Första barnet maj/juni 2016
Hej!
Hänger gärna på. Är med i en liknande grupp men alltid kul att "lära känna" flera.
BF 6/6 ????
Hej!
Hänger gärna på. Är med i en liknande grupp men alltid kul att "lära känna" flera.
BF 6/6 ????
BF 6/6 (inga ?)
Hej på er! Var på inskrivningen igår och passade på att boka KUB också. Efter det är klart om en månad känns nog allt lite bättre och mer "riktigt" tror jag. Vågar inte ta ut någon seger riktigt ännu. Min BM kändes bra och vettig i alla fall. Rul blir det väl efter nyår tror jag och blir det tidsbestämning också.
Illamåendet har lugnat ner sig men jag är fortsatt trött och ibland kramper. Äter redan mer också... Dock inte gått upp så mycket i vikt än.
Våran är planerad, har försökt i ett år nu. Hade ett missfall i somras V6-7 nånting så när vi passerade det denna gången var första delsegern uppfylld :)
Märkligt att inta BM hjälper till att boka KUB redan nu?! Fast ni kanske bor i en mindre stad? Vi bor i Göteborg. Blodprovet lämnar jag in samtidigt med alla vanliga provtagningar vid nästa besök 19/11 så det resultatet är klart vid ul så ska man kunna få hela resultatet på plats. Vilket är skönt för att sitta och vänta på det ett par veckor skulle jag bli tokig av. Här är inskrivningen uppdelad i två besök (ett livstilsbesök och ett för vägning, mätning och provtagning.)
Många funderingar är det och jag har ingen att prata med riktigt då vi är först ut i vänskapskretsen och mina systrar vet ju inget ännu och de har äldre barn också. (Jag är en sladdis)
En fråga som jag undrar. Lugnar era gravidhormoner ner sig på nätterna? Jag kan vakna och känner ingenting, varken ömma bröst eller illamående visserligen är jag kissenödig :) Sen på morgonen dröjer det ca 30 minuter så är allt igång igen... Är lite nojig för vid missfallet i somras så började det med att brösten "pyste" och alla gravidsymptom bara försvann på en natt. Någon mer som känner igen detta?
Första barnet här. Är 33 och bor i Göteborg.
Jag ska på provtagning 19/11 och ska göra KUB-ul den 24/11.
Har mycket symtom. Trött, illamående, ömma bröst, sömnlöshet, kissnödig och allmänt skum i kroppen. Samtidigt som det är riktigt jobbigt att må illa så tar jag det som ett gott tecken på att pyret växer och mår bra.