• Brumma

ledsen

Fast pappan vill väl också fira henne antar jag?

Förstår att det är jobbigt, speciellt om ni inte varit isär så länge, men det här är ngt du behöver vänja dig vid.

När ni separerade så gjorde ni (båda eller en av er) valet att inte längre dela föräldraskapet på samma sätt som tidigare. Ni valde att dela tiden med er dotter.

Det bästa för er dotter är om ni kan ha en fungerande relation men det innebär inte att er relation är som tidigare eller att ni måste umgås (vilket det ju hade blivit om det är pappans umgängestid men du kräver att få ta en del av den tiden).

• Brumma
    Anonym (.) skrev 2015-10-20 11:08:01 följande:

Alltså - om ni har delad/gemensam vårdnad med bestämt schema och ni inte har gjort upp något särskilt om födelsedagar tidigare, så är det knappast något konstigt att din dotters pappa inte vill att hon åker till dig.

Förstår inte vad som är konstigt?

Om du vill träffa henne (vilket är fullt förståeligt), så får väl du åka dit?

Beroende på hur samarbetet ser ut kan det vara en bra idé - eller inte..

Hos oss hade det fungerat fint, men jag har vänner där samarbetet är så obefintligt och där situationen är så infekterad att det hade skapat en onödig konflikt. Och möjligtvis förstöra barnets födelsedag..

Man kan tycka att vuxna människor borde kunna bete sig, men jag tror alla är medvetna om att så inte är fallet.. :/
  • Brumma
    Anonym (.) skrev 2015-10-21 06:14:39 följande:

Jaja, men kan ni inte samarbeta, vilket jag absolut förstår och vet om att många inte kan, så får du helt enkelt låta dottern fira sin födelsedag med sin pappa.

Pappan vill väl vara med sin dotter precis lika mycket som du.

Jag är själv pappa och förstår inte alla märkliga resonemang i att kvinnan skulle vara "mer" förälder på något konstigt sätt. Stenålderstänk!

Var det ett svar till mig? :)
  • Brumma
    Anonym (.) skrev 2015-10-21 09:50:21 följande:

Hm, inser nu att det var lite felskickat :)

Var till TS och till dina vänner snarare :)

Ahh :)
Svar på tråden ledsen