• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • En del av oss

[quote=76038236][quote-nick]111110 skrev 2015-11-23 20:21:25 följande:[/quote-nick]

Är det nån mer än jag som är konstant hungrig? Det är fan jobbigt

[/

Var det ibörjan, nu mår jag bara så jädra illa, hela dagen sedan 12, inte kul.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • 111110
    En del av oss skrev 2015-11-23 20:48:13 följande:
    [quote=76038236][quote-nick]111110 skrev 2015-11-23 20:21:25 följande:[/quote-nick] Är det nån mer än jag som är konstant hungrig? Det är fan jobbigt [/ Var det ibörjan, nu mår jag bara så jädra illa, hela dagen sedan 12, inte kul.

Jag är hungrig jämt, spelar ingen roll om jag ätit så efter ca 30 minuter så kurrar magen som att den inte fått mat på hela dagen
  • Bjoork
    111110 skrev 2015-11-23 20:21:25 följande:

Är det nån mer än jag som är konstant hungrig? Det är fan jobbigt

Var det precis innan jag plussade, hungrig hela tiden, nu har det börjat lugna sig lite, men kommer väl tillbaka bara för jag säger så ;)
  • TessLiihten

Nytt clearblue digital idag exakt 7 dagar sen jag gjorde mitt första digitala som visade 2-3. Visar fortfarande 2-3. ???? Vad kan det betyda?

• Bjoork
    TessLiihten skrev 2015-11-23 21:17:11 följande:

Nytt clearblue digital idag exakt 7 dagar sen jag gjorde mitt första digitala som visade 2-3. Visar fortfarande 2-3. ???? Vad kan det betyda?

Är du orolig tycker jag du ska boka in ett VUL privat istället kanske, ibland kan det hjälpa, dessa graviditetstest kan skrämma en för mycket.
  • En del av oss

[quote=76038497][quote-nick]TessLiihten skrev 2015-11-23 21:17:11 följande:[/quote-nick]

[/

Tog du det på morgonurin? Annars kan ju urinen ha varit för utspädd när du testade. Jag var också rädd för samma sak så jag väntade alltid 8-9 dagar sedan senaste digitala och använde morgonurin. Jag fick 1-2 den 23 okt och 2-3 den 31 okt och 3+ den 9 november.

Nu är ju veckoindikatorn på CB digital 92% säker. Jag har själv varit med om en gång att jag fick 3+ redan 18 dagar efter ÄL vilket inte borde vara möjligt.

• manoira

Hej! 

Jag är gravid med mitt tredje barn och är i vecka nio. Mår skit konstant och känner mig allmänt supergravid, precis som med mina tidigare två (-09 och -12). Trött, fryser, svullen, superluktkänslig (har svårt att stå ut med vår hund just nu för att hon luktar så konstigt) och illamående.

Nu försöker jag mest överleva till KUB-testet som jag ska göra om några veckor. Är sjukt nervös eftersom jag precis fyllt 35 och är extremt rädd för att något ska vara fel med barnet. Men vi har beslutat oss för att göra NIPT-test också om jag skulle ligga på relativt hög risknivå. 

Hu, önskar bara man kunde få vara gravid och glad Tyst

Förväntad BF 3 juli. Får se om det håller i sig :)

• 111110
    En del av oss skrev 2015-11-23 21:51:33 följande:
    [quote=76038497][quote-nick]TessLiihten skrev 2015-11-23 21:17:11 följande:[/quote-nick] Nytt clearblue digital idag exakt 7 dagar sen jag gjorde mitt första digitala som visade 2-3. Visar fortfarande 2-3. ???? Vad kan det betyda? [/ Tog du det på morgonurin? Annars kan ju urinen ha varit för utspädd när du testade. Jag var också rädd för samma sak så jag väntade alltid 8-9 dagar sedan senaste digitala och använde morgonurin. Jag fick 1-2 den 23 okt och 2-3 den 31 okt och 3+ den 9 november. Nu är ju veckoindikatorn på CB digital 92% säker. Jag har själv varit med om en gång att jag fick 3+ redan 18 dagar efter ÄL vilket inte borde vara möjligt.

Jag har oxå den rädslan... Att det ska vara nå fel eller att jag ska ha missuppfattat testet m.m. Fast jag har sjukt många symtom.
  • En del av oss

Jag testar inte med digital längre fick 3+ för 2 veckor sedan.

Tar sticka från billigatester runt 1 gång i veckan och tempar på morgonen av gammal vana.

• En del av oss

[quote=76038720][quote-nick]manoira skrev 2015-11-23 22:03:44 följande:[/quote-nick]

Hej! 

Jag är gravid med mitt tredje barn och är i vecka nio. Mår skit konstant och känner mig allmänt supergravid, precis som med mina tidigare två (-09 och -12). Trött, fryser, svullen, superluktkänslig (har svårt att stå ut med vår hund just nu för att hon luktar så konstigt) och illamående.

Nu försöker jag mest överleva till KUB-testet som jag ska göra om några veckor. Är sjukt nervös eftersom jag precis fyllt 35 och är extremt rädd för att något ska vara fel med barnet. Men vi har beslutat oss för att göra NIPT-test också om jag skulle ligga på relativt hög risknivå. 

Hu, önskar bara man kunde få vara gravid och glad 

Förväntad BF 3 juli. Får se om det håller i sig :)

[/

Vi har BF samma dag och mår lika ser jag. Mår så illa och tycker allt luktar så vidrigt. Trott hela dan att jag kommer spy, men klarat mig.

Jag har valt att göra FVP då jag är 41 år och inte känner mig trygg med KUB och dessutom vill testa så mycket som det går än bara Trisomi 13,18 och 21. Sedan blev jag rädd när jag har hört att låg sannolikhet inte är en trygghet att det är bra. Finns mammor så finns så låg sannolikhet och ändå fött barn med Downs syndrom, trisomi 21 alltså.

Jag och min sambo är ense om att avbryta vid svår avvikelse eller sjukdom.

Svar på tråden BF juni/juli