå orolig att inget kommer synas.

Vore jättekul att fika ihop var i Stockholm bor du?

• En del av oss

[quote=75979965][quote-nick]DLR skrev 2015-11-09 13:31:53 följande:[/quote-nick]

En del av oss,

Va skönt att se dig här inne igen :)

Du har ju symptomer! :) Extremt frusen och känslig (humörsvängningar).

Och så ett tydligt CB test med 3+

Va glad jag blir!

Jag hade precis, innan jag fick reda på att jag är gravid, signat på actic. Men jag är ingen van tränare. Så jag är lite rädd och vilsen. Noll koll på sånt. Vart tränar du?

Min abstinens sitter nog mest i psyket nu. Precis som förra graviditeten så röker jag en cigg efter pluset av ren nervositet, och slänger resten. Så jag har varit rökfri sedan jag plussa. Men ibland så vill rökaren i mig ta över med tankar som "Ett bloss skadar väl inte, bara ett".

Som tur är så är jag jävligt envis och motiverar mig genom en app som visar hur mycket cigg jag INTE rökt, samt hur mycket pengar jag sparat hittills. Har räknat ut att jag sparat ca 8K i juli. Och då har jag räknat med minimum antal cigg jag vanligtvis röker.

De pengarna ska jag få spendera hur jag vill och belöna min styrka i det hela. Vilket blir att jag får välja viiiiiiilken barnvagn jag vill haha!!

Fika låter kul. Dock vill jag göra det när jag sett att mitt lilla underverk må precis som man ska. Känner att jag inte heeeelt fått in det i huvudet ännu. Att jag ska bli mamma igen. Kan vi avvakta tills efter December? <3

[/

Tack men vet inte om frusenhet tillhör något gravidsymtom, men nu fick jag tillbaka ömheten i brösten. Ska nog ta ett snack med MiniMini som vi kallar den och säga till att nu slutar du skrämmas och så bröstar du upp dig ordentligt nästa vecka när fotografen fotar dig så vi kan se ditt hjärta slå

Jag tränar på Actic *surprise* och kan agera PT, jag är van tränare både med kroppsvikt övningar, fria vikter och maskiner. Vill du ha träningsvärk så hör av dig nej då jag är snäll.

Svar på tråden BF juni/juli