BF juni/juli
Ja här är det oxå på sjukhuset man ska till, Spec mödravården. Ja jag försökte ringa och få ett tidigt ultraljud med det gick inte.
Fick reda på mitt ferretin värde idag som låg på 22 så nu ska jag börja med 1-2 Niferex per dag, min mage blir sten av det. Kanske därför jag är sån zombie hela dagarna.
Vad hade ni i ferretin och hB? Jag hade 111 i hB vid inskrivningen den 12 nov och ska inte till BM igen förrän slutet av januari.
Va roligt. Jag är i funderarstadiet ang syskonvagn. Antar att jag behöver en, stora är ju ca 2,5 år i sommar.
Kollar oxå syskonvagn och fastnat för kronans syskonvagn. Men måste klämma o känna på den först :)
Vad har ni för krav på eran syskonvagn o hur bor ni ?
Vi flyttar ju till landet i mellandagarna så jag vill att vagnen vi köper ska kunna köras i all terräng. :)
[quote=76077308][quote-nick]ebe91 skrev 2015-12-03 21:53:13 följande:[/quote-nick]
Mina krav är;
- lufthjul
- barnen bredvid varandra (ej i "kö")
- kunna ha en/båda bakåt eller framåtvänd (alltså kunna vända sitsarna separat)
- ej ergonomisk sittdel
Vi bor i norrbotten (några km utanför en liten stad i en by) så vill kunna dra den i snö, har typ 300 meter till dagis så ska gå att ta vagnen dit den dagen stora börjar. Kommer nog inte gå några långpromenader med den.
[/
Varför inte ergonomisk sittdel?
Mitt illamående har blivit mycket bättre, oftast mår jag helt okej. Vissa lukter eller syner får mig att hulka och är det extremt (sonens bajsblöjor...) så kräks jag. Men utöver det mår jag nu rätt bra! Slutat ta postafen, tyckte inte det behövdes längre.
Sonen har nu under en vecka i rad inte ätit något på natten och jag är överlycklig! Äntligen sover han hela nätter, har gett han nappen en gång inatt bara men då hinner man ju knappt vakna :) tyvärr är jag jätteförkyld så ligger och hostar hela nätterna, så hade ju kunnat sova bättre men förkylningen är på väg bort så snaaart sover väl jag också en hel natt ;) är nog ett år sen det hände!
Gud vad skönt det låter Att slippa må illa. Men med tanke på att det låter som om du har en ganska liten hemma redan är det nog tur ;) Jag får i alla fall sova på nätterna.
Hoppas förkylningen släpper snart. Blev av med min för en vecka sedan och livet är mycket enklare när man inte både är gravid och förkyld.
Ni som redan ska göra rutin-ul, jag får inte ihop det riktigt med att ni ska få barn i juni/juli eller görs rul tidigt i era landsting?
Jag ska göra kub-ul nästa fredag, då är jag i v 13. Har fått rul-tid i början av februari och är beräknad i slutet av juni. Eller kan jag bara inte räkna era veckor kanske...
Haha inte den reaktionen man förväntat sig kanske :)
Min pappa sa "har ni haft tid med sånt?" Haha ja dottern sover ju bra så.... :)
Hur känns det att du ska jobba 8v? Tror du att du hinner komma in i arbetsuppgifterna under den tiden? Jag tyckte det tog ett tag att komma in i matchen igen, men jag började att arbeta 2 dagar i veckan första två månaderna o det kändes mer som jag praktiserade på mitt eget jobb de veckorna :)
Då har influensan slagit till här. Jag och barnen har varit däckade hela helgen och har fortfarande feber. Maken fick magsjuka samtidigt. Helt galet.
Inser nu att jag kanske borde vaccinerat mig men senast jag fick influensa var jag typ 14 år. Blir liksom väldigt sällan sjuk.
Nu är det bara att rida ut stormen men att vara gravid och toksjuk vill jag fasen inte göra om någonsin. För ja, såklart är illamåendet tillbaka.
Hoppas ni andra mår bättre ????????????
Var på inskrivningen idag (v 12+5), blodtrycket såg bra ut, annars vet jag inget då jag gick till lab efter bm-besöket (han inte innan då sonen tyckte det var vildags så lät han sova så länge som möjligt). Nästa gång blir 22 februari, då v 25. Hinner inte med v20-besöket då vi är i thailand då!
Då var det konstaterat, jag hade en MA. Känns sorgligt och tomt just nu. Tack för ert stöd tidigare, lycka till allihopa. Jag glädjer mig åt att jag har en underbar dotter och så får vi se hur det blir i framtiden, om vi försöker igen!
Vad roligt att så många får se sin lilla för först gången! Det var en så märkligt härlig känsla när vi fick se den. Kunde inte sluta le när jag förstod att den levde och verkade må bra!
Längtar till nästa UL, så man får se hur den har växt. Det syns inte på mig så mycket än :) Längtar tills man kan känna den röra sig!
Ni som väntar ert andra eller tredje, när kände ni ert första barn i magen? Var det i v.18, tidigare eller senare? Har hört av min mamma att det kan säker dröja tills vecka 20 innan jag känner nått.
Hej!
Jag är nu i v16 och har insett att jag kanske valt fel mvc - enbart baserat på att jag ju borde ha valt ett mvc nära hem och inte nära jobbet (vilket jag då tyckte var smart).. Tror ni jag kan byta såhär mitt i allt? Jag vill gärna komma med i de blivande-föräldragrupper som min mvc hemma planerar snarare än dom nära jobbet..
Ska ni ta reda på kön?
Jag är så sjuuuukt nyfiken den här gången Har en av varje sedan innan så det spelar verkligen ingen roll, men kan knappt vänta till RUL om en månad. Dessutom gissar vänner och släktingar hej vilt hela tiden så då blir jag ännu mer nyfiken. Och hur kan jag bara vara i vecka 15? Jag tror tiden har stannat, haha.
Hoppas ni mår bra allihopa tjejer! Mitt illamående kommer och går fortfarande men mår generellt mycket bättre där jag kan ha nästan helt bra dagar. Har dock nästan inte gått upp något alls ännu så jag märker att jag inte äter lika mycket som med sonen.
Hundochhäst: Hoppas att det blir bättre snabbt! Det räcker ju med att vara gravid utan att man ska behöva ha en massa andra problem :/