Inlägg från: DLR |Visa alla inlägg
  • DLR

BF juni/juli

En del av oss skrev 2015-11-09 17:04:00 följande:

[quote=75980985][quote-nick]DLR skrev 2015-11-09 16:59:42 följande:[/quote-nick]

Har försökt ca tre ggr tilll. Kan vara så att mobil appen spökar. Ska se ifall jag lyckas genom webversionen :)

[/

Har inte fått något än så försök via webb versionen.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Märkligt! Gick från web versionen verkar det som. Men nu ska du ha fått svar iaf :)
  • DLR
    Mamacitaa skrev 2015-11-09 20:50:50 följande:

Är de bara jag som är livrädd för kejsarsnitt?

Var nära på att få akut snitt med första barnet men lyckades slippa de till slut. Men är det fara för barnet o h*n måste ut fort ja då har jag inget val. :)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Det var samma för mig, Jag hade kämpat länge när en läkare kom in och sa att de tyvärr måste börja fundera på KS. Jag blev livrädd och ändrade taktik helt och lyckades själv tillslut endå.
    Vilket jag är tacksam för. Vilken upplevelse. Längtar till BF! <3
  • DLR
    Y o L o skrev 2015-11-09 21:15:59 följande:

Vad ändrade du för taktik? Varför var det nära KS för dig? Om du vill berätta alltså. :)

Jag hade varit öppen i 4 cm i ca 19 timmar när läkaren kom in och sa så. Jag hade insisterat att jag skulle föda utan smärtstillande överhuvudtaget. Tog lustgas för första gången efter 15timmar och när de kom in var jag helt slutkörd (utmattad).

Jag hade spänt mig och kämpat "själv" alldeles för länge. Min kropp hade gett upp.

Så jag godkände smärtlindrande, minns att när de stack mig i ryggen så viskade min BM till mig i örat;

"Du är så stark, nu visar vi kroppen hur stark du är. Ta emot värkarna, omfamna de. Spänn inte dig, håll inte andan, bara ta emot de. Han vill träffa dig mamma."

Jag vaknade till liv, fick mer ork.

Minns det som igår. Varenda ggn en värk kom så andades jag ut ett stort andetag, och spände inte mig alls. Accepterade smärtan istället för att erkänna den, typ. Minns smärtan, men minns även att på något sätt, att det kändes annorlunda när jag inte spände mig och tänkte att det gjorde för ont. efter ytterligare 2 timmar var jag helt plötsligt öppen 10cm. 14 minuter efter det la de honom på mig <3
  • DLR

Hoppas ingen misstolkade min reaktion som att jag blev provocerad. i sånna fall hade jag nog börjat med att ifrågasätta er som valt det.

Alla känner, tycker och är olika. Jag personligen är livrädd för KS. Men vet även att det kan vara tvärtom.

Det här med forums kan bli så fel. Kroppsspråk och toner avgör så mycket. Text kan man tolka som humöret eller känslorna en själv känner (oftast). Vilket ofts orsakar missförstånd :(

• DLR

Yolo, glömde nämna att nära att det blev KS för att både jag och min son var trötta pch de såg ingen framgång i förlossningen efter de timmar jag varit där och började mig sakta men säkert närma mig dygnet (24timmar).

Så för att inte riskera något ville de ta ut honom innan det gick för långt.

Men det kanske gick att lista ut genom min kortfattade version av min förlossning :)

• DLR

Har ni, som har barn sedan tidigare ångrat något? Eller snarare tänkt att, det ska jag göra annorlunda den här gången.

Jag hade BF den 20/11 men hade tid för igångsättning den 10/11 pga en svår graviditet. Addera sedan tankegången att "Förstföderskor går alltid över tiden...".

Jag skulle packa BB väskan någon dag innan jag skulle åka in, utan stress, till förlossningen för igångsättning. Tänkte jag...

Men, min son ville bestämma själv. Vattnet gick den 4/11, värkarna kom snabbt efter, åkte in, och han föddes dagen efter. Hade så gärna velat ha min musik, hans nalle jag haft/sovit med sedan jag var på RUL och min kamera samt mobil laddare. Som skulle ha packats i BB väskan. Denna ggn blir det att ha den klar i vecka 29-30 redan. Just in case! haha ;)

• DLR
    En del av oss skrev 2015-11-10 09:20:30 följande:

DLR tror du jag kan få induktion ( igångsättning) med min historik? Är så himla rädd att något ska gå fel i slutet eller gå långt över tiden och att moderkakan inte fungerar tillfredsställande. Har hört någonstans att 40+ mammor inte får gå över tiden men om det stämmer vet jag inte. Tänker ta upp detta med min BM.

Vet inte vad som krävs för igångsättning för att vara ärlig. Jag hade det psykiskt och fysiskt jobbigt. Det var väldigt påfrestande för både mig och min son som jag hade det. Vi var inlagda på KS regelbundet under graviditeten. Men prata med din BM och MVC. De borde nog veta.
  • DLR

Beklagar så gammeltanten, önskar att jag kunde ge dig en stor kram! Lider med er :(

• DLR

SSK13

Varenda gång jag ser ditt SN tänker jag på Hockey :)

• DLR
    Y o L o skrev 2015-11-11 20:38:44 följande:

Du bodde i Södertälje eller hur var det ;)

Exakt! Vilket jag trodde var "ovanligt" när man sa att man bodde i Stockholm. Förvisso är jag ny här.

Bor du i S-Tälje du med?
Svar på tråden BF juni/juli