Inlägg från: Manima |Visa alla inlägg
  • Manima

när ska vi fixa syskon?

Min man är 41 år och vi har en 6-månaders. Jag själv är 31 och vill inte vänta för långe på att skaffa syskon.
    När är det optimalt att skaffa nästa? När vår unge fyllt 1,5 år? Eller vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden när ska vi fixa syskon?
  • Manima
    Luna Emissary skrev 2015-10-24 09:27:50 följande:

Nä ni själva känner sig redo. Det är ni som ska klara av det och ni kan omöjligt tro att andras erfarenhet alla vara likadan för er. Vissa har 12 månader mellan andra sju år.

Mer intressant att höra andras erfarenheter.
    Det är självklart att jag vet att allas liv med barn är individuellt.

Jag är redo snart men inte min man...så det är han som kommer få bestämma ändå..
  • Manima
    gruvan skrev 2015-10-24 12:24:22 följande:

Tänk på att det inte alltid är att bara "fixa ett syskon". Vi började försöka få till en tvåa strax innan ettan fyllde 2 år. Vi lyckades på tredje försöket och skulle få 2 år och 7 månader mellan barnen men det slutade tyvärr med mf. Nu är jag, efter ytterligare fyra försök, gravid igen och går det bra får vi 2 år och 11 månader mellan barnen. Jag har dock haft blödningar till och från de senaste veckorna och vågar inte hoppas. Jag är 28 år och sambon 29 år.

Självklart! Jag tar inte för givet att det bara går. Jag har själv adoptivföräldrar så det finns en anledning till att jag finns.
    Jag har sagt till min man att vi inte kan vänta för länge just för att det kan ta tid...
Svar på tråden när ska vi fixa syskon?