BF juni/juli
[quote=76068501][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-12-01 20:04:27 följande:[/quote-nick]
Inte pratat med henne om det då de varit lugnt idag :)
[/
Ok men du kanske borde göra det.
[quote=76068501][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-12-01 20:04:27 följande:[/quote-nick]
Inte pratat med henne om det då de varit lugnt idag :)
[/
Ok men du kanske borde göra det.
[quote=76069246][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-12-01 22:10:13 följande:[/quote-nick]
Jag ska höra av mig till henne imorgon. Pratade med maken om det
Och han blev lite orolig.
Hur mår ni andra nu ?:)
[/
Gör så.
Mår rätt så bra lite illamående då och då och doftkänslig. Sover riktigt dåligt för sängen känns för obekväm och täppt i näsan så fort jag lägger mig ner och vaknar lätt och har jättesvårt och somna om.
Jag hoppas bli piggare för jag är som en zombie hela dagarna.
[quote=76071139][quote-nick]111110 skrev 2015-12-02 13:48:40 följande:[/quote-nick]
Är det någon som har fått till för RUL? Jag fick min kallelse i förrgår så den 21 januari får vi veta om det finns något ?? Jag tycker man borde få ett ul mellan v12-15 bara för att säkra att det står rätt till.
[/
9 februari har jag RuL är i v.19+2 då om jag räknat rätt. Kommer göra FVP i v.15+4 och då görs ju UL under hela undersökningen.
Här sköts det via remiss fick välja varjag ville göra mittRUL valde Ultraljudsbarnmorskorna Liljeholmen ( tydligen samma ställe som kronprinsessan gör utan att jag visste om det).
Nu har babykorgen med gungstativ kommit så fin. Där ska bebis få sova första tiden.
[quote=76072434][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-12-02 19:19:31 följande:[/quote-nick]
Dom är bra där. Var där med första barnet och gjorde ul :)
[/
Jo jag fick gott intryck av mottagningen för jag där i torsdags och gjorde dateringsultraljud.
Det var inte lätt men nu är äntligen babykorgen med gungstativet ihopmonterat, krävdes både hjärnceller och styrka av en man för att lyckas.
Fick reda på mitt ferretin värde idag som låg på 22 så nu ska jag börja med 1-2 Niferex per dag, min mage blir sten av det. Kanske därför jag är sån zombie hela dagarna.
Vad hade ni i ferretin och hB? Jag hade 111 i hB vid inskrivningen den 12 nov och ska inte till BM igen förrän slutet av januari.
Jag hade på känn att järnvärdet var lågt eftersom jag är så galet trött och idag mår jag även något fruktansvärt illa, värsta dagen hittills, allt luktar dessutom bajs fy fan tar emot bara jag tänker på att svälja tabletter just nu.
Mina krav är svängbara framhjul och liten. Blir nog en Bugaboo.
[quote=76077308][quote-nick]ebe91 skrev 2015-12-03 21:53:13 följande:[/quote-nick]
Mina krav är;
- lufthjul
- barnen bredvid varandra (ej i "kö")
- kunna ha en/båda bakåt eller framåtvänd (alltså kunna vända sitsarna separat)
- ej ergonomisk sittdel
Vi bor i norrbotten (några km utanför en liten stad i en by) så vill kunna dra den i snö, har typ 300 meter till dagis så ska gå att ta vagnen dit den dagen stora börjar. Kommer nog inte gå några långpromenader med den.
[/
Varför inte ergonomisk sittdel?
[quote=76077437][quote-nick]ebe91 skrev 2015-12-03 22:19:32 följande:[/quote-nick]
Sonen har alltid tyckt om att sova på sidan vilket är omöjligt i en ergonomisk sittdel. Köper hellre en vagn där barnen själv får bestämma hur dom vill ligga :)
Har en emmaljunga duo edge och en brio smile nu, nöjd med båda! Fast det är ju helt klart emmaljungan som rullat milen medan brion är våran "gå i affären"-vagn. Vi hade ett babyskydd från brio också, vilket var fruktansvärt smidigt att bara kunna klicka fast babyskyddet på chassit för man orkar inte bära långt men slipper plocka i och ur ungen, så det tipsar jag om!
[/
Ok då förstår jag. Vi har ingen bil så vi kommer inte köpa någon adapter till vagnen eller isofixa eller bas till babyskyddet, hade vi haft bil så hade vi köpt det. Sambon sålde bilen i somras vi bor ändå i stockholm så behöver ingen bil då kollektivt går fortare att åka än bil och slipper leta parkering som är snordyr här.
Förstår inte heller det där. Enligt sista ens har jag BF den 5 juli men ul säger 3 juli vilket skulle betyda att senaste mens skulle ha börjat 2 dagar tidigare än vad den gjorde. Är bebisen större än den ska? Visst jag har inte gjort rul än så det kan jubli nytt datum för bf men man funderar ändå.
Känns som jag befunnit mig i v.9 och 10 i en evighet. Nu går jag in i v.11 idag men det är ju egentligen 10+0 så ändå den där tio suck.
[quote=76085400][quote-nick]Enamorada skrev 2015-12-06 06:29:14 följande:[/quote-nick]
Hej på er! Länge sen jag skrev nu. Håller med om att tiden går saaakta nu... Jag är i v 9+4 och tycker det sniglar sig fram. Imorgon har jag inskrivning på mvc iaf. Har haft hälsosamtal innan men imorgon är det väl dags för provtagning och sånt. Nästa grej efter det blir kub om tre veckor... Ska bli skönt att få se den lille!! Just nu mår jag jättebra, inne i de s k spökvevkorna kanske? Igår kände jag mig trött men överlag har jag mått ungefär som vanligt de sista veckorna. Nästan så man undrar om man fortf är gravid ibland men ibland kommer små tecken, som t ex häromdagen när jag köpte ny tandkräm och det blev sensodyne multicare istället för original och höll på att kräkas av smaken... Skulle nog inte hända i vanliga fall!
[/
Jo håller med om att tiden sniglar sig fram. Är i v.11 idag (10+0).
På min mvc fick jag med mig remiss för prover tog bara blodtryck hb, p-glukos, vikt och urinprov hos BM.
FVP i januari, skippar KUB helt.
Känner inte heller så mycket längre men spökveckorna tror jag inträder först efter v.12
Samma här med mat och tandborstning och sömnen. Hulkar varje gång jag borstar kindtänderna. Komma på mat när jag tycker allt är motbjudande är helt omöjligt men hittills har sushi funkat, lite dyrt bara.
Sömnen är mitt största problem sover knappt på nätterna och ligger istort sett sömnlös och komer inte in i nån djupsömn. Idag somnade jag strax efter 24 efter att ha försökt somna i 2-2.5 timmar och så vaken igen strax efter 03.20. Jag är så jäkla trött på denna insomnia för jag orkar ju ingenting sedan på dagen och mitt humör blir ju därefter också. Ska det här pågå hela graviditeten kommer jag vara helt utmattad slut redan när bebis föds och det lär ju knappast bli mer sömn då. Vågar inte tänka på hur sömnen kommer bli som höggravid.