Inlägg från: Ajvar |Visa alla inlägg
  • Ajvar

BF juni/juli

Y o L o skrev 2015-11-05 13:48:30 följande:

Ångrar nästan att jag sa något när jag skrev in mig. Inte heller haft mens sen slutet av augusti men gjorde digitalt gravtest så vet ju ungefär att jag är i v 6-7. Haha känner att min otålighet börjar ta över nu. Jag är sämst på att vänta på saker ...

Hehe, jag sa exakt som det var; ingen mens sen i augusti men stenkoll på tempen och tror mig ha haft ÄL runt 6 okt och 2,5v senare plussade jag ju med digitalt där det stod 2-3v. Med andra ord är jag stensäkert men behövde inte särskilt mycket övertalning ;)
  • Ajvar
    Y o L o skrev 2015-11-05 14:38:13 följande:

Åhhh .... Var går du någonstans? Va roligt för dig iaf :) haha något bitter liksom

Liljeholmen! :)
  • Ajvar
    Luttiis skrev 2015-11-05 16:09:39 följande:
    Ultraljudsbarnmorskorna ?? :) jag ska dit den 27e!
    Precis, fast jag är inskriven på mvc i Liljeholmen och ska på UL 19e (vecka 8-9) :). Vilken vecka är du i när du ska dit?
  • Ajvar
    Tilliiz skrev 2015-11-05 18:20:53 följande:
    Så läskigt, trodde det bara var jag! Har inte heller haft min mens sen i början på augusti men hade äl den 7/10 enligt tempen! I måndags skrev jag in mig hos Liljeholmen och fick första möte den 23/11 + ul den 30e just för att bm vill säkerställa vilken vecka. Nu är vi några st som går i Liljeholmen, kanske möts i korridorerna!
    Haha coolt!! Vi kommer säkert stöta ihop på den där mammaträffen i mars som hon snackade om :) är det din första grav?
  • Ajvar
    Tilliiz skrev 2015-11-06 08:46:03 följande:
    Ja säkert! Ja de är min första så allt är nytt och jag är jätteorolig, tankarna bara snurrar! själv?
    Samma här, allt känns väldigt overkligt bara. Går runt som i en dimma men har ändå svårt att säga det högt, lite som att jag "luras", som att jag hittat på alltihop :p. Jag är 27 btw, hur gammal är du?
  • Ajvar
    Tilliiz skrev 2015-11-06 12:21:06 följande:
    Vad roligt! Jag är 28, bor i Hägersten. Du kanske till och med ska på introgruppmötet i Liljeholmen den 13/11?
    Jag var faktiskt på ett i förra veckan redan :) som sagt - "jag är i vecka 10 tills motsatsen bevisas", haha.. Bor dock i Sumpan men jobbar i Liljeholmen så jag tänkte att det var smidigast att ta en mvc nära jobbet. Sen är det bara hoppa på tvärbanan när jag inte jobbar ju.
  • Ajvar
    alexis06 skrev 2015-11-07 10:04:57 följande:
    här är en till som är inskriven på Liljeholmen, jag ska dit den 11 dec för inskrivning och hälsosamtal. men ska på nån föreläsning nu på fredag nån med som ska dit??
    Skoj! Jag var på den där gruppträffen i förra veckan och skrev in mig nu i onsdags.
  • Ajvar

Åh jag blir så avis på alla era symptom! Jag känner verkligen nada niente! Kanske kan jag bara få en liten kräk eller ett blodsockerfall snart? Kanske kan jag känna att det blir tyngre att träna, bara en gång? Jag kan tom tänka mig en liten stramare bralla! :p
    Går in i v8 idag (7+0) och har som ni ser väldigt svårt att ta till mig denna påstådda graviditet.. Om 8 dagar har jag tidigt UL, känns typ mer jobbigt än kul. Sämsta inställningen, jag vet. Fan ta detta kontrollbehov!

• Ajvar
    SabaGbg skrev 2015-11-11 11:47:00 följande:

Vul avklarat! 14,2 mm och ett litet tickande hjärta :) Obeskrivlig känsla att se pyret med egna ögon och få höra att allt ser bra ut!

Åh GRATTIS!!! Vilken vecka är du i?
  • Ajvar
    Donna85 skrev 2015-11-11 14:44:43 följande:

Ni som gör tidigt vul gör ni det privat eller hos bm? Brukar man behöva riktigt starka anledningar för att få göra ett tidigt hos bm? Hade ett ma innan sista barnet och det var fruktansvärt jobbigt. Mår inte jätte dåligt över det just nu, försöker inte tänka på det, men skulle vara otroligt skönt att få se att pyret verkligen finns o att det lever som det ska... Men kanske inte är "tillräckligt" för att de ska tycka att det är ok med ett vul?

Jag vet inte hur det är med oro osv, jag fick ett tidigt UL (inte vul) i nästa vecka - då vecka 8+0 typ, mest för att jag har PCOS och inte haft mens sen tidigt i augusti. Bm behövde helt enkelt fastställa hur långt gången jag är.
  • Ajvar
    krumbukt skrev 2015-11-12 19:17:32 följande:
    Haha åh, jag med. Dock så lyckas jag oftast höra hur jag själv låter och då kan vi skratta åt det.. efter en stund iaf =) Sen har jag blivit jävligt känslig alltså, satt och grinade till "Trinny och Susana stylar om Sverige" idag.... 
    Hahaha, jag blev rasande (inombords) idag när en kollega kom gående med sin kaffekopp mot sitt skrivbord och stannade 1 meter från stolen och sörplade ur koppen. Hade kunnat strypa honom, så jävla wierd! You are not alone
  • Ajvar
    Rosen5824 skrev 2015-11-20 12:02:21 följande:

Asså, nu är jag så nojig! Det är ju mitt första grav så har inget att jämföra med! Men nu börjar jag ändå bli orolig. Jag har inget illamående eller nått sånt, och nu har magontet gått längre ner i magen och känns mer vid bena... Ska jag vara orolig eller bara vara iskall? Pratade med min mamma och försökte närma mig ämnet MF och MA utan att vara för uppenbar och ingen familjehistorik finns ibland oss, bara en faster. Suck ska ringa BM men ville bara få prata av mig. Längtar så tills den 18 då vi ska på UL!

Jag kände precis som du - inga symptom, inget illamående, mår prima men så sjuuuukt rädd att något var fel - tills igår då vi fick se räkan i 8+4 som sprattlade runt med sina små paddlar. Man kan vara gravid utan symptom, jag tror fan på kroppen nu! Jag och kanske inte känt exakt samma strålande känsla som du beskriver men den kanske är ett gott tecken istället? Det kanske växer som bara den där inne?
    Om du är orolig - boka UL! Jag svävade därifrån!
  • Ajvar

Hej!
    Jag är nu i v16 och har insett att jag kanske valt fel mvc - enbart baserat på att jag ju borde ha valt ett mvc nära hem och inte nära jobbet (vilket jag då tyckte var smart).. Tror ni jag kan byta såhär mitt i allt? Jag vill gärna komma med i de blivande-föräldragrupper som min mvc hemma planerar snarare än dom nära jobbet..

• Ajvar
    ebe91 skrev 2016-01-07 12:38:33 följande:
    Absolut kan du byta! Man kan byta närsom, och hittills har man ju inte haft mkt med mvc o göra utan det blir ju mer längre fram :) ring det nära hemmet och glöm inte avboka en ev inplanerad tid på mvc nära jobbet :)
    Jag ringde mvc nära hem och dom tyckte att det bara var smart att ha mvc nära jobbet, för sen när man är där de sista gångerna frågar dom vart man vill skriva sig på BVC eftersom det inte är samma. Då skriver jag in mig på BVC nära hem istället :). Hon sa också att det är mer kurser på mvc men att det är på BVC man kan träffa mer kompisar som fött barn vid samma tid.. Då passar ju BVC nära hem bättre :).
Svar på tråden BF juni/juli