Inlägg från: Y o L o |Visa alla inlägg
  • Y o L o

BF juni/juli

För mig är det tvärtom, är inte minsta orolig denna gång. Tänker att kroppen har ju funkat en gång, kommer fixa det en gång till. Sen tänker jag att jag har en underbar unge o är så tacksam för det. Det gör att jag inte ens tänker på att kunna få ett MF.

Fokuserar på det positiva helt enkelt o hoppas min kropp är med mig även denna gång.

DLR skrev 2015-10-30 07:14:10 följande:

Får väl göra så, försöka låta mig själv njuta ändå. Glädjas.

För vi är glada. Så glada att vi spricker. Vill kunna berätta det för vår son och familjemedlemmar nu, nu, nu!

Tack för era ord, de gläder samt lugnar mig <3

• Y o L o

Blev tårögd när jag läste din berättelse, stort grattis till att det nu lyckats. Alla ni som går igenom liknande är så starka, beundrar er ork och kämparglöd. Stor kram till dig

Gammeltanten skrev 2015-10-31 09:59:13 följande:

Hej! Jag plussade i torsdags morse efter Ivf-behandling. BF 7/7. Jag är 36 och började tro att vi inte skulle kunna få barn eftersom jag slutade med p-piller för 10 år sedan. I februari förra året började vår resa med med att jag skulle gå ner 20 kilo till BMI 25 innan vi ens fick påbörja en utredning. I september förra året var jag där. Efter några omgångar blodprov och spermaprov hittades inget fel hos någon av oss så vi fick remiss till IVF. Där fick vi veta att vi skulle få genomgå behandlingen men att en godartad cysta på min högra äggledare skulle opereras bort först för att ge oss största möjliga chans att lyckas. Operationen blev till slut av i augusti och efter två menstruationer ringde vi ivf-kliniken och fick genast påbörja vår första behandling med korta protokollet. Den 12:e oktober plockades 9 ägg, 4 av dem lyckades de befrukta och 1 sattes in den 14:e. Veckan därpå fick vi brev om att inget av de tre kvarvarande äggen varit av tillräckligt god kvalitet för att frysas vilket drog ner våra förhoppningar om ett plus. Men i torsdags blev jag överlycklig över det positiva testet.

• Y o L o

Samma här, börjar undra hur jag ska kunna undvika att det märks. Har alltid en lös kofta på jobbet senaste veckan, magen bullar utåt istället för att vara insjunken. Vill typ börja med gravidbyxor men det känns ju sjukt.

Luttiis skrev 2015-10-31 18:27:12 följande:

Alltså är det bara jag som typ ser gravid ut i 5 månaden men bara är i vecka 5?! Min mage är alltid så sjukt svullen på kvällarna trots att jag inte ätit mer än vad jag gjorde innan jag blev gravid! Riktigt irriterande och det är dessutom inte så skönt!

• Y o L o

Har inte varit med om det själv men hört andra, behöver absolut inte betyda något.

MissIrene skrev 2015-10-31 17:17:02 följande:

Känner mig så orolig nu, gick på toa och upptäckte blod i trosan :( är så himla ledsen. Ringde 1177 och hon sa att jag bara skulle avvakta och ringa igen ifall jag fick ont eller om det kommer mer. Har än så länge inte haft ont och det har inte kommit så mycket, en liten fläck i trosan endast, vad tror ni? Ni som fått barn tidigare, har ni varit med om något sådant och allt har gått bra?

• Y o L o

Jag tycker det är så taskigt att man bara ska vänta ut sånt, en blödning tex. Den psykiska påfrestningen måste vara hemsk. Även om de inte kan göra något så borde man kunna få ett besked på något sätt. Ovisshet kan ju nästan göra en galen.

• Y o L o

Hej o grattis, kul att du redan är i vecka 7 :) några av de tråkiga första veckorna är ju redan förbi för din del.

Jag hade gärna berättat på julafton men har berättat för de flesta redan. Anledningen var att jag sa till min mamma att jag blivit sugen på ett till barn o två veckor efteråt så plussade jag. Kunde inte låta bli att berätta det då för det var så otippat. Vet mamma måste ju pappa få veta, sen orättvist om inte svärmor får veta osv så rullade det på hehe.

Rosen5824 skrev 2015-11-01 16:38:03 följande:

Hej alla! 

Heter Louise och väntar mitt första barn. Jag fick reda på i torsdags att jag var gravid och är idag i vecka 7. Har lite dålig koll på min mens och sånt och trodde att den magont jag hade var min lite sena mens, men nej! Är så överlycklig och ser så fram emot att bli mamma  

Ska bli skönt att få prata med några andra blivande mammor då man inte kan prata med sina vänner och familj i nu läget. Vet att alla kommer bli så glada och överraskade 

Någon mer än mig som tänker berätta på julafton? 

• Y o L o

Någon mer som har en man som säger "jag kan inte fatta att du är gravid" var och varannan dag :)

Ibland glömmer jag att han inte känner lika mycket som jag gör. För oss gravida slås ju hormoner o allt på direkt, men för partnern är det nog inte lika självklart såhär tidigt i graviditeten.

• Y o L o

Jag har samma som dig. Blir galen på den tröga o gasiga magen men allt är bättre än illamåendet :)

Glader02 skrev 2015-11-03 13:13:24 följande:

Det är svårt o känna att det är verkligt tycker jag också. Jag går in i vecka sju idag och har i för sig väldigt trög mage, ont i magen och lite spända bröst o trött. Men inget illamående som många här skriver om och som man ofta hör om. Gör ju att man undrar om det är verklig!

• Y o L o

Jag skrattar igenkännande när ni önskar att må illa :) sa precis likadant första grav i typ v 5-6 och sen drog det igång. Levde på postafen och lerginan flera veckor efter det. Så som sagt, denna gång är jag glad för varje dag utan illamående. Men jag minns så väl att jag tänkte som ni innan.

Svar på tråden BF juni/juli