Enamorada skrev 2015-11-03 06:37:38 följande:
Vilken jobbig situation du är i Luuttiis. Hoppas det löser sig! Jag har lyckligtvis en tillsvidareanställning. Berättar nog för kollegor och chef efter julledigheten. Om det går att dölja så länge, tveksamt...
Vi skulle ju också berätta till jul tänkte vi, är ju en perfekt julklapp... Men vi kunde såklart inte hålla oss.. Så i helgen fick mannens föräldrar och bror med familj veta. De bor i samma stad som oss och vi ses rätt ofta. Min svärfar sa att det hade han redan gissat, vi hade setts dagen innan och han tyckte jag såg något större ut än vanligt, haha. Det är v 5, ska inre synas nu!!!
Igår ringde jag bm här i stan och jag fick tid för hälsosamtal redan på måndag!
Ser att ni är många med ömma bröst, tänk att det har jag aldrig haft med nån av graviditeterna, lite konstigt. Känns ju som nåt som alla får Mina symptom är fortf trötthet och att jag är hungrig! Är jättehungrig på morgonen och förmiddagen men på eftermiddagen har jag däremot inte alls varit sugen på middag. Har ätit yoghurt eller smörgås istället de senaste dagarna. Nån som känner igen sig?
När jag nyser eller hostar drar det till i magen, är väl ligamenten. Det är rätt skönt att ha varit gravid tidigare och känna igen vad det är man känner. blir spännande att se om den här graviditeten liknar mina tidigare.
Åh hoppas dom blev glada! Är det första?
Jag är relativt symptomfri och det är nog främst jag som känner hur magen är svullen men jag ska hålla mig till jul - vågar ändå inte ta ut något innan UL.
I övrigt är jag typ symptomfri, gillar inte! Lite trött men inga spända bröst, inget illamående, tränar som vanligt och äter gör jag alltid ändå, hehe. Längtar till jag får känna något, jag går trots allt in i v7 imorgon.. Känns inte ett dugg verkligt :(
Spänningar i magen när jag nyser - ja! Äntligen någon som uttrycker det jag känner! Känns som att magmusklerna sitter ihop mer på något sätt och det krampar när jag hostar/nyser, men så släpper det efter ett par sekunder.