Anonym (observant) skrev 2015-10-21 18:03:46 följande:
Vad gjorde att socialtjänsten informerade dig innan barnet hämtades och varför litar du blint på socialtjänstens bedömning?
Eftersom det var anonymt så vet du inte vem som anmälde men du kan tro. Att soc kollade med ditt ex och inte med barnet/förskolpersonal/grannar osv säger en del om hur noggrann utredning som de gjorde..
Menar du att någon vill illa om det finns något att anmärka på?
I många fall är det barnens egna fel att de behöver placeras.
Pga sekretess kan jag inte kommentera det fallet mer. Men som jag sa så har jag aldrig känt behovet av att ifrågasätta soc beslut.
Vad gäller mitt eget fall startades aldrig någon utredning. I så fall hade de absolut kontaktat flera instanser, vilket de berättade om. Men de sa att om mitt ex lämnade samma uppgifter som jag gjort, skulle de lägga ner och inte gå vidare till utredning efter samtalet.
Vad gäller om någon vill illa, så tror jag att du är tillräckligt intelligent för att kunna bortse från den meningen och förstå att det blev ett skrivfel där. Lite onödigt att kommentera ens men, men.
Nej, jag tror inte att soc menar illa. Jag tror att de försöker se till barnets bästa i alla lägen.
Din sista mening är bara ett försök att provocera från din sida så det ger jag inga fler kommentarer på. Ha en bra kväll!