Inlägg från: RosaSmurf |Visa alla inlägg
  • RosaSmurf

HJÄLP!!!

Du bör inte vänta med att söka hjälp. Maxdosen på Tramadol är 40mg per DYGN. Du tar det dubbla och ibland det tredubbla.

Du ska absolut inte vänta tills ni fått barn. Tänk på vad du utsätter din kropp på! Förutom din familj och vänner.

• RosaSmurf
    RosaSmurf skrev 2015-10-20 22:28:38 följande:

Du bör inte vänta med att söka hjälp. Maxdosen på Tramadol är 40mg per DYGN. Du tar det dubbla och ibland det tredubbla.

Du ska absolut inte vänta tills ni fått barn. Tänk på vad du utsätter din kropp på! Förutom din familj och vänner.

*400 mg

Och du har ett STORT problem.
  • RosaSmurf
    Anonym (exjunkie) skrev 2015-10-20 22:32:09 följande:

Oroa dig inte Lasse,400mg är maxdosen om man inte knarkar ;)

400mg ÄR Maxdosen oavsett!
  • RosaSmurf
    Anonym (exjunkie) skrev 2015-10-20 22:54:13 följande:

Har själv missbrukat tramadol i flera års tid och 400 mg ger ett rus i början. Men om man brukar det en längre tid så måste du ju trappa upp dosen för att få samma verkan, men jag undrar vad du menar när du säger att max dosen är 400mg?

Om du förstår vad en maxdosen är eller varför den finns så får du nog googla....
  • RosaSmurf
    Anonym (exjunkie) skrev 2015-10-20 23:12:11 följande:

Jag är väll medveten om vad en Max dos är, men hur svarar du då på att doktorer kan ordinera mer än Max dos på flertal preparat, det jag försöker säga är att ts har byggt upp en tolerans mot tramadol och måste ta så mycket som han gör i dagsläget

Och wtf eventuellt strypt grannens hund, du min vän har mer problem än bara droger.

Det är väldigt ovanligt att en läkare ordinerar mer än maxdosen.
Svar på tråden HJÄLP!!!