piikachuu skrev 2015-10-25 11:00:19 följande:
Vill också vara med!! :D plussade igår och ska enligt beräkningarna ha BF den 6 juli. Första barnet, 29 år.
Är också jättenervös för missfall samtidigt som jag vet att händer det så händer det.
Grattis och välkommen! :D
Ajvar skrev 2015-10-25 12:08:31 följande:
Grattis till oss!!!
Bf typ 29 juni och är alltså i vecka 3 av 38 eller 5 av 40. Precis som ni livrädd för missfall men försöker tänka positivt. Är 27 år, bor i Bromma/Sundbyberg och har inskrivning redan om en vecka (eftersom barnmorskan envisas med att jag är i vecka 9 eftersom jag hade ägglossning runt dag 47). Ska bli kul att se hur det går för oss alla :)
Välkommen! :D Gratulerar! Spännande att höra om inskrivningen!
Luttiis skrev 2015-10-25 11:09:45 följande:
Har ni några symptom än?
Jag har haft mensvärk nästan i två veckor nu, sen ägglossning men annars märker jag inte av något annat, börjar få lite ömmande bröst men ingen illamående eller att jag måste kissa mycket, börjar ju fundera på om något är fel!
Vart bor ni?
Jag bor i Täby utanför Stockholm :)
Tror absolut inte något är fel! Min syster har aldrig känt några symtom under sina fem graviditeter. Så det där är så olika! :) Oroa dig inte! Jag hade faktiskt ganska kraftiga symtom innan bim som håller i sig, visste att jag var gravid pga dem. Var sådär galet illamående och hade spända bröst. Förutom det är jag nog tröttare än vanligt måste jag säga. Men mina symtom går ganska upp och ner. Redan igår spydde jag första svängen och idag har jag varit lite illamående hela tiden, men inte alls som igår. Brösten kan gå från att vara lite småspända bara till att verkligen värka. Blir ju orolig när jag ena stunden inte känner något. Överanalyserar allt! -.-'
Jag bor i norra norrland! :) Jag är i vecka 5 (4+1). När jag fick missfall fick jag det 4+3 så för mig är det ett stort steg att ta mig förbi den dagen, även om det förstås inte är någon garanti. Men känns som att det är en viktig dag att passera!
Ska resa bort i helgen också på en weekend med några vänner så hoppas på att allt ska gå bra. Men vet inte vad jag ska ha för ursäkt till att inte dricka?! Har ni några idéer? :D Min vän kommer helt klart reagera på det så det känns som om jag måste ha en bra anledning. ;)