Inlägg från: kallebakom |Visa alla inlägg
  • kallebakom

födda på 70talet,fick ni "stryk"

alltså typ ett slag om ni gjort nå riktigt dumt ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden födda på 70talet,fick ni "stryk"
  • kallebakom
    CarinaL26 skrev 2015-10-16 13:57:21 följande:

Ja det hände rätt många gånger. Gick man för långt blev man lagd över knät och sen fick man veta att man levde.

ja precis så menade jag ! fast för mig vart det bara några ggr.man lärde sig ju.....
    jag är fan tacksam för att jag fick gränser ! idag så....
  • kallebakom

skulle aldrig slå mina barn,fast samtidigt glad för smisk på stjärten jag fick,konstigt va ?

• kallebakom
    CarinaL26 skrev 2015-10-17 14:12:33 följande:
    Hur kan du vara glad över det? Jag hyser inget agg idag mot mamma och pappa men att få smisk av dem gjorde jätteont och var rätt förnedrande också. I synnerhet när man blev äldre.
    mkt enkelt ! min uppväxt o fostran har gjort mig till den jag är ju !
  • kallebakom
    Brumma skrev 2015-10-17 16:49:08 följande:
    Behöver man använda våld för att sätta gränser är ngt fel...
    hallå ? fatta ? jo gränsern sattets gå inte själv till sjön,gör du det får du smisk på stjärten,ja det var bara välja....ja det var nog bäst ändå att inte gå till sjön.
  • kallebakom
    Brumma skrev 2015-10-17 19:39:01 följande:
    Jodå. Jag fattar.

Men behöver man använda/hota med våld så är ngt fel.
    då var det väl fel på mig då så behövde en hurrig för att fatta
  • kallebakom
    Nightrod skrev 2015-10-21 15:29:00 följande:
    Jag fick också tillsägelser, en dask eller liknande inget fel med det, var ju inte så man gick med en blåcklocka dagen efter.

Och med tanke på hur barn/ungdommar beter sig idag mot äldre så fan vet om det inte borde tvångsinföras igen
    f-n det bästa jag härt på otroigt länge ! dagens ros till dig Nightrod
  • kallebakom
    Nomanisanisland skrev 2015-10-24 13:47:27 följande:
    Felet låg snarare hos den som valde att slå istället för att förklara på ett vettigt sätt.
    snacka inte skit om mina päron !! jo efter 50-elfte gången gått till sjön sa dom typ går du själv en gång till får du smisk,,,nog förklara dom varför men bada var ju kul....
  • kallebakom

har en kompis med dotter ca 4år,fan hon styr hela familjen där,hon får exxat som hon vill styr med järnhand,inget hjälper,men om hon hade fått lite smisk nån gng är jag säker på att allt vart annorlunda nu

• kallebakom
    Nomanisanisland skrev 2015-11-20 16:55:07 följande:
    Om föräldrarna hade misshandlat henne, så hade de fortfarande varit inkompetenta, men kriminella och våldsamma föräldrar.
    jag snackar inte om misshandel,lite smisk på rumpan det är helt annat
  • kallebakom
    Nomanisanisland skrev 2015-11-21 14:29:56 följande:
    Att smiska sina barn på rumpan är per definition att välja att misshandla och kränka dem.
    JAG vart INTE misshandlad,,däremot vart jag lag över knät nån gång å fick smäll på stjärten,vilket jag mkt glad för idag !
  • kallebakom
    Konservativ skrev 2015-11-26 12:59:25 följande:
    Min egen erfarenhet från olika länder är att svenska barn är mycket ouppfostrade. De lyder inte vuxna, de är oaktsamma  med egen och andras egendom och de har knappt någon impulskontroll. 
    kan bara hålla med svenska ungar ingen ingen respekt för äldre,säg vad ni vill om usa men barnen har i alla fall respekt för vuxna ( generelt sett ) där hör man inte tex dra åt helvete gubb jävel,,det inte så ovanligt här....
  • kallebakom
    äldreochklokare skrev 2016-04-17 19:34:01 följande:
    vad är det att vara glad för? 
    jo du ! de har gjort folk av mig,har sett vad "fri uppfostan" kan göra.....tyärr
Svar på tråden födda på 70talet,fick ni "stryk"