Synd om beslöjade kvinnor
Varför är det synd om dem? Utgår du från att de blir tvingade att ha slöja?
Jag tycker tex att dessa kvinnor är jätte vackra.
Ja du, vi utan slöjor håller på och rakar benen och sminkar oss så fort vi ska utanför dörren. Blir ett jävla liv om en svensk kvinna inte rakar sig under armarna. Så vem är förtryckt egentligen..?
Ingen som har åsikter om eller anser det som förtryck att muslimska mäns klädsel också regleras i Koranen?
Jag kan färga håret, göra fina håruppsättningar, använda tofsar och annat lika mycket som kvinnor utan slöja. Skillnaden är att det för mig inte spelar någon roll ifall okända män inte får se det. Exakt vad tjänar jag på att män tycker att jag, eller mitt hår, är vackert? Kommer jag dö ifall ingen man ser åt mitt håll pga min kropp?
Det som jag däremot förvånas av är att många av dem som anser att slöjan är ett förtryck just på grund av att kvinnorna inte får göra sig snygga inför okända män, som om det enda vi kvinnor lever för är att attrahera andra män? DET tycker jag är sexistiskt.
Bara Allah och ingen annan än Allah kan bestämma om en kvinna ska ha slöja eller inte och har Allah sagt till kvinnan att hon ska ha slöja ska hon bära slöja. Ingen man får föra Allahs talan till kvinnan och tro att han kan vara Allah. Så om en man säger till en kvinna att hon ska bära slöja leker han Allah och begår haram