• Anonym (Osäker)

Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige

Hej Allesammans! Jag väljer nu att skriva en känslomässig och viktig tråd som jag hoppas jag kan få lite tips och bollande med.

Jag vill inte bo i Sverige längre. Jag känner inte igen Sverige alls och för mig känns det bara så deprimerande av allt som händer där. och det är ett par olika saker.

Jag känner mig inte alls hemma i mitt eget land, jag känner mig inte trygg i mitt eget land, då jag är helt svensk och uppvuxen i Sverige. Varför känner jag såhär? Ska jag känna såhär?

2 stora skäl.

1. Börjar med att säga att självklart är jag glad att Sverige tar in folk som flyr från krig. Men det måste väl finnas en Max antal?! Det medföljer risker också, kriminalitet och kultur och misstolkning. Med kultur menar jag att det finns kulturer som är helt snedvridna och dom kommer hit till Sverige och det förstörs och framförallt folk tror det är Islam pga att dom människorna är muslimer, många fattar inte att det spelar ingen som helst roll vad du ÄR man är fortfarande olika och människan gör misstag och det finns bra och dåliga människor, och framförallt det kommer från KULTUR.

Med misstolkning så menar jag lite samma sak, folk misstolkar mycket, många tror att man är terrorist, förtryckt osv bara för att man är muslim. Och då är vi där igen, det är för att det finns sjuka människor i världen muslim eller inte, sjuka kulturer som också är muslimska länder, där det förekommer dom här sakerna. Dessutom är det bara några få länder där det förekommer förtryck och dåliga muslimer, men har ni tänkt på alla andra muslimska länderna som inte är något fel på? Men ska jag Som själv är muslim och lycklig, bli drabbad och förtryckt av ER!? Snälla fina människor dra inte alla över en och samma kam. Döm inte utan att ta reda på fakta, vi har också känslor.

2. Denna moderna utseendefixerade Sverige. (Jag vet det finns över hela världen men Sverige toppar väldigt högt).

Jag vill så gärna ha barn (vi har inga) men jag vill inte sätta mina barn i Sverige, Då det är fruktansvärt hur omgivningen ser ut idag, jag ser barn med massor med smink, klackar det skall ha instagram och det ska has mobiltelefoner och iPad och ena och det andra. Och jag som råkar vara Make Up artist och ha tiotusentals följare på instagram? så är det inte okej någonstans att barn växer upp för fort och tros sig vara okej att göra såsom vuxna gör? Vad jag menar, många föräldrar och vuxna är för lata med uppfostran.

Jag har nog redan bestämt mig nu, inom snar framtid vill jag och min man flytta härifrån. Men vart? Några tips? Vi vill bevara den vita kulturen, gärna ett engelskt land, eller kanske någonstans i Frankrike? Inte för något bort då vi gärna vill kunna ha nära hem då vi har familjen i Sverige. för och nackdelar?

Till sist vill jag säga att jag ber så hemskt hemskt mycket om ursäkt min rörliga text, jag hoppas den inte är allt för rörlig och svårläst.

• Svar på tråden Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige
  • snajl
    Dasking skrev 2015-10-23 18:29:52 följande:
    Jag har jobbat i snart 30 år, haft bra inkomst och betalat en jäkla massa skatt. Jag är en del av Sverige. Vad är det för äckligt med det. I vilket annat land i världen hade du fått samma stöd för den pengen du själv betalar tror du?

Jag skall svara dig samma sak om du t.ex skulle få cancer och blir beroende av strålbehandling och Magdalena Andersson bestämmer sig för att minska antalet på dina behandlingar för att finansiera flyktingmottagandet. (Jag önskar dig dock inte cancer)

• Dasking
    snajl skrev 2015-10-23 18:35:59 följande:

Jag skall svara dig samma sak om du t.ex skulle få cancer och blir beroende av strålbehandling och Magdalena Andersson bestämmer sig för att minska antalet på dina behandlingar för att finansiera flyktingmottagandet. (Jag önskar dig dock inte cancer)

Nä, men Sverige är inte äckligt utan felstyrt. Jag missunnar inte dig det stöd du behöver men jag menar att alternatven till Sverige är inte är så många. Vi får kämpa på så att det blir ordning och reda igen. Jag flyttar inte, Sverige ska vara det jag är uppväxt med och van vid. Ditt och mitt Sverige!
  • snajl
    Dasking skrev 2015-10-23 18:42:54 följande:
    Nä, men Sverige är inte äckligt utan felstyrt. Jag missunnar inte dig det stöd du behöver men jag menar att alternatven till Sverige är inte är så många. Vi får kämpa på så att det blir ordning och reda igen. Jag flyttar inte, Sverige ska vara det jag är uppväxt med och van vid. Ditt och mitt Sverige!
    Ja det är inte landet i sig utan politiken jag personligen äcklas över. Önskar så förbannat att man var frisk och inte beroende av välfärden....

• Josephine96

Flytta till djupaste norrland. Inte för att jag nånsin varit där, men det är väl rätt lugnt och gammalt där gissar jag. 

• Dasking
    Josephine96 skrev 2015-10-23 19:01:30 följande:

Flytta till djupaste norrland. Inte för att jag nånsin varit där, men det är väl rätt lugnt och gammalt där gissar jag. 

Du vet att det bor svenskar där som gör sina arbetsdagar också va?

Vad tror du att du får en viss del av din el ifrån?

Eller var kan en viss del av den metall i alla prylar du köper komma ifrån.

U-landet Norrland!

Det finns en anledning till att jag aldrig mer sätter min rötter någon annanstans än i Norrland...
  • Jazzmamman

Vad många gnällspikar det var i denna tråden då. Bli politiker själva då om ni inte trivs med hur det funkar. Sitt inte bara och vänta på att fader staten ska servera er allt ni behöver. Typiskt svenskt.
    Och sluta läs på Aftonbladet och andra sensationsnyhetssajter. De är ju de som lurar att tro att allt er är skogen.

På mitt jobb finns massor av ingenjörer som är invandrare. Jag vet inte i vilken generation men att komma och säga att flyktingar skulle ha lägre intelligens, det är ju så dumt. Stod det i Aftonbladet eller? Eller är det VM i killgissningar här?
    Man ska nog inte läsa på familjeliv heller faktiskt. Vad gör jag här? Förvånad  *Loggar ut*

• snajl
    Jazzmamman skrev 2015-10-23 22:11:14 följande:

Vad många gnällspikar det var i denna tråden då. Bli politiker själva då om ni inte trivs med hur det funkar. Sitt inte bara och vänta på att fader staten ska servera er allt ni behöver. Typiskt svenskt.
    Och sluta läs på Aftonbladet och andra sensationsnyhetssajter. De är ju de som lurar att tro att allt er är skogen.

På mitt jobb finns massor av ingenjörer som är invandrare. Jag vet inte i vilken generation men att komma och säga att flyktingar skulle ha lägre intelligens, det är ju så dumt. Stod det i Aftonbladet eller? Eller är det VM i killgissningar här?
    Man ska nog inte läsa på familjeliv heller faktiskt. Vad gör jag här? Förvånad  *Loggar ut*

Jag tror inte det stod i Aftobladet. Vad jag vet var det en känd forskare som fått nobelpris för sin forskning inom genetik vars slutsats var att personer från de länder som utgör största andel invandrare till Sverige så är genomsnitts intelligensen lägre än i Sverige.

Men vem vet. Han hade kanske läst det på Aftonbladet?
  • tobbe01
    sextiotalist skrev 2015-10-23 17:56:36 följande:
    Så du anser att de som har ett BMI högre än 18 äter som grisar?

Det är nämligen på den nivån som modeindustrin anser är normalt. Ytterst få vuxna har den vikten naturligt så det är inte ovanligt att kvinnor äter hungerdämpande mediciner och ständiga dieter. Ha modeindustrin är sjuk och visar sjuka ideal.
    Jag vet inte hur jag hamnade i denna debatt in the first Place! Jag tycker inte att det är friskt om modeller svälter och äter en jordgubbe till middag MEN det magra (och låååånga) är snyggt på cat-walken. Självklart så vill varje modeskapare visa upp det bästa och den som skapar BIB-mode har säkert stora, frodiga modeller(?)
  • sextiotalist
    Jazzmamman skrev 2015-10-23 22:11:14 följande:

Man ska nog inte läsa på familjeliv heller faktiskt. Vad gör jag här?   *Loggar ut*

Min erfarenhet också. Möter många duktiga invandrare. Den enda artikeln jag läst var att ensamstående flyktingbarn klarar sig väldigt bra.

Sedan kan man ju tillägga att vi sägs ha väldigt välutbildade taxichaufförer.
Svar på tråden Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige