kielal skrev 2015-11-02 10:22:08 följande:
Har ni berättat får någon än och i så fall hur?
Vi vill vänta till efter första UL (som är i morgon) men sambons pappa anar något och tittar på magen när jag träffar honom och kastar blickar. Sambon och han jobbar nämligen ihop och nu har sambon behövt ta ledigt mitt i veckan mitt på dagen vilket han aldrig gör annars, att han säger att det är hemligt vad han ska göra hjälper ju inte heller. :P Annars tror jag inte att någon anar något. Vi har varit ihop i 9 år och alla har väntat och väntat, jag tror de har förlorat hoppet lite, så det ska bli så roligt att berätta.
Vi har berättat för min familj samt nära vänner. Vi kommer berätta för makens familj nästa gång vi träffas, tyvärr träffar vi inte dem lika ofta som vi träffar min.
Till våra föräldrar köpte vi koppar som vi har skrivit mormor/morfar/farmor/farfar Juni 2016 på. Min mamma fyllde precis år och hon vart så glad även om det tog några sekunder innan hon förstod.
Till min bror så köpte jag en tröja till hans dotter på 6 månader där det stod I'm going to be a big cousin. Även där tog det ett tag men sen blev de superglada.
Till kompisarna har jag bara sagt som det är. Min bästa kompis fick veta i samband med plusset.
I helgen hoppas vi berätta för makens familj.
Vi har berättat när vi har träffat folk och har inte väntat till en speciell vecka. Jag har bara berättat för folk som jag vill ha stöd ifrån om något mot förmodan skulle hända.
Imorgon går jag in i vecka 11.