Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

BF juni/juli

[quote=75968266][quote-nick]Tilliiz skrev 2015-11-06 14:55:12 följande:[/quote-nick]

Det var min bm i Liljeholmen som sa att det fanns möjlighet att gå på ett gruppmöte. Hon bokade in det samtidigt som jag ringde och ville skriva in mig. Vet inte riktigt vad det handlar om, mest intro med film etc. Bra för mig eftersom det är min första graviditet :)

[/

Okej jag går på en annan mvc och inte blivit erbjuden något gruppmöte. Ska dit på inskrivning på torsdag också min första graviditet.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

Värk i magen som känns som mensvärk är växtvärk då livmodern växer så det är ett gott tecken

Jag har också oro, mest för MA att det avstannat och är död eller att det är en ofostrig graviditet (tom hinnsöck utan embryo). Ska på VUL först den 19 nov och det känns som en evighet dit. Tycker dagarna går så sakta.

• En del av oss

För mig är det så avlägset till sommaren, så otroligt många veckor kvar och har både FVP och RUL att avklara innan jag vågar tro på att det blir en liten bebis.

• En del av oss

[quote=75970851][quote-nick]mammsen79 skrev 2015-11-07 09:51:40 följande:[/quote-nick]

Någon som gjort ultraljud i v,5 6 eller 7? Gör det ultra på magen då eller gör dem det innsides? Någon som vet?

[/

Gjort i v5 denna gång och v.6 och 7 tidigare gånger, har alltid varit vaginalt för mig då.

• En del av oss

DLR tack för pepp...orolig här då symtomen är borta efter 2 dagars illamående.

• En del av oss

[quote=75972075][quote-nick]mammsen79 skrev 2015-11-07 15:19:54 följande:[/quote-nick]

Ok då vet jag vad jag ska vara inställd på.Kan de se kön i v7? Tack gulliga för svaret

[/

Nej det är flr tidigt dom är ju bara några mm stora så tidigt och könsorganen är inte utvecklade än. Ibörjan är alla embryon av samma kön faktiskt.

• En del av oss

[quote=75972233][quote-nick]ebe91 skrev 2015-11-07 15:55:52 följande:[/quote-nick]

Pojke eller flicka skulle jag tro! ;) ne, men det är väl mest myter det där.. Beror ju på om spermien som når fram har en y- eller c-kromosom :) hälften av spermierna rent teoratiskt ska ju vara det ena eller det andra.

[/

Inte c kromosom utan x eller y. Du som kvinna har xx och mannen xy. Före sädesuttömning delas satsen upp i 50/50 så beroende på om ditt ägg befruktas med x spermie får du dn flicka och befruktas ägget med en y spermie en pojke. Det föds ju några fler pojkar än flickor. Vet inte om man ska tro på myter som shettles som säger att befruktning innan ÄL ger upphov till flickor och befruktning vid ÄL pojkar. Eftersom jag bara verkar ha ett befruktningsdugligt ägg i några timmar så ska jag bara kunna få söner då. Ska bli intressant att få veta kön även om det kvittar för vår del, bara det är friskt och välskapt men liten del inom mig önskar nog en liten flicka.

• En del av oss

[quote=75972420][quote-nick]DLR skrev 2015-11-07 16:45:54 följande:[/quote-nick]

Förstår oron. Den kickar alltid in vid någon skillnad. Själv hade jag extremt ont i magen igår. Och det från att inte ha några tecken alls. Tankarna började försöka svepa över mig.

Men jag måste försöka tänka positivt ändå. Får svar vid nästa VUL hur det är. Så ska inte ta ut något i förskott och dagdrömma hela dagen. När jag inte vilar. Varit sååååå slööö idag. Sovit och mått illa mer än halva dagen.

Tänkte höra med er om kläder. Jag har bara kunnat ha på mig mina leggings och extremt stora tröjor. Mina jeans trycker åt så det känns på dagarna, och är omöjliga att ens knäppa på kvällarna. Fick gräva fram gamla preggo leggings från förra graviditeten t.om (oh yes I did! haha).

Min barndomsvän sedan 20 år tillbaka var här igår. Hon ligger 10 veckor före mig. Och hennes mage är lika stor som min blir på kvällarna. Är det ens möjligt?

Vem är på lite magbilder för att jämföra?

Slipper jag kanske känna mig löjligt stor då det omöjligt kan vars bebisens verk utan snarare hormoner, tarmar och gaser haha!

Lite omväxling från att vara orolig på köpet. Vad sägs? ??

[/

Ha ha vad härlig du är, du fick mig att börja skratta. Skulle gärna visa upp magen men det är bara gaser och uppblåsthet men jag ser så preggo ut speciellt i mina träningstights och mina åtsittande träningstoppar och så mega brösten på det, har även lagt på mig runt höfter lår och rumpa liksom redan!! Det är inte möjligt. Ställde mig på vågen jo då 6 kg har jag ökat.

Jo idag har jag med slappat sovit 3 timmar under förmiddagen, ska kämpa mig igenom kvällen nu , sover jag nu vaknar jag pigg för några timmar i natt och är dödstrött sedan när det inte finns tid för att sova imorgon.

• En del av oss

[quote=75972444][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-07 16:50:46 följande:[/quote-nick]

Finns ju många "myter" om det där. Jag hörde tex att om man har sex varje dag är det större chans att få en flicka eftersom de simmar lite långsammare men är uthålligare. Om man har sällan är det större chans för de snabba killspermierna :) Fick ju en dotter första gången o då var det varje dag hela månaden för att inte missa ;) denna gång fattar jag inte ens hur vi lyckades, noll koll på äl och inte sex var mer varje vecka än varje dag haha.. Så får jag en son kanske jag börjar tro på den teorin haha!

[/

Om man har sex varannan dag då fram till ÄL och sen varje dag i 3 dagar i rad är det större chans för flicka då?

• En del av oss

[quote=75972951][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-07 19:03:20 följande:[/quote-nick]

Bra fråga :) Jag tror mer på slumpen oavsett mängd sex. Bara man får ett barn så är jag nöjd :)

[/

beror på vilken spermie som kom först om det var y eller x.

Svar på tråden BF juni/juli