Inlägg från: Anonym (ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ts)

Synd om beslöjade kvinnor

Hade en diskussion idag med mina kollegor på jobbet angående alla dessa (stackars) kvinnor i slöja.

Tänk vad tråkigt att aldrig kunna göra fina håruppsättningar, tona/bleka/färga/slinga håret, använda hårspännen, flätor, tofsar, platta eller locka håret o.s.v.

Istället måste de alltid dölja sitt hår i extremt fula sjalar eller turbaner. Obestämd

Tycker olidligt synd om dem. De missar så mycket och för vad? Ingenting......

• Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor
  • Anonym (ts)

Det finns även ett problem för oss på jobbet. Alla kvinnor ser likadana ut så jag har svårt att känna igen dom.

Vet inte vem som är vem trots att många är återkommande. Jobbigt

• Anonym (ts)
    todo nada skrev 2015-10-15 12:23:34 följande:

Varför är det synd om dem? Utgår du från att de blir tvingade att ha slöja?

Jag tycker tex att dessa kvinnor är jätte vackra.

Ja vem vet. Utan skynke på huvudet och typ lakan på kroppen kanske den tjejen (eller är det flera olika?) varit fina?
  • Anonym (ts)
    todo nada skrev 2015-10-16 11:12:11 följande:

Ja, det tycker du. Jag håller inte med.

Ja, det är flera olika, om du inte ser det bör du nog kolla synen. De är inte lika varandra.

Har kollat flera gånger nu och jo, de ser likadana ut.

De jag träffar på dagligen använder inte så mkt smink och då är de ännu mer lika varandra.

Stackars kvinnorna
  • Anonym (ts)
    todo nada skrev 2015-10-16 12:41:45 följande:
    Det är din åsikt, jag ser tydlig skillnad på kvinnorna.

De jag träffar/känner är olika, endel använder slöja och sminkar sig, andra har ingen slöja och inget smink.

Ja jag träffar inte enbart kvinnor med slöja såklart. Men jag träffar på många med slöja i mitt arbete, känner ingen privat dock.

Tråkiga kläder och inte få visa sitt hår måste kännas hemskt trist?!
  • Anonym (ts)
    Anonym (Kvinna) skrev 2015-10-16 13:58:22 följande:

[/quote] Det var ju så jag sa , männen går ut och deras kvinnor är hemma . De som inte respekterar mig respekterar inte jag . Min son sålde min bil till en muslisk man ,som trodde jag ingick i bilköpet ringde och kom hem hit för en svensk kvinna har flera vänner även fasst hon är gift .

Men Du är väl inte svensk själv? Du kan ju inte skriva på svenska menar jag.
  • Anonym (ts)
    sextiotalist skrev 2015-10-16 14:04:56 följande:

Om kvinnan bär slöja av tvång, så är detta med att inte visa sina frisyrer och allt vad du rabblar upp ett mindre problem
    Att du ser slöjan som ett hinder att visa upp sina hårkreationer ser jag också som ett problem.

Vet du, det finns många kvinnor som inte ens bryr sig om bling-bling i håret, är nöjda med sin hårfärg, tycker platttång är något för fåfänga (och tala inte om hur man förstör håret) och än mindre anser att det är viktigt att visa upp det.

Eller så förstår man innebörden av det jag skriver - att dom inte FÅR välja själv om dom vill fixa med sitt hår eller ej, inte hur det ser ut OM dom gör det?!
  • Anonym (ts)
    Tom Araya skrev 2015-10-17 11:00:18 följande:

...kanske är det för att de inte väljer man som svensk reagerar.

Exakt - hur kan man missa den detaljen?
  • Anonym (ts)
    Anonym (Rasism!?) skrev 2015-10-17 17:59:18 följande:

SD-sympatisörerna blir alltmer slipade och använder nu "synd-om-dem-juh"-argumentet för att dölja att de vill kasta ut alla muslimer.

Nej TS, om du nu "tycker så synd" om dem, varför frågar du dem inte varför de har slöja på sig, istället för att sitta och anta? Och vad exakt är det de går miste om? Faktiskt tror jag att slöja kan vara praktiskt på många sätt, t.ex. på arbetsplatser där man behöver skydda ansiktet t.ex.

De jag träffar på arbetet är i beroendeställning till mig, så nej jag kan inte fråga varför de har slöja. Det angår inte mig.

Däremot ÄR det problematiskt eftersom de ska legitimera sig och jag har svårt att se skillnad på dem.

Många kvinnor blir arga "känner Du inte igen mig...."

Nej, hur ska jag kunna göra det när jag inte ser hur du ser ut? Tänker jag, men säger såklart inget.

Vilka arbetsplatser behöver man skydda ansiktet?

De jag träffar arbetar inte!
Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor