hur berättar man för chefen?
Hur o när ska man berätta?
Kan man bli av med jobbet?
Hur o när ska man berätta?
Kan man bli av med jobbet?
Berätta samtidigt som du gör det offentligt för andra.
Be att få prata med chefen enskilt och berätta det då.
Om du kan bli av med jobbet beror på vilken anställningsform du har skulle jag vilja påstå. Har du en tillsvidareanställning så kan du inte det.
Man får inte avskeda någon pga graviditet. Så det är knappast troligt att du blir det av den anledningen.
Be om ett samtal och säg att du är gravid bara. Chefen vill antagligen veta när det blir osv.
Beklämmande att det fortfarande finns tveksamhet omkring detta. När hände det sist att någon blev av med jobbet pga graviditet?
...men hur som helst, du berättar det så snart som möjligt. En vikarie för dig kanske måste hittas.
Jag har fast jobb.
Beklämmande att det fortfarande finns tveksamhet omkring detta. När hände det sist att någon blev av med jobbet pga graviditet?
...men hur som helst, du berättar det så snart som möjligt. En vikarie för dig kanske måste hittas.
Jag har fast jobb, jobbar som assistent
Jag har fast jobb, jobbar som assistent
Nej tror ej man kan jobba tiden ut.
Så länge uppdraget varar heter de de menas ju till hon går bort. Ja har fast
Jag är personlig assistent och jag berättade vi vecka 16. Jag sa till chefen att jag ville ha ett samtal och då frågade hon om jag var gravid. Hon sa att nästintill alltid när någon (kvinna då) ber om enskilt möte så är det antingen graviditet eller att man inte trivs på jobbet och hon visste att jag trivdes!!
Däremot så arbetar jag på ett arbete där det är hot och våld så jag fick inte jobba resten av graviditeten. Eller fick och fick, de rekommenderar inte att man gör det men kan inte tvinga någon att gå hem. I vecka 20 valde jag att gå hem på gravpenning.