• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • En del av oss

Syns det tidigare om man är smal eller har det ingen betydelse?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • 111110
    En del av oss skrev 2015-11-27 15:35:22 följande:
    Syns det tidigare om man är smal eller har det ingen betydelse?

Jag vet inte, det beror nog lite med position, hur livmodern ligger m.m. Min mage känns stor med jag ser mer fet ut än gravid då jag har en mage som vart väldigt "degig" efter sonen
  • En del av oss

[quote=76052518][quote-nick]111110 skrev 2015-11-27 15:39:58 följande:[/quote-nick]

Jag vet inte, det beror nog lite med position, hur livmodern ligger m.m. Min mage känns stor med jag ser mer fet ut än gravid då jag har en mage som vart väldigt "degig" efter sonen

[/

Ja fy hoppas man slipper få massa lös hud och valkar efter sen. Min mage ser uppblåst ut ovan naveln som gravid v.20 och nedanför naveln platt, hur snyggt är det? Min livmoder är bakåtlutad.

• 111110
    En del av oss skrev 2015-11-27 15:46:45 följande:
    [quote=76052518][quote-nick]111110 skrev 2015-11-27 15:39:58 följande:[/quote-nick] Jag vet inte, det beror nog lite med position, hur livmodern ligger m.m. Min mage känns stor med jag ser mer fet ut än gravid då jag har en mage som vart väldigt "degig" efter sonen [/ Ja fy hoppas man slipper få massa lös hud och valkar efter sen. Min mage ser uppblåst ut ovan naveln som gravid v.20 och nedanför naveln platt, hur snyggt är det? Min livmoder är bakåtlutad.

Näe det var inte alls roligt, allt bara sjunk ner efter sonen så det vart väldigt hängigt. Men jag har lyckats gå ner 10 kilo så jag är jätte stolt över det. Jag längtar bara tills man passerat V12 så man kan få börja berätta mer, vill inte berätta till allt för många ifall man skulle ha otur.
  • En del av oss

[quote=76052580][quote-nick]111110 skrev 2015-11-27 15:55:21 följande:[/quote-nick]

Näe det var inte alls roligt, allt bara sjunk ner efter sonen så det vart väldigt hängigt. Men jag har lyckats gå ner 10 kilo så jag är jätte stolt över det. Jag längtar bara tills man passerat V12 så man kan få börja berätta mer, vill inte berätta till allt för många ifall man skulle ha otur.

[/

Det förstår jag. Vad duktigt av dig att gå ner 10 kg. Hur bar du du dig åt eller stämmer det att man går ner när man ammar?

Jag har inte berättat för någon än förutom för min bästa vän och min PT tränare. Vill vänta tills svaret på FVP kommit.

• 111110
    En del av oss skrev 2015-11-27 16:08:50 följande:
    [quote=76052580][quote-nick]111110 skrev 2015-11-27 15:55:21 följande:[/quote-nick] Näe det var inte alls roligt, allt bara sjunk ner efter sonen så det vart väldigt hängigt. Men jag har lyckats gå ner 10 kilo så jag är jätte stolt över det. Jag längtar bara tills man passerat V12 så man kan få börja berätta mer, vill inte berätta till allt för många ifall man skulle ha otur. [/ Det förstår jag. Vad duktigt av dig att gå ner 10 kg. Hur bar du du dig åt eller stämmer det att man går ner när man ammar? Jag har inte berättat för någon än förutom för min bästa vän och min PT tränare. Vill vänta tills svaret på FVP kommit.

Jag har lyckats gå ner nu sedan september, pojken är 4 år nu... Jag tyckte inte jag gick ner när jag ammade. Vi började äta enligt lchf och det har funkat bra.
  • En del av oss

[quote=76052689][quote-nick]111110 skrev 2015-11-27 16:25:00 följande:[/quote-nick]

Jag har lyckats gå ner nu sedan september, pojken är 4 år nu... Jag tyckte inte jag gick ner när jag ammade. Vi började äta enligt lchf och det har funkat bra.

[/

Ok ja LCHF har jag hört talas om.

• Y o L o

Första gången tycker jag det började synas runt v 14 kanske. Har alltid haft väldigt platt mage. Har nästan likadan mage efteråt, dock lite svårt att få nedre delen av magen att bli helt platt men inget som stört mig. Hoppas verkligen jag slipper bristningar även denna gång. Någon som vet om det brukar vara så att man att man antingen är en som får det eller ej, menar eftersom det är pga hormonerna? Eller om även det kan skilja från gång till gång?

• 111110

[quote=76053157][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-27 19:01:27 följande:[/quote-nick]Första gången tycker jag det började synas runt v 14 kanske. Har alltid haft väldigt platt mage. Har nästan likadan mage efteråt, dock lite svårt att få nedre delen av magen att bli helt platt men inget som stört mig. Hoppas verkligen jag slipper bristningar även denna gång. Någon som vet om det brukar vara så att man att man antingen är en som får det eller ej, menar eftersom det är pga hormonerna? Eller om även det kan skilja från gång till gång?[/ Jag tror det skiljer sig från gång till gång.. Detta börjar bli jobbigt redan, konstant hungrig, konstant illamående och konstant trött... Hur ska detta gå? ;)

• Y o L o

Hoppas du snart mår bättre, det kan ju ibland bli att man mår bättre och nästan som vanligt efter typ v 12 eller nått sånt.

111110 skrev 2015-11-27 21:32:54 följande:

[quote=76053157][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-27 19:01:27 följande:[/quote-nick]Första gången tycker jag det började synas runt v 14 kanske. Har alltid haft väldigt platt mage. Har nästan likadan mage efteråt, dock lite svårt att få nedre delen av magen att bli helt platt men inget som stört mig. Hoppas verkligen jag slipper bristningar även denna gång. Någon som vet om det brukar vara så att man att man antingen är en som får det eller ej, menar eftersom det är pga hormonerna? Eller om även det kan skilja från gång till gång?[/ Jag tror det skiljer sig från gång till gång.. Detta börjar bli jobbigt redan, konstant hungrig, konstant illamående och konstant trött... Hur ska detta gå? ;)