• Lasse71

HJÄLP!!!

Har sen flera år tillbaka kämpat med ett beroende. Jag jobbar idag på ett stort läkemedelsföretag vilket är en stor del utav mitt missbruk.

Mitt beroende består till stor del utav tramadol, ligger mellan 800mg-1200 per dag för att orka ta mig upp ur sängen.Nu tror jag att min sambo har börjat misstänka mitt bruk då hon vid flera tillfällen har ställt frågor angående mitt beteende. Har förlorat flera av mina vänner du jag inte dykt upp och har eventuellt strypt min grannes hund som han anmälde som bortsprungen föra månaden.

Ska jag förklara för min sambo hur det ligger till eller vänta tills efter vi har fått båtar barn med att droppa bomben.

Mvh Lasse

• Svar på tråden HJÄLP!!!
  • Anonym (Gg)

Tror att du redan vet svaret; du behöver självklart hjälp med att sluta! Berätta för sambon, finns ingen anledning att vänta! Förstod inte riktigt sista meningen; väntar ni barn eller? I så fall ska du berätta igår! Vet dock inte vart man vänder sig, vårdcentralen kanske? Sen kanske de kan slussa dig vidare. Det viktigaste har du ju redan gjort, nämligen erkänt för dig själv. Lycka till!

• Lasse71

ja jag menade att vi väntar barn, nu i mars faktiskt.
    får tacka för ditt svar men känner inte riktigt att det här är ett så stort problem, det är såklart att det är ett problem men i min värld inte ett så stort problem. känner att jag mest behöver någon att bolla tankar med just nu.  mvh lasse

• RosaSmurf

Du bör inte vänta med att söka hjälp. Maxdosen på Tramadol är 40mg per DYGN. Du tar det dubbla och ibland det tredubbla.

Du ska absolut inte vänta tills ni fått barn. Tänk på vad du utsätter din kropp på! Förutom din familj och vänner.

• RosaSmurf
    RosaSmurf skrev 2015-10-20 22:28:38 följande:

Du bör inte vänta med att söka hjälp. Maxdosen på Tramadol är 40mg per DYGN. Du tar det dubbla och ibland det tredubbla.

Du ska absolut inte vänta tills ni fått barn. Tänk på vad du utsätter din kropp på! Förutom din familj och vänner.

*400 mg

Och du har ett STORT problem.
  • Anonym (exjunkie)

Oroa dig inte Lasse,400mg är maxdosen om man inte knarkar ;)

• RosaSmurf
    Anonym (exjunkie) skrev 2015-10-20 22:32:09 följande:

Oroa dig inte Lasse,400mg är maxdosen om man inte knarkar ;)

400mg ÄR Maxdosen oavsett!
  • Anonym (exjunkie)

Har själv missbrukat tramadol i flera års tid och 400 mg ger ett rus i början. Men om man brukar det en längre tid så måste du ju trappa upp dosen för att få samma verkan, men jag undrar vad du menar när du säger att max dosen är 400mg?

• RosaSmurf
    Anonym (exjunkie) skrev 2015-10-20 22:54:13 följande:

Har själv missbrukat tramadol i flera års tid och 400 mg ger ett rus i början. Men om man brukar det en längre tid så måste du ju trappa upp dosen för att få samma verkan, men jag undrar vad du menar när du säger att max dosen är 400mg?

Om du förstår vad en maxdosen är eller varför den finns så får du nog googla....
  • Anonym (exjunkie)

Jag är väll medveten om vad en Max dos är, men hur svarar du då på att doktorer kan ordinera mer än Max dos på flertal preparat, det jag försöker säga är att ts har byggt upp en tolerans mot tramadol och måste ta så mycket som han gör i dagsläget

Och wtf eventuellt strypt grannens hund, du min vän har mer problem än bara droger.

• Lasse71

Vet redan att jag tar mer an vad man ska göra igentligen men måste i princip ta det jag gör idag för att fungera, är mer ute efter hur ni skulle reagera om ni fick reda på det här av er partner.

Vill veta hur jag ska göra för vet inte riktigt om jag är redo att ge upp trammet efter som jag endå kan sköta vardagen mvh Lasse

• Anonym (Två veckor)

När du fuckat din lever och har två plågsamma veckor kvar att leva är du nog redo att ge upp trammet :-/ googla leversvikt

Du vet att det finns inget verkligen inget dom kan göra för dig i det läget va? Ta tag i det nu! Man up för fan sluta va en jäkla fegis som inte kan hantera livet nykter. Och strypt grannens hund??! Sök hjälp nu eller lämna din sambo så ungstackarn i alla fall slipper växa upp med en pundare till pappa

• klyban
    RosaSmurf skrev 2015-10-20 22:36:52 följande:
    400mg ÄR Maxdosen oavsett!

Nja, det var nog inte så det var menat, att det var fass det pratades om det förstod vi.
    Hälsorisken att ta större doser än 400mg och direkt, är ovanligt låga för vara en sådan substans.
    Sen tolka för faan inte detta som det är nyttigt, för det är det inte.

Sen är jag imponerad att du lyckas göra barn på så stora mängder tramadol TS.
    Men antar du råkade vara någorlunda nykter då.

Då jag själv vet när jag haft min skov, och tagit tramadol.
    Så får man stånd, men komma till utlösning.
    Det är ett ordentligt arbete att få detta att ske.

• RosaSmurf
    Anonym (exjunkie) skrev 2015-10-20 23:12:11 följande:

Jag är väll medveten om vad en Max dos är, men hur svarar du då på att doktorer kan ordinera mer än Max dos på flertal preparat, det jag försöker säga är att ts har byggt upp en tolerans mot tramadol och måste ta så mycket som han gör i dagsläget

Och wtf eventuellt strypt grannens hund, du min vän har mer problem än bara droger.

Det är väldigt ovanligt att en läkare ordinerar mer än maxdosen.
Svar på tråden HJÄLP!!!