Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

Anonym (Ni FÖRST) skrev 2015-10-21 20:52:42 följande:
    Du, jag hoppas du är medveten om att alla bränder i flyktingboenden, förutom de tre senaste, som skett i hus där ingen flyttat in ännu (dvs bara materiell förstörelse, och kan ej klassas som mordbrand)
    I huset som de sjuka jävlarna tuttade eld på mitt i natten igår där bodde 14 flyktingar. De hann som tur är ut.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/asylboende-i-munkedal-i-lagor
  • nihka
    Anonym (Absolut inte, Nope, Njet, Hell no....) skrev 2015-10-21 21:11:24 följande:
    Ja men både du och alla de du pratar med, som är så riktigt förbannade får väl öppna era hem då. Att det ska vara så svårt.
    Svårt. Inte alls. Det är du som lever i mörkret och inte vet vad som sker utanför din bubbla.
  • nihka
    Anonym (Ni FÖRST) skrev 2015-10-21 22:35:43 följande:
    NEHEHEHE du, tidningarna har skrivit att INGA hade hunnit flytta in i dessa eldhärjade boenden.
    Hur svårt kan det vara att klicka på en länk och titta på ett nyhetsreportage som handlar om en anlagd brand på ett asylboende där de 14 flyktingar som bodde där lyckligtvis hann ut?

Svårt, Svårare, S...

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/asylboende-i-munkedal-i-lagor
  • nihka
    Ego Lovers skrev 2015-10-22 08:19:23 följande:
    Kan ju likaväl vara precis vem som helst som inte vill ha in fler. Vet många med invandrarbakgrund som är livrädda för den konkurrens som kommer och de får ännu större konkurrens om jobben osv. Många av dessa har tyckt det varit nog för länge sedan. För de invandrare vi redan har här är mångt mycket mer rasister än svensken.
    Jamen SD är ju så stolta över alla sina väljare med invandrarbakgrund som delar deras syn. SDs väljare är SDs väljare oavsett ursprung och de invandrare som inte delar SDs syn röstar naturligtvis på ett annat parti.

• nihka
    apburen skrev 2015-10-22 05:02:06 följande:

Det har visst brunnit igen i natt.

Hur mycket jag än är mot denna massinvandring så är detta fel väg att gå.
    Det verkar ta fart mer och mer och hur det ska sluta, både flyktingkaoset och bränderna... vet jag inte ens om jag vill veta.

Att då ta in dem (flyktingarna)i sitt eget hem, vem vet vad en irrhjärna får för sig?

Kan du se det rasistiska i ditt inlägg?
  • nihka
    HenryIronstead skrev 2015-10-22 10:20:07 följande:

ON TOPIC - TILL TS och alla som funderar på att ta in någon i ERT HEM

CHECKLISTA - OERHÖRT VIKTIGT!!!!!

Har du egen villa/fritidshus/sommartorp etc?
    1 KOLLA M DITT FÖRSÄKRINGSBOLAG vad som gäller med en gäst i huset ang vattenskada, brandskada, rökskada, stölder, förstörelse

2 KONTROLLERA OM GÄSTEN också behöver individuell försäkring

Har du HYRESRÄTT?
    KOLLA DÅ PUNKTERNA OVAN SAMT:
    3 KOLLA MED VÄRDEN att det är okej att du har en inneboende - annars kanske du själv blir satt på gatan!

4 Ta HJÄLP av en advokat att skriva ett KONTRAKT (inkl 2 vittnen) för vilken tidsperiod det ska gälla och med namnet på den det ska gälla. Samt även t ex hur ni gör med hyran mfl kostnader (normalt betalar en inneboende för sig). Detta är OERHÖRT VIKTIGT eftersom en inneboende /2-handshyrare kan i vissa fall få BESITTNINGSRÄTT efter boende i 1 år. Tillhör lgh ALLMÄNNYTTAN ligger du risigt till eftersom där går de på vem som har störst BEHOV av lägenheten.

Har du BOSTADSRÄTT?
    Kolla punkterna ÖVERST FÖR VILLA SAMT: 3 KOLLA MED BRF-STYRELSEN att det är okej att du har en inneboende - annars lär du få en varning alt blir UTESLUTEN = blir tvungen att sälja din BR!

4 SKRIV ETT KONTRAKT, gärna m h a en advokat/jurist, (undertecknat av 2 vittnen) för vilken tidsperiod det ska gälla och för vem det ska gälla (namn på inneboende). Samt hur ni gör med brf-avgiften och andra kostnader (normalt betalar en inneboende för sig), osv.

IFALL MIGRATIONSVERKET SÄGER ATT DU INTE BEHÖVER NÅGOT KONTRAKT, TRO DEM INTE. Kontrollera själv istället! Kolla med rätt instanser! Har du lån, kolla med bank, brf-styrelse, grannar, försäkringsbolag. Har du HR, kolla med försäkringsbolag och Hyresgästföreningen!

Du glömde:

HAR DU RASISTISKA KRIMINELLA GRANNAR?
    1. KOLLA med dem så de inte kommer en natt med bensindunk och tändare.
  • nihka
    Ego Lovers skrev 2015-10-22 10:26:33 följande:
    Jösses!

Hen är orolig att pyromanerna sätter eld på allas bostäder som inhyser en invandrare. Det är inte rasistisk. Sluta missbruka ord du inte har en aning om vad dess betydelse är.
    Jösses!

Hen förstår inte att man inte kan kalla flyktingar generellt för "irrhjärnor" utan att det ligger rasism i det.
  • nihka
    HenryIronstead skrev 2015-10-22 10:29:50 följande:

Du vet, det är svårt när man har skygglappar på... En står det V på och den andra står det MP på...
    Jaha. Du vet hur jag röstade. Hur du ofta röster?
  • nihka
    nihka skrev 2015-10-22 10:32:24 följande:
    Jaha. Du vet hur jag röstade. Hur du ofta röster?
    Hör
  • nihka
    HenryIronstead skrev 2015-10-22 10:34:44 följande:

JÖSSES! Du GREPPAR verkligen inte att hen INTE KALLADE FLYKTINGAR för "irrhjärnor"!

Sjönk det in nu? En pyroman är en irrhjärna alldeles oavsett hudfärg!
    Hen har kallat flyktingar för mycket värre saker än så tidigare, så när det är tvetydigt går jag på den allmänna linjen.

Sjönk det in nu?
  • nihka
    HenryIronstead skrev 2015-10-22 10:51:36 följande:

Snack, du biter ju som en vild terrier på allt du ens råkar tro är "jassistisskt". Det är ditt modus, det har jag sett förut.
    Har du problem med att prata rent?

Kom just ihåg varför jag ignorerat dig. Återgår till det.
  • nihka
    apburen skrev 2015-10-22 11:27:22 följande:
    Det var inte flyktingarna jag kallade för irrhjärnor, det var dem som tänder på.
    Så, då var det utrett.

Du får läsa lite mer noggrant innan du skriker rasist nästa gång.
    Tack för det klargörandet.

Spelar ingen roll hur noga man läser det inlägget så är det tvetydigt och med din generella inställning till invandrare så är det inte långt bort att lägga in just den betydelsen.

Jag skriker inte. Du bara tycker det låter högt för att du inte gillar det som står.
  • nihka
    apburen skrev 2015-10-23 05:29:03 följande:
    Har läst mitt inlägg igen och tycker att det framgår tydligt.
    Men strunt samma, jag önskar INTE livet ur NÅGON oavsett hudfärg eller religion.
    Men det betyder inte att jag vill ha dem boende i Sverige.

"Min generella inställning", menar du att den är mordisk?
    Det är den inte.
    Att elda och mörda är fel väg att gå, alltid.
    Klart du tycker...

Ja, som sagt, tack för det förtydligandet.

Nej, det har jag inte påstått utan att din generella inställning är precis som du säger: "det betyder inte att jag vill ha dem boende i Sverige."

Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?