amandawic skrev 2016-05-22 12:06:51 följande:
Här har mensen kommit.. Så det verkar vara kört, igen... :(
Man börjar känna sån hopplöshet nu alltså.. Ska det någonsin bli vår tur?
Vad tråkigt att höra :( Förstår verkligen att det känns jättejobbigt just nu. När man får mensen och dagarna därpå var för mig helt förjävliga. Kände mig alltid helt tom och samtidigt så extremt ledsen. Kändes helt hopplöst och som att det aldrig skulle gå.
Vet att det kanske inte är någon tröst just nu, men att ni blivit gravida en gång och att ni dessutom lyckats odla vidare till blastocyst som gått att frysa är extremt bra tecken! Vi har aldrig lyckats frysa ens ett tvådagarsembryo och från fyra äggplock har vi inte fått en enda blastocyst. Och trots det blev jag gravid med tvillingar till slut! Så jag tror verkligen ni har goda förutsättningar och det KOMMER bli er tur. Varenda gång det går åt skogen undrar man när, men så en vacker dag så är tiden inne.
Jag håller verkligen med Cyanea som skrev tidigt i den här tråden att när allt väl funkat så känns det som att det var precis den här vägen som vi skulle gå, och att det inte skulle kunna varit på nåt annat sätt. Vår resa hit hade en mening. Förstår att det inte känns så för dig nu, men den dagen du får din bebis var det ju just DEN bebisen du skulle få, just den du väntat på.
För att orka efter misslyckade försök försökte jag göra sånt man inte kan göra som gravid. Planera in resor eller andra roliga saker som man bara kan göra som ogravid. Äta och dricka sådant som man inte får när man är gravid osv, även om det man helst av allt vill är att vara gravid och gärna skulle avstå varenda glas vin i världen så tyckte jag att det hjälpte mig lite. Jag umgicks också mycket med mina singelvänner och hade roligt med dem då jag tyckte det var alltför jobbigt att vara med småbarnsmammor. Umgänget spelade stor roll för mig. När du varit ledsen den tid du behöver, försök att njuta av det du kan njuta av! För de allra allra flesta slutar den jobbiga IVF-resan till slut med ett efterlängtat barn, och som sagt med era goda förutsättningar tror jag verkligen ni kommer vara en av dem <3 För vissa av oss krävs lite fler försök bara, men för varje försök är man närmare målet.
Kram