Inlägg från: doge |Visa alla inlägg
  • doge

Synd om beslöjade kvinnor

Jag har fått intrycket att många islamska kvinnor tycker det är vackert med slöja. 

"I Sverige är det olagligt att vara kriminell" - Annie Lööf
  • doge
    Anonym (Rasism!?) skrev 2015-10-17 18:13:15 följande:
    Jag tror inte för ett ögonblick att en person som använder SD-argument har någon högre befattning inom något företag. Du iklär dig rollen som arbetsledare (eller vad du nu är) för att verka mer seriös, också ett typiskt SD-drag.

Finns väl många arbetsplatser där man behöver skyddsutrustning för övrigt.
    Jag känner massor av människor på högre nivå som röstar på SD. Det där är ju dumheter. 
  • doge
    Anonym (Rasism!?) skrev 2015-10-17 17:59:18 följande:

SD-sympatisörerna blir alltmer slipade och använder nu "synd-om-dem-juh"-argumentet för att dölja att de vill kasta ut alla muslimer.

Nej TS, om du nu "tycker så synd" om dem, varför frågar du dem inte varför de har slöja på sig, istället för att sitta och anta? Och vad exakt är det de går miste om? Faktiskt tror jag att slöja kan vara praktiskt på många sätt, t.ex. på arbetsplatser där man behöver skydda ansiktet t.ex.

Varför är det för fel att vilja "slänga ut någon" som man inte gillar? 

Förstår du inte vad xenofobi och främlingsfientlighet handlar om i verkligheten?

Vi gillar inte män som kränker kvinnor och gör illa djur, därför gillar vi inte att det flyttar hit en massa sådana människor. Det är väl därför SD är så stora idag? 
Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor