-
Vad tycker du om att ditt land varit med och stött IS tillsammans med Saudiarabien? Är du kanske också IS-stödjare?Anonym (Amal) skrev 2015-10-16 14:24:59 följande:Sverige består av 7-8 miljoner etnisk svenskar, sedan finns det etnisk svenskar som bor utanför landet med ca en miljon och ca 1-2 miljon invandrare bor i Sverige. Så ditt påstående fallerar lika snabbt som din stöddighet borde göra. Jag är en stolt student från Qatar och har bott här i sju år. Jag har respekt för vad Sverige gjort för mig så jag kan studera här men jag ser hur svensken är den mest rädda människan och vågar inte vara den patriot de borde vara. Jag är även stolt muslim och tar avstånd från islamister något alla muslimer borde göra och som muslim ska man inte lämna sitt land egentligen. Står klart och tydligt i Koranen. Så alla muslimer som flytt, bara emigrerat eller studerar utomlands begår haram. När jag har studerat klart ska jag flytta hem igen, gifta mig med en muslim och få många barn som varje muslimsk kvinna ska göra. Men muslimska män i Sverige. Tillåt mig kräkas på dessa män som begår haram genom att ligga med tjejer utan att vara gifta. De värsta är de som får en svensk flicka att bli muslim. Värre kvinnor finns inte som tror de är muslim och försöker vara bokstavstrogna men de blir fanatiska och lättlurade. Se bara jihad Jane! En vit kvinnlig konvertit som blir fanatisk för hon är egentligen inte en riktig muslim och kommer aldrig bli så hon gör i princip allt för att bli accepterad och därför ett lätt byte för islamisterna och vi ska inte beblanda oss med människor utanför våra egna länder och religion. Varje grupp ska hålla sig till sin egen grupp och inte beblanda sig PUNKT!
-
Kawthar skrev 2015-10-16 22:43:45 följande:7 år? Wow vilken svenska du kan . Du skriver ju som en infödd svensk!
Kan man som muslim inte lämna "sitt" land? Hur menar du där? Vem delade upp och drog gränserna vi ser idag? Och om man föds i ett annat land än det land ens föräldrar är födda i , vad händer då?
Ska en muslimsk kvinna ha många barn? Vem har bestämt det? Var går gränsen för många barn? Kan man få för få eller för många ? Och är det inte Allah(swt) som är Försörjaren?
Har du problem med revertiter? Är islam endast för araber? Var har du fått det ifrån? De flesta muslimer är ju inte araber och vem tror du att du är som ser ner på revertiter? Du vet att Profetens närmaste var många revertiter va?
Vilka är muslimernas länder? Ska vi inte beblanda oss? Hur tolkar du Koran 49:13?
Du talar utifrån dig själv endast, det du hävdar och spottar ur dig finns inte i islam!Jag håller med dig i det mesta förutom att du använder ordet revertit?
Det heter konvertit. Enligt Islam föds alla människor med fitrah, men det innebär inte per automatik att man föds som muslim bokstavligt.
För en person som är född i en ickemuslimsk familj och blir muslim, så är den rätta benämningen konvertit och inte revertit.
Säger inte detta bara för att, utan för att det blir väldigt förvirrande när man inte vet om folk syftar på konvertiter eller revertiter. -
Det beror på vad du menar med muslim?Kawthar skrev 2015-10-16 22:58:03 följande:Jag tror dock att alla skapades som muslimer, dock så leds många på fel väg .vad tror du fitrahn kommer ifrån?
Ska man gå efter det korrekta ordet, det vill säga den som underkastar sig Gud så är t.ex alla profeter från Abraham och fram till profeten Muhammed muslimer.
Kort sagt kan det sägas att alla monoteister som dyrkar en Gud kan klassas som muslimer.
MEN syftar man på religionen Islam, som grundades av profeten Muhammed, så föds inte alla utifrån den religionen. Isåfall hade Gud i Koranen benämnt alla människor som muslimer, och inte kristna, judar osv.
Alla människor föds med fritrah, de är medvetna om monoteism och existensen av en Gud, men alla väljer inte den vägen och alla uppfostras inte på det sättet. -
Om man är nära Allah eller inte beror inte på etnicitet, utan hur religiös man är.Anonym (Amal) skrev 2015-10-17 00:17:25 följande:
Många av de länder med icke araber där de är muslimer har tolkat koranens ord väldigt hårt för att försöka bli lika nära Allah som araberna. Vi står närmast Allah genom Mohammed eftersom även han var arab.
Sluta vara sådär rasistisk och inse att etnicitet spelar 0 roll för Gud, han älskar den som är mest religiös, vilket inte måste innebära en arab. -
Pedofil? Muslimer borde isåfall bli bästa vänner med katoliker, som är kända för att ha otroligt många pedofiler i sina kyrkor.Anonym (Leka fritt och få vara barn) skrev 2015-10-17 06:03:35 följande:Katolicismen kan inte jämföras med islam som är en otroligt männkskofientlig religion. Den religionen är inte fredlig och inte bra för framtidens kvinnor och barn, det är fakta att ni i religionens namn tvingas leva som ni gjorde under medeltiden. Titta dig omkring.
Jesus är godheten själv, er muhammed förespråkar mord, död och krig mot de hmmmm "otrogna". Dessutom är han en äcklkg pedofil.
Sannerligen har Jesus lärt er att älska, men kan det inte vara så att ni missförstått det liiite grann? Kärlek för människor innebär inte per automatik våldtäkt mot barn.
Säg mig, är det medfött eller inlärt att det känns extra i katolikers penisar varje gång ett barn är i närheten? Vore intressant att veta!
Och tro inte att jag menar något illa! Absolut inte, jag undrar bara hur ett sånt uttalande kan komma från en katolik, kasta inte sten i glashus kallas det, hört det? -
För din religion är helt antirasistisk vet jag, det säger t.o.m de svarta i USA och andra delar av världen som blir behandlade som skit av vita kristna.Anonym (Leka fritt och få vara barn) skrev 2015-10-17 06:24:21 följande:Haha precis. Religionen i ett nötskal.
Därför ser ni ner på somalierna tex. Ni är de mest rasistiska folket dels pga er "fredliga" religion. -
Jag anser inte att det inte är jämförbart, utan tvärtom, väldigt jämförbart.Anonym (W) skrev 2015-10-17 07:47:34 följande:På vilket sätt är detta ens jämförbart? Hade Jesus varit en pedofil hade din jämförelse funkat, nu blev det bara platt fall.
Speciellt när det inte finns något som tyder på att profeten Muhammed var pedofil. Vilken pedofil torterar sig själv psykiskt genom att gifta sig med fullvuxna kvinnor, egentligen? (Och nej, lägger man fram alla bevis så kommer man fram till att Aisha inte var 9 år, en hadith av Aisha själv är inte trovärdigt).
Men om Muhammed nu var pedofil enligt er, vad säger att inte Jesus också var det?
Däremot finns det många muslimska och katolska pedofiler (precis som det finns inom alla grupper), så visst kan det jämföras. Speciellt när det är just katolska präster som är kända för det. -
Japp håller med. 15 åringar ska absolut få bestämma ifall de ska ha sex eller inte, men fy tusan om 15 åringar väljer att ha en slöja på huvudet. Där går gränsen.Anonym (Trött) skrev 2015-10-17 08:19:33 följande:
Snälla förbud att barn under 18 år inte ska ha slöja på sig i Sverige.Och varför är det bara småflickor som har det ,varför inte pojkar ochså?Ser sjukt ut med barn i slöja .
-
Vadå "Det är du"? Vem är jag?Anonym (W) skrev 2015-10-17 09:26:41 följande:Aha, det är du. Dina "bevis" har man hört motsägas av andra muslimer här så vad säger att just du har rätt?
Jag skiter i om Jesus var pedofil eller inte, jag är ateist, poängen var att din jämförelse faller platt eftersom han inte gifte sig med ett barn som din profet gjorde.
En muslim eller ickemuslim får jättegärna motbevisa och ge bevis på att Aisha var 9 år så att vi andra, okunniga, kan ta del av det. Varken muslimer eller ickemuslimer har lyckats göra det hittills.
När det kommer till bevis med hadither, så accepteras inte en hadith där källan är en enda person, oavsett kön. Konstigt nog verkar du tro på den trots att du inte tror på resten av hennes hadither? Märkligt.
Så du menar att man måste gifta sig för att räknas som pedofil? -
Nej det är inte alls konstigt.Anonym (W) skrev 2015-10-17 15:00:17 följande:Det är inte konstigt att det är krig i de flesta muslimska länder.
Och ja, självklart måste man gifta sig med sitt offer för att räknas som peddo. Det var ju precis det jag skev. Absolut. Du är inte dum du!
Skulle det där påståendet vara ett bevis på Aishas ålder eller försöker du slingra dig ur?
Du påstod att jämförelsen var dum och att Jesus inte var en pedofil eftersom han inte gifte sig med ett barn, det betyder indirekt att du menar att man som pedofil måste gifta sig med sitt offer, för att räknas som pedofil. Vilket inte är sant.
Tack! Jag vet att jag inte är dum. :)