DLR skrev 2015-11-10 08:43:47 följande:
Har ni, som har barn sedan tidigare ångrat något? Eller snarare tänkt att, det ska jag göra annorlunda den här gången.
Jag hade BF den 20/11 men hade tid för igångsättning den 10/11 pga en svår graviditet. Addera sedan tankegången att "Förstföderskor går alltid över tiden...".
Jag skulle packa BB väskan någon dag innan jag skulle åka in, utan stress, till förlossningen för igångsättning. Tänkte jag...
Men, min son ville bestämma själv. Vattnet gick den 4/11, värkarna kom snabbt efter, åkte in, och han föddes dagen efter. Hade så gärna velat ha min musik, hans nalle jag haft/sovit med sedan jag var på RUL och min kamera samt mobil laddare. Som skulle ha packats i BB väskan. Denna ggn blir det att ha den klar i vecka 29-30 redan. Just in case! haha ;)
Vi har inte en enda bild från förlossningen, nu i efterhand känns det tråkigt men just då vet jag att jag tänkte att det inte fanns tid. Jag har en stor minneslucka från sista 2-3 timmarna, sambon har fått återberätta allt. Det var en väldigt tuff förlossning, och just nu är jag rätt revanschsugen. Jag hade inga speciella planer eller tankar kring förlossningen, nu med andra vet jag mer hur jag vill ha det och vad jag absolut inte vill.
Den här gången kommer jag även stanna hemma lite längre, för nu vet jag ju vad som händer. Hann vara på förlossningen 16 timmar innan han var ute. Men samtidigt hade jag väldigt kraftiga och regelbundna värkar direkt det starta, hade han bara inte legat fel i födelsekanalen hade det gått mycket snabbare.