Inlägg från: ElinB86 |Visa alla inlägg
  • ElinB86

Första barnet maj/juni 2016

Hej allihopa!
    Jag blev medlem i familjeliv idag och hittade denna tråden. Hoppar gärna på! 
    Jag är 29 år och jag och min sambo väntar vårt första barn, är i v11 (10+3). Vi har försökt väldigt länge, nästan 3 år, så det här barnet är mer än välkommet!
    BF 23/5 2016. Jag tycker jag hade mer symptom förut, illamående, spända bröst, humörsvängningar bl.a. Nu är endast trötthet och att kliva upp och kissa på nätterna kvar.. Har aldrig spytt men mått lite illa på eftermiddagarna fram till kanske v.9. Sen bara försvann de flesta symptomen.. är lite orolig över detta då man läst en del om MA fast också om nåt som hette "spökveckor" där många känner sig icke gravida? Nån mer som känner av detta? Ska på KUB test 12/11 vilket är om 2 v, hoppas hoppas hoppas nåt rör sig där inne då!! 
    Kram till er alla!

• ElinB86
    kielal skrev 2015-10-30 09:37:51 följande:

Hej och grattis! Härligt att det äntligen lyckades för er!

Jag är också 29 år och väntar första barnet, bf 6 maj.

Hade, som du, symptom tidigare men i v 11 försvann det (är nu i 12+6). Jag förstår din oro, för jag känner samma sak. Vi ska på UL på tisdag (vi valde att inte göra KUB-test utan bara UL) och jag är så spänd, nervös, glad inför det. Jag har väntat på denna dag och vill att tiden ska gå fort!

Jag har också läst om att symptomen brukar försvinna och att många känner oro men att allt är som det ska så jag tänker att jag ska njuta så länge det varar, det är väl det enda man kan göra. Att oroa sig är egentligen bara onödigt och stressigt. Men svårt att låta bli!

Kram

Grattis till er med! :) Vad spännande med UL snart, skriv gärna igen och berätta hur det gick. Lycka till!
  • ElinB86
    Seemlan skrev 2015-10-30 20:38:37 följande:
    Hej och välkommen!

Jag är 28 år och det är också första barnet.

Vad skönt att det lyckades för er till slut, själv hade vi turen att "råka" bli gravida så vi slapp pressen

Är också i v 11 (10+0) och har bf 28/5, kuben gör vi 13/11, känns häftigt att vi är så nära varandra med allt

Typ exakt samma symptom också bara att jag även har känningar av foglossning :-/

Lycka till med allt! Ska bli kul att följas åt.
    Men shit va roligt att allt är så lika för oss :) Hur känns foglossning? Lycka till du med! Vi skriver hur allt gick efter kuben :) Spännande!!
  • ElinB86
    kielal skrev 2015-11-02 10:22:08 följande:

Har ni berättat får någon än och i så fall hur?

Vi vill vänta till efter första UL (som är i morgon) men sambons pappa anar något och tittar på magen när jag träffar honom och kastar blickar. Sambon och han jobbar nämligen ihop och nu har sambon behövt ta ledigt mitt i veckan mitt på dagen vilket han aldrig gör annars, att han säger att det är hemligt vad han ska göra hjälper ju inte heller. :P Annars tror jag inte att någon anar något. Vi har varit ihop i 9 år och alla har väntat och väntat, jag tror de har förlorat hoppet lite, så det ska bli så roligt att berätta.
    Vi har berättat för familjen och närmsta vännerna, dom som ändå hade fått veta om det blev/blir MF. Kyligt av er att kunna hålla er från att inte berätta för någon! :) Stort lycka till imorgon, blir jättespännande att höra hur det gått! 
  • ElinB86

Hejsan! Nu har vi varit på vårt KUB test och dra mig baklänges på en skottkärra fram så SJUKT det var att se sitt eget barn!! Så otroligt fascinerande! En liten lillfis som sprattlade omkring hej vilt, gjorde kullerbyttor, sög på tummen och hade hicka =) Allt såg bra ut och vi hade låg sannolikhet för att något skulle vara fel. Väldigt skönt, fast det bästa var nog bara att få se att något levde där inne =) (Och han/hon levde ju om som bara tusan!) Går in i V14 på söndag och jag har redan liten kula. Barnmorskorna sa att dom trodde jag hade en framåtpekande livmoder samt att jag är så smal i övrigt som gjorde att det syns så pass tydligt redan. Kanske det kommer att bli en riktig monstermage tillslut detta... Min trötthet har avtagit något, så nu har jag typ inga symptom kvar förutom detta eviga kissande. Så glad att jag sluppit illamående! Hur mår ni? Någon mer som varit på tidigt ultraljud än? =)

• ElinB86

Åh va skönt Seemlan! Man ska trivas med sin BM och lyckligtvis gjorde jag det redan från start med min, jag går privat. Jag har börjat få huvudvärk som inte släpper och magen kliar som bara den, annars inga problem =)

Får inte till min bild åt rätt håll, men här är våran lillis i V 13 (12+4)

• ElinB86
    Seemlan skrev 2015-11-26 17:38:31 följande:
    Tack, det känns jätteskönt

Vad lustigt att du skriver om huvudvärk, jag har haft huvudvärk de senaste tre-fyra dagarna men trodde inte det kunde ha med graviditeten att göra? Men det kanske det har?

När har du bf?
    Jo, min BM sa att det kunde bero på hormonerna och att det inte var så ovanligt, sen har man ju mer blod i kroppen också.. Alltså vi har typ identiska graviditeter känns det som :) haha. Vi har BF 21/5, får se om dom ändrar det något på RUL 22/12 eller om det förblir samma.
    Vad tror du att ni får? Pojke eller flicka? Vill ni ta reda på det?
    Jag har drömt 3 ggr att vi får en pojke så nu tror jag stenhårt på det :) Har även gjort några "hemma-tester" som ska visa på om det är en pojke eller en flicka och samtliga har blivit pojke så.. ja vi får se helt enkelt! Huvudsaken hon/han är frisk såklart! :)
    Vi går in i V16 idag.
  • ElinB86

Paue82 vi har också UL 22/12 :) Spännande! Vill ni ta reda på vad det är för kön?

• ElinB86
    Paue82 skrev 2015-12-14 20:15:26 följande:
    Ja verkligen spännande!! Nej vi kommer inte kolla könet. Tycker det är lite av grejen, att det blir en överraskning????. Hur gör ni? När har du bf? Mår bra?
    Jo vi har bestämt oss för att kolla, om det går att se =) Är alldeles för nyfikna! Vi har bf 21/5 men det kan ju ändras nu då, vi får se. Jag har mått hyfsat bra hela graviditeten hittills så jag ska absolut inte klaga! Du då?
  • ElinB86

Har en liten fråga till alla.. Är det någon som äter vitaminer/mineraler varje dag? Jag har nån burk från apoteket som är vit och heter "Gravid", den tar slut snart och jag vet inte ska man köpa mer och fortsätta äta eller åt ni bara i början? Har hört så olika..

• ElinB86

Visst är det häftigt! =) Jag har känt vår lilla flicka i typ 4 veckor och hon blir bara starkare och starkare! Sambon har kunnat känna i 2-3 veckor och nu syns det på magen ibland när hon får in riktiga karatesparkar =)
    Jag är i v22. Vår barnmorska sa att vi kan höra bebisens hjärtljud via en toalettrulle som hålls mot magen (dock blir det ju bara sambon som kan höra, men ändå!) Vi ska testa ikväll =)

Svar på tråden Första barnet maj/juni 2016