Inlägg från: Kawthar |Visa alla inlägg
  • Kawthar

Synd om beslöjade kvinnor

Du diskuterar med dina kollegor hur synd det är om oss hijabis? Det är ju ni som begränsar livet till tofsar och hårspännen!

Vi väljer att täcka oss och väljer för vem vi vill visa oss, och färga håret,sätta upp det i tofsar och att platta håret gör vi också, det är inte bara förunnat till er som inte bär slöja.

• Kawthar
    Anonym (Amal) skrev 2015-10-16 14:24:59 följande:
    Sverige består av 7-8 miljoner etnisk svenskar, sedan finns det etnisk svenskar som bor utanför landet med ca en miljon och ca 1-2 miljon invandrare bor i Sverige. Så ditt påstående fallerar lika snabbt som din stöddighet borde göra. Jag är en stolt student från Qatar och har bott här i sju år. Jag har respekt för vad Sverige gjort för mig så jag kan studera här men jag ser hur svensken är den mest rädda människan och vågar inte vara den patriot de borde vara. Jag är även stolt muslim och tar avstånd från islamister något alla muslimer borde göra och som muslim ska man inte lämna sitt land egentligen. Står klart och tydligt i Koranen. Så alla muslimer som flytt, bara emigrerat eller studerar utomlands begår haram. När jag har studerat klart ska jag flytta hem igen, gifta mig med en muslim och få många barn som varje muslimsk kvinna ska göra. Men muslimska män i Sverige. Tillåt mig kräkas på dessa män som begår haram genom att ligga med tjejer utan att vara gifta. De värsta är de som får en svensk flicka att bli muslim. Värre kvinnor finns inte som tror de är muslim och försöker vara bokstavstrogna men de blir fanatiska och lättlurade. Se bara jihad Jane! En vit kvinnlig konvertit som blir fanatisk för hon är egentligen inte en riktig muslim och kommer aldrig bli så hon gör i princip allt för att bli accepterad och därför ett lätt byte för islamisterna och vi ska inte beblanda oss med människor utanför våra egna länder och religion. Varje grupp ska hålla sig till sin egen grupp och inte beblanda sig PUNKT!
    7 år? Wow vilken svenska du kan . Du skriver ju som en infödd svensk!

Kan man som muslim inte lämna "sitt" land? Hur menar du där? Vem delade upp och drog gränserna vi ser idag? Och om man föds i ett annat land än det land ens föräldrar är födda i , vad händer då?

Ska en muslimsk kvinna ha många barn? Vem har bestämt det? Var går gränsen för många barn? Kan man få för få eller för många ? Och är det inte Allah(swt) som är Försörjaren? 

Har du problem med revertiter? Är islam endast för araber? Var har du fått det ifrån? De flesta muslimer är ju inte araber och vem tror du att du är som ser ner på revertiter? Du vet att Profetens närmaste var många revertiter va?

Vilka är muslimernas länder? Ska vi inte beblanda oss? Hur tolkar du Koran 49:13?

Du talar utifrån dig själv endast, det du hävdar och spottar ur dig finns inte i islam!
  • Kawthar
    Anonym (Amal) skrev 2015-10-16 21:44:08 följande:

Skulle förenta arabemiraten följa de påbuden så hade vi fått stänga ner alla våra köpcentrum. Vi har stora köpcentrum med märken som vi handlar och dessa är västerländska. Många mixar MK, Lagerfeldt, CHANEL, Gucci, Guess och många andra märken och har detta under sin burka. Min brors fru bär burka och hon har kläder, smycken och smink för närmare hundratusen under sin burka när hon går ut. Hennes förlovningsring kostade som en bostadsrätt i Stockholms innerstad. Allt gömmer hon under sin burka när hon går ut. Hennes syster är som mig och går utan slöja. Vi har valfrihet men alla har inte det och det är detta som är viktigt att påpeka. Saudiarabien finns ingen valfrihet, Iran finns ingen valfrihet, Afghanistan finns ingen valfrihet. Där tvingas kvinnorna dölja sig och det är inte okej. Även i Sverige har kvinnor gått ut och påtalar förtrycket och det är inte okej att kvinnor i Sverige blir förtryckta. Nu har jag inte varit i förorten och vet inte hur det är men lita på invandrarkvinnorna som säger att de blir förtryckta än de som är hjärntvättade och påstår att förtryck inte finns, för de vill självfallet inte inse att de förtrycker.

Så antingen är den muslimska kvinnan förtryckt eller så är hon hjärntvättad?
    Och du är muslim säger du, så vilket av alternativen är du?
  • Kawthar
    Anonym (Amal) skrev 2015-10-16 20:49:06 följande:

Jag blir förbannad när jag ser H&M reklam med en beslöjad kvinna. Som om muslimska kvinnor inte kan identifiera sig med kvinnor utan slöja. De verkar tro att muslimska kvinnor sitter fast vid slöjan under dygnets alla timmar. Det är inte sant och majoriteten av de som bär slöja har den enbart på när män som inte tillhör familjen är i närheten eller när de går ut. Men H&M tror muslimska kvinnor inte kan identifiera sig om inte det sitter en slöja på modellen. I mitt hemland är det samma reklam som visas för tex Guess, Lagerfeldt, MK i USA som hemma och inga speciella med slöja. För vi kan identifiera oss med vilken kvinna som helst. Vi ser hur kläderna sitter på kroppen utan slöja.

Det handlar snarare om att den muslimska kvinnan ses som en del av samhället ,  något som sticker i ögonen på alla islamofober. Gillar inte kläderna.
  • Kawthar
    Anonym (hm) skrev 2015-10-16 22:49:25 följande:

Jag håller med dig i det mesta förutom att du använder ordet revertit?
    Det heter konvertit. Enligt Islam föds alla människor med fitrah, men det innebär inte per automatik att man föds som muslim bokstavligt. 
    För en person som är född i en ickemuslimsk familj och blir muslim, så är den rätta benämningen konvertit och inte revertit. 

Säger inte detta bara för att, utan för att det blir väldigt förvirrande när man inte vet om folk syftar på konvertiter eller revertiter. 

Jag tror dock att alla skapades  som muslimer, dock så leds många på fel väg .vad tror du fitrahn kommer ifrån?

• Kawthar
    Anonym (Amal) skrev 2015-10-16 22:26:49 följande:
    Skojar du nu med mig!
    Inga män i mitt hemland utför tunga arbeten. Det har vi arbetar från Filippinerna och Kambodja till. Ändå klär majoriteten av våra män sig både i traditionell klädsel samt västerländskt. Vi är ingen sekt utan vanliga vänliga människor som gillar mode precis som vilken vanlig människa som helst.
    Nu är ju inte islam endast till ditt hemland...

• Kawthar
    MrFahrenheit skrev 2015-10-16 23:00:13 följande:

Denna form utav begränsningar i livet, oavsett om det är religösa motiv eller ej. så hör det inte hemma i en globaliserad värld. 

Vilka begränsningar menar du?
  • Kawthar
    Anonym (hm) skrev 2015-10-16 23:04:55 följande:
    Det beror på vad du menar med muslim?

Ska man gå efter det korrekta ordet, det vill säga den som underkastar sig Gud så är t.ex alla profeter från Abraham och fram till profeten Muhammed muslimer.
    Kort sagt kan det sägas att alla monoteister som dyrkar en Gud kan klassas som muslimer.

MEN syftar man på religionen Islam, som grundades av profeten Muhammed, så föds inte alla utifrån den religionen. Isåfall hade Gud i Koranen benämnt alla människor som muslimer, och inte kristna, judar osv. 

Alla människor föds med fritrah, de är medvetna om monoteism och existensen av en Gud, men alla väljer inte den vägen och alla uppfostras inte på det sättet. 
    Det är genom uppfostran man vilseleda, och i Koranen när Allah(swt) riktar sig till judarna och de kristna så är det inte riktat till barnen utan de som valt att följa en annan väg.

• Kawthar
    Anonym (Rasism!?) skrev 2015-10-17 17:59:18 följande:

SD-sympatisörerna blir alltmer slipade och använder nu "synd-om-dem-juh"-argumentet för att dölja att de vill kasta ut alla muslimer.

Nej TS, om du nu "tycker så synd" om dem, varför frågar du dem inte varför de har slöja på sig, istället för att sitta och anta? Och vad exakt är det de går miste om? Faktiskt tror jag att slöja kan vara praktiskt på många sätt, t.ex. på arbetsplatser där man behöver skydda ansiktet t.ex.

Håller helt med dig. Det lyser igenom i vart och varannat inlägg de skriver att de inte är annat än islamofober. De bryr sig mindre om kvinnan och hennes åsikter, de skiter fullständigt i hennes val.

Och de säger sig vara "demokratiska" "jämlika" och "fria", men tydligen är man bara det om man är sd:are. Annars är man bakåtsträvare, kommunist, sverigehatare och förädare. En cancersvulst som nån sd-politiker så primitivt uttryckte sig.

Och de fria valet gäller endast om hon klär av sig, halvnakna kvinnor är den ultimata frihetssymbolen. Allt annat är kvinnoförtryck!

För inte kan väl kvinnor själva bestämma vad de vill ha på sig , vad de vill ska vara synligt för allmän beskådan eller för vem man vill göra sig vacker för! Nej hon ska vara ett allmänt objekt för allas blickar, det får vi inpräntat från barnsben genom media som leds av män i kostym och slips.

Väst hatar egentänkande , självständiga och kvinnor med självrespekt. De är ett allmänt hot mot "demokratins värderingar"!

Och vi är de förtryckta..inbilla er det om det får er att må lite bättre efter allt hetsätande och spyattacker och efter er senaste bröstförstoring ni gärna pryder er med!

Medans vi lever detta liv med planering för nästkommande!
  • Kawthar
    todo nada skrev 2015-10-18 13:04:33 följande:

Vet du hur det såg ut i Aftghanistan på 50/60/70-talet? Innan en konservativ ledning av landet stöttades fram ekonomiskt av Saudiarabien och USA? T.o.m kungen som regerade där lät sin fru och sina döttrar gå utan slöja för att stötta kvinnornas egna val i den frågan.

Att tvinga någon till något individen själv inte vill är ettövergrepp, och det är fullständigt oacceptabelt att det finns kvinnor/flickor som tvingas vara beslöjade mot sin vilja.

Självklart som du skriver ska ingen bli tvingad till något , inget tvång i religionen är vad Koranen förespråkar. Men det gäller alla individer, slöjan är ingen symbol för förtryck, och det är inte ett islamiskt levnadssätt att förtrycka . (Kvinno)förtryck finns i alla religioner, ickereligioner , kulturer och bland alla etniciteter. Det är förtrycket som ska bekämpas istället för slöjan ( som endast visar kvinnans kärlek till Gud) och finns iförävrigt i alla Abrahamska religionerna och många kulturer.
  • Kawthar
    Gert skrev 2015-10-18 13:47:37 följande:

Du menar på fullaste allvar att kvinnorna och flickorna i Iran inte blir tvingade att gå i slöja eller något ännu värre? 

Det är landets lagar, däremot finns inget tvång i religionen! Förstår du inte skillnaden???

Indonesien , största muslimska landet , finns inget tvång till slöjan! Varför inte ta det som exempel istället! De enda länder som har slöjtvång är Iran och Saudiockuperadearabien.

Iran där du kan gå i slöja som visar halva håret(färgat/ofärgat/) en knälång skjorta tajta jeans och sandaler som visar fötterna( slöjtvång hhmm) och Saudiockuperadearabien som har det OCH en hel andra lagar som är så oislamiskt du kan komma!
Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor