• Anonym (Me2)

Varför fortsätter soc utreda mm om polisen utrett och lagt ner?

Anonym (weird) skrev 2015-10-21 13:47:13 följande:

Och om det visar sig att anmälaren bara hittat på för att jävlas? Är det då fog för både utredning och omhändertagande av barn?

Nån som har nått svar på min undring ang bevisat ickemissbruk och där socialen ändå hävdar det??

Själv blev jag oskyldigt anklagad för att vara bipolär och därav olämplig som förälder!

Jag har ingen psykisk ohälsa öht men trots bevis i form av journaler kvarstår faktum - soctanten TYCKER att jag är bipolär och då är det så.

Soc står över alla andra myndigheter och lider av kraftigt maktmissbruk och vanföreställningar!
  • Anonym (Me2)
    Anonym (soc.) skrev 2015-10-21 18:13:26 följande:
    Om man ljuger för att slippa bo hemma och istället flytta in till en helt främmande familj och bo där år eftrr år, så kan man nog utgå ifrån att unge hade betydligy bättre skäl än ' vill inte följa regler"

Har den stackars ungen blivit placerad så är det så gott som OMÖJLIGT att få komma hem igen!
  • Anonym (Me2)

Detta är nog det bästa och mest välformulerade inlägg jag någonsin läst här på fl! {#emotions_dlg.flower} Hjärta

Fantastiskt bra (och tyvärr) sant skrivet, jag har exakt samma erfarenheter och ser även detta ofta i mitt arbete för soc.
  • Anonym (Me2)
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-23 17:01:55 följande:

Om du hade haft barn och blivit anmäld för att du upplevts som kraftigt drogpåverkan när du var tvungen att hålla dig i möbler när du kom till förskolan så är det väl klart att pedagogerna skulle anmält detta till soc., soc. skulle kontaktat dig och då skulle du enkelt kunnat berätta om din medicinering och dess biverkningar det skulle inte blivit någon utredning angående föräldraförmåga utan snarare erbjudande om hjälp med transport till och från förskolan.

Ja i den bästa av världar....

Men i soc världsbild är risken extremt stor att soc gör bedömningen att det visst ligger ett missbruk bakom och inte biverkningar av mediciner.

Därav placeras och traumatiseras barnet i X antal månader/år!
  • Anonym (Me2)

Med

[quote=75913075][quote-nick]Anonym (anonym) skrev 2015-10-23 17:53:51 följande:[/quote-nick]Fast å andra sidan är en förälder verkligen lämplig att ha hand om småbarn om de använder en medicin som ger så kraftiga biverkningar att föräldern behöver hålla sig i möbler för att inte ramla? [/

Det krävs nog en del stöd av förälderns nätverk en period, alternativt av soc om nätverket är begränsat.

Men det är aldrig ett skäl för omhändertagande anser jag.

Svar på tråden Varför fortsätter soc utreda mm om polisen utrett och lagt ner?