Synd om beslöjade kvinnor
Ja vem vet. Utan skynke på huvudet och typ lakan på kroppen kanske den tjejen (eller är det flera olika?) varit fina?
Ja, det är flera olika, om du inte ser det bör du nog kolla synen. De är inte lika varandra.
Ja vem vet. Utan skynke på huvudet och typ lakan på kroppen kanske den tjejen (eller är det flera olika?) varit fina?
Har för mig det är sura 5.33
Jag vet inte om jag skratta eller gråta åt detta svaret, löjligare än så blir det inte när man "debatterar" med sektmedlemar.
Så ser det ut när man följer koranen till punkt och pricka som den ska följas enligt dom själva.
www.facebook.com/Channel4News/videos/10153256158626939/
Vet inte om det är så genomtänkt att normalisera delar av den ideologin här uppe när baksidan av den är nått vi kanske inte riktigt önskar att ha här.
Har kollat flera gånger nu och jo, de ser likadana ut.
De jag träffar på dagligen använder inte så mkt smink och då är de ännu mer lika varandra.
Stackars kvinnorna
En sån inlägg till och jag kommer behöva torka tårar, ni sektmedlemar har en jävla talang att missförstå med flit och sedan spela "ovetande" fast jag skulle nog kalla det för annat namn.
Jag skrev det praktiska syftet med slöjan, du kontrade att den heliga blaskan dikterar även männens klädsel, ja det gör det säkert då den heliga blaskan kräver total underkastelse.
Så även i delen som dikterar att alla som är emot islam, det vill säga alla ickemuslimer ska bli stympade och korsfästa som det utövas i mer och mer spridd omfattning.
Ja jag träffar inte enbart kvinnor med slöja såklart. Men jag träffar på många med slöja i mitt arbete, känner ingen privat dock.
Tråkiga kläder och inte få visa sitt hår måste kännas hemskt trist?!
Sverige består av 7-8 miljoner etnisk svenskar, sedan finns det etnisk svenskar som bor utanför landet med ca en miljon och ca 1-2 miljon invandrare bor i Sverige. Så ditt påstående fallerar lika snabbt som din stöddighet borde göra. Jag är en stolt student från Qatar och har bott här i sju år. Jag har respekt för vad Sverige gjort för mig så jag kan studera här men jag ser hur svensken är den mest rädda människan och vågar inte vara den patriot de borde vara. Jag är även stolt muslim och tar avstånd från islamister något alla muslimer borde göra och som muslim ska man inte lämna sitt land egentligen. Står klart och tydligt i Koranen. Så alla muslimer som flytt, bara emigrerat eller studerar utomlands begår haram. När jag har studerat klart ska jag flytta hem igen, gifta mig med en muslim och få många barn som varje muslimsk kvinna ska göra. Men muslimska män i Sverige. Tillåt mig kräkas på dessa män som begår haram genom att ligga med tjejer utan att vara gifta. De värsta är de som får en svensk flicka att bli muslim. Värre kvinnor finns inte som tror de är muslim och försöker vara bokstavstrogna men de blir fanatiska och lättlurade. Se bara jihad Jane! En vit kvinnlig konvertit som blir fanatisk för hon är egentligen inte en riktig muslim och kommer aldrig bli så hon gör i princip allt för att bli accepterad och därför ett lätt byte för islamisterna och vi ska inte beblanda oss med människor utanför våra egna länder och religion. Varje grupp ska hålla sig till sin egen grupp och inte beblanda sig PUNKT!
Det visar tydligt hur man gör skillnad på män och kvinnor i hur påbudet innebär begränsningar.
"Mannens awrah, det vill säga den del av kroppen som är obligatorisk för honom att alltid täcka, är från knät till naveln."
I detta ska du även ha med aspekten hur många av dessa som verkligen valt Islam och vilka som är muslimer för att de fostrats till det av föräldrar och ett samhälle som är muslimskt.
Jag kan känna en viss tveksamhet i hur frivilligt det är att följa påbud i en religion du mer eller mindre fötts in i.
Det är definitivt ingen muslimsk klädsel, om man säger så.
Javisst.Ja och svaret jag fick var mer baserat på vad som förekommer i olika länder än vad "lärda" säger om Islams påbud. Följer man det senare så är flera av de du visade bild på inte godkända.
Hur står sig den yttre påverkan gentemot de skrivna påbuden, såhär 600 år senare?Du skämtar? Det var vanligare med obeslöjade kvinnor i flera ME-länder på 70-talet, så detta är allt annat än modernt. Öppna ögonen och se att detta inget annat är än bakåtsträvande.
I många muslimska länder finns ingen valfrihet. Flickor får inte gå utanför dörren utan att dölja sig än mindre gå i skolan. Förtrycket finns varje dag i Afghanistan och Iran. De kan inte välja och här i Sverige vill ingen förstå hur verkligheten hos många flickor i dessa länder ser ut. Jag skulle dö om min frihet tas ifrån mig och jag tvingas leva med en make som vill att jag döljer mig. Jag skulle börja på första bästa utbildning för att skydda mig själv mot tvånget att bära slöja. Det ska vara en valfrihet men många män använder slöjan för att kunna styra kvinnorna och inte bara sin egen fru, dotter, syster eller mor utan även vänners kvinnor, grannarna och till och med besökare. Jag vill inte leva under tvång och ingen kvinna vill leva under tvång. Jag hör många muslimska kvinnor berättar om de som säger åt sina systrar att skylla sig och inte visa sig. Det är inte en syster.
Fritt val ska naturligtvis vara fritt val, men tveksamheter där finns då med press från den närmsta omgivningen och att många i religiösa familjer och kulturer fostras in i religionen från födseln. Du måste försöka se var och om valen verkligen fanns.
Det är här är inget vi ska uppmuntra till i Sverige, tvärt om ska vi stå för våra ideal.
Du är ju helt bakom flötet märker man direkt.
Du vet väl om att tex Quatar, Saudiarabien, Förenadae arabemiraten mfl är mycket rika oljeländer. Mycket rijare än tex Sverige. De inhemska utför inga tunga arbeten överhuvudtaget, de besitter de bästa yrken, resten slavar gästarbetare från tex Sri Lanka, Pakistan, Bangladesh och Indien med dag ut som dag in helt utan några som helst rättigheter i landet.
Du är väldigt okunnig. Det märker man i alla trådar du sprider dina felinformationer på.
Självklart som du skriver ska ingen bli tvingad till något , inget tvång i religionen är vad Koranen förespråkar. Men det gäller alla individer, slöjan är ingen symbol för förtryck, och det är inte ett islamiskt levnadssätt att förtrycka . (Kvinno)förtryck finns i alla religioner, ickereligioner , kulturer och bland alla etniciteter. Det är förtrycket som ska bekämpas istället för slöjan ( som endast visar kvinnans kärlek till Gud) och finns iförävrigt i alla Abrahamska religionerna och många kulturer.
Javisst är det så. Tyvärr blundas det för när individen inte får sin rättmätiga frihet att själv välja, av rädsla att stöta sig med utländska kulturer.