Missfall efter IVF - kan någon ge hopp?
Hejsan,
Jag vet inte om denna tråden fortfarande är aktiv men ville bara säga STORT TACK då det gett mig lite förhoppningar att jag kommer bli gravid igen.
Efter fyra återföringar och två ägguttag fick vi äntligen vårt första plus. Vi har försökt i snart två år ( ett med IVF) och man har inte hittat något som kan vara anledningen att vi inte blir gravida hos mig eller min man. Jag fick en liten blödning veckan innan tidigt ultraljud men verkligen pyttelite. Ringde kliniken som sa att det antagligen inte betyder något. Men på ultraljudet blev mardrömmen sann och fostret hade slutat växa. Jag fick ingen naturlig blödning utan fick tabletter för att få missfall.
Jag mår/har mått så otroligt dåligt, är livrädd att vi aldrig kommer bli gravida igen och hur många fler försök som behövs. Jag tappar orken mer och mer varje gång och allt blir ett enda stort trauma. Nu skall vi på ultraljud nästa vecka igen men tog ett test idag som fortfarande visade positivt.?
Men tack till er och ni är alla så starka, hoppas verkligen att det är vår tur snart ❤️.