Inlägg från: Y o L o |Visa alla inlägg
  • Y o L o

BF juni/juli

Bra fråga :) Jag tror mer på slumpen oavsett mängd sex. Bara man får ett barn så är jag nöjd :)

En del av oss skrev 2015-11-07 17:59:58 följande:

[quote=75972444][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-07 16:50:46 följande:[/quote-nick]

Finns ju många "myter" om det där. Jag hörde tex att om man har sex varje dag är det större chans att få en flicka eftersom de simmar lite långsammare men är uthålligare. Om man har sällan är det större chans för de snabba killspermierna :) Fick ju en dotter första gången o då var det varje dag hela månaden för att inte missa ;) denna gång fattar jag inte ens hur vi lyckades, noll koll på äl och inte sex var mer varje vecka än varje dag haha.. Så får jag en son kanske jag börjar tro på den teorin haha!

[/

Om man har sex varannan dag då fram till ÄL och sen varje dag i 3 dagar i rad är det större chans för flicka då?

• Y o L o

Aha intressant. Ska genast fundera på hur det ser ut bakåt i leden :)

DLR skrev 2015-11-07 20:08:17 följande:

Jag har fått höra att som alla vet, så grundar det sig på kromosomerna i männens spermier. Men att man även att kan se vilka som "regerar" genom att titta bak i släkten.

Min far t.ex har 3 flickor och 3 pojkar. Alltså 50-50.

Min svärfar har 1 pojke och 1 flicka, alltså 50-50 även där.

Tittar man ännu längre bak (för min del) så är det samma där.

Min svärfars far har 1 son och 1 dotter.

Min sons biologiska far har 2 söner (varav vår som är den ena). Hans far har 3 söner, hans fars far har 1 son.

Förstod någon vad/hur jag menar. För idag känns mitt huvud som en enda stor potatismosröra haha!

Osv osv Så tittar/resonerar man så, är det 50-50 för vår del :)

• Y o L o

I dag bar jag en tung kasse, började känna att det drog i magen. Känns märkligt att känna så redan i v 7-8? Sa till maken att det kändes som sammandragning, men det måste väl vara omöjligt såhär tidigt?

• Y o L o

Vill bara skicka en styrkekram till dig. Håller tummarna att allt går bra.

En del av oss skrev 2015-11-08 09:01:38 följande:

Tittar jag bakåt i min och sambons släkt är det mest flickor.

Är glad om jag får barn öht, har drömt mardrömmar om fosterdiagnostik inatt då jag tänker på det hela tiden och var mycket ifrågasättning igår i en annan tråd och jag orkar snart inte argumentera mer om mitt val och varför hur etc. Har en obehaglig känsla i kroppen idag att jag kommer få ett MA som så många gånger förr. Har inget VUL förrän den 19 nov det är 11 dagar dit och inskrivning på MVC på torsdag och BM gör aldrig VUL utan bara läkare. Känns hemskt och gå på inskrivning och planera när man inte ens vet om barnet lever. I onsdags på VUL såg man bara en hinnsäck inget annat som tydde på liv. Tempen sjunkit i 3 dagar nu och lägre för varje dag. Alla symtom på graviditet borta, känner ingen glädje tycker att tiden går så sablans sakta, vill bara att veckorna ska rulla på så man kommer till den vecka där det syns att man är gravid och känner sparkar varje dag så man kan slappna av någon gång.

• Y o L o

Känner mig väldigt ogravid. Väldigt skönt. Läste att det kan bli så när kroppen stabiliserat sig lite efter första "hormonchocken". Så jag njuter så länge det varar, gissar att jag kommer få foglossning även denna gång, så jag njuter av att få må som vanligt!

lllycka skrev 2015-11-08 11:35:49 följande:

Är det någon mer än jag som knappt har några symtom? :((

• Y o L o

Åh va jag önskar att jag hade skrivit dagbok första graviditeten, skulle vara så kul att ha nu. Skrev i en app men den raderade jag sen.

DLR skrev 2015-11-08 17:44:38 följande:

En del av oss,

Tog fram boken och jag var i vecka 5+5, och enligt mina anteckningar hade mina symptom försvunnit då.

• Y o L o

Lugn o fin nu, låter helt normalt. Jag var lika nojjig första graviditeten, gjorde gravtest typ v 6 för att se om det fortfarande visade plus (vilket det såklart gjorde direkt) och ändå bokade jag privat ul i v 8 (som då sa att jag var i 7+4).

Så nu denna gång är jag helt lugn även när jag känner mig totalt ogravid för det var så perioder förra gången med :)

Luttiis skrev 2015-11-08 18:34:23 följande:

Tänkte också köpa en sån bok men vill vänta lite! Idag har mina symptom försvunnit, inga ömmande bröst och ingen molvärk, är så rädd för missfall så jag funderar på att boka in ett vul i veckan om det finns tid. Självklart har jag googlat detta och några skriver att om brösten slutar ömma så är det tecken på missfall men har varken blödigt eller ont i magen, ni som tidigare har barn, är det normalt att känna symptom till och från? Går in i vecka 7 imorgon.

Men så känns det som att jag måste sluta tänka så mycket, kan ju få missfall även efter ul som jag har inbokat 27 nov och ingen mår nog bra av att jag går runt och är orolig och stressad, sambon blir galen på mig här hemma!

• Y o L o

Haha var rädd att jag var tjatig :)

Ang ul eller vul, tror du att du får tid så snabbt då? Du har ju inget som tyder på MF så försök vara lugn tycker jag. Men samtidgt, been there liksom :) vet hur tankarna snurrar.

Luttiis skrev 2015-11-08 19:54:17 följande:

Och där kommer du igen med dina kloka ord! Jag skulle behöva ha dig sittandes på min axel så varje gång dumma tankar kommer upp i huvudet kan du putta bort dom!

Tycker du att det är onödigt att boka in ett vul i veckan? Går in i vecka 7 då, borde jag istället vänta till mitt inbokade ul 27 nov ist? Då är jag i 8+4

• Y o L o

Åh tackar. Det måste vara för att jag är så gammal :)

Mamacitaa skrev 2015-11-08 21:20:26 följande:

Måste bara säga att du är så klok Yolo med dina kloka ord och råd till andra. Tummen upp för människor som dig :)

• Y o L o

Man kan ju trycka på Visa endast under namnet, så ser man vad den personen skrivit. Tänkte att alla har nog skrivit i början om sin ålder o så. :)

DLR skrev 2015-11-08 21:36:51 följande:

Skulle försöka friska upp minnet, och se hur unga alla här var, samt vart ni bor osv. Men minns inte vilken sida det var. Eller kan hamnat på. Kan inte TS uppdatera första inlägget genom att kopiera in det där?

Bara en ide :)

Svar på tråden BF juni/juli