• kallebakom

födda på 70talet,fick ni "stryk"

alltså typ ett slag om ni gjort nå riktigt dumt ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden födda på 70talet,fick ni "stryk"
  • Magdalena03

Det är aldrig någonsin ok att slå ett barn.

• Voodoodoll
    isolande skrev 2015-10-16 16:05:06 följande:

Född 79 men blev daskad på rumpan som barn emellanåt. Har även fått ett knytnävsslag från min pappa i vuxen ålder (han var full....)

Jag fick också gränser. Var väldigt väluppfostrad (och aldrig slagen av min mamma, som jag respekterade mycket) som barn.
  • gbgumman

Nej. Skulle aldrig falla mina föräldrar in. Fick dock en örfil av en annan släkting men inget jag är arg för.

• Mickan76

Aldrig. Jag är född -77 och mina föräldrar på 40-talet. Min pappa blev slagen som barn och har alltid sagt "det ska mina barn aldrig behöva uppleva".

• isolande
    Voodoodoll skrev 2015-10-16 20:03:39 följande:
    Jag fick också gränser. Var väldigt väluppfostrad (och aldrig slagen av min mamma, som jag respekterade mycket) som barn.
    Jag blev oerhört olycklig som tonåring och har haft det jobbigt med relationer till män. Har ingen kontakt med pappa idag..
  • Voodoodoll
    isolande skrev 2015-10-17 07:37:22 följande:
    Jag blev oerhört olycklig som tonåring och har haft det jobbigt med relationer till män. Har ingen kontakt med pappa idag..
    Jag citerade fel, skulle vara till TS som påstod som glad över att fått gränser (som aga).
    Jag förstår dig helt. Min styvfar som jag växte upp med mellan 1-12 år slog mig också när jag "gjorde fel". Hade han varit snäll hade jag varit honom evigt tacksam över att ha tagit till sig någon annans barn och uppfostrat det. Nu känner jag istället ingenting alls för honom. Hade inte ens reagerat om han gick bort. Hatade honom mycket som barn och blev jätteglad då han och mamma skildes åt.
    Har han någonsin sagt något om vad han gjort emot dig, eller bett om ursäkt?
  • gbgumman
    kallebakom skrev 2015-10-16 17:44:11 följande:
    ja precis så menade jag ! fast för mig vart det bara några ggr.man lärde sig ju.....
    jag är fan tacksam för att jag fick gränser ! idag så....
    Gränser genom aga är ju galet. Barn gör som vuxna gör och mina föräldrar var trevliga sympatiska givmilda och funkar väl i samhället. Mycket bra förebilder.
  • kallebakom

skulle aldrig slå mina barn,fast samtidigt glad för smisk på stjärten jag fick,konstigt va ?

• CarinaL26
    kallebakom skrev 2015-10-17 13:50:00 följande:

skulle aldrig slå mina barn,fast samtidigt glad för smisk på stjärten jag fick,konstigt va ?

Hur kan du vara glad över det? Jag hyser inget agg idag mot mamma och pappa men att få smisk av dem gjorde jätteont och var rätt förnedrande också. I synnerhet när man blev äldre.
Svar på tråden födda på 70talet,fick ni "stryk"