Inlägg från: Anonym (Amal) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Amal)

Synd om beslöjade kvinnor

todo nada skrev 2015-10-15 12:23:34 följande:

Varför är det synd om dem? Utgår du från att de blir tvingade att ha slöja?

Jag tycker tex att dessa kvinnor är jätte vackra.

Problemet är att de inte får göra sig vackra och attrahera männen för enligt Koranen kan män inte tycka sin sexlust om han ser en vacker kvinna. Att bära slöja gör man för att dölja sin skönhet pga att män inte kan tygla sin sexlust och kvinnor som inte täcker sig är vilt villebråd och helt okej att uppvakta, trakassera och våldföra sig på just för att de stackars männens sexlust kan de inte rå sig på och tygla.
  • Anonym (Amal)

Bara Allah och ingen annan än Allah kan bestämma om en kvinna ska ha slöja eller inte och har Allah sagt till kvinnan att hon ska ha slöja ska hon bära slöja. Ingen man får föra Allahs talan till kvinnan och tro att han kan vara Allah. Så om en man säger till en kvinna att hon ska bära slöja leker han Allah och begår haram

• Anonym (Amal)
    Anonym (Leka fritt och få vara barn) skrev 2015-10-15 23:48:31 följande:
    Har allah sagt till bebisarna och de små flickebarnen att sätta på sig slöjan innan de ens är blöjfria?
    Nej!
    Muslimska män leker Allah varje dag och borde straffas för det!
  • Anonym (Amal)
    j a d e skrev 2015-10-16 13:36:11 följande:
    Vad synd att det är så pass många muslimska män som "leker Allah". Den där islam verkar svår för muslimer att tolka "rätt".
    De tolkar den för att förtrycka kvinnorna men följa den själv har de svårt att göra. Som någon tog upp tidigare finns det skrivet i Koranen hur männen ska klä sig men männen har fullt upp med vad deras kvinnor gör så de glömmer det Allah beordrat dom själva att göra. De lever dubbelmoral. Du ska aldrig påtala andras brister om du inte följer den heliga skriften till punkt och pricka själv och ingen kan göra det. Det är en omöjlighet för den är skriven så att ingen ska kunna ta den fullkomligas plats dvs Allah.
  • Anonym (Amal)
    todo nada skrev 2015-10-16 13:18:03 följande:
    Varför sitter du i olika trådar och kallar mig sektmedlem? Isf är väl majoriteten av svenska folket en sekt eftersom så hatiska människor som du tack och lov är en minoritet.

Du kunde väl iaf försökt hitta någon information relaterat till ämnet? Dela en video över hur IS går tillväga i en tråd som handlar om kvinnor med slöja, hur tänkte du där? Det visar tydligt hur desperat du står och drar i ditt lilla halmstrå för att påvisa hur hemska muslimer är, vilket faller platt eftersom du är så obildad i ämnet uppenbarligen. (Det är väl där sektmedlems snacket kommer in, kan man inte bräcka argumenten går man på individen ist. )
    Sverige består av 7-8 miljoner etnisk svenskar, sedan finns det etnisk svenskar som bor utanför landet med ca en miljon och ca 1-2 miljon invandrare bor i Sverige. Så ditt påstående fallerar lika snabbt som din stöddighet borde göra. Jag är en stolt student från Qatar och har bott här i sju år. Jag har respekt för vad Sverige gjort för mig så jag kan studera här men jag ser hur svensken är den mest rädda människan och vågar inte vara den patriot de borde vara. Jag är även stolt muslim och tar avstånd från islamister något alla muslimer borde göra och som muslim ska man inte lämna sitt land egentligen. Står klart och tydligt i Koranen. Så alla muslimer som flytt, bara emigrerat eller studerar utomlands begår haram. När jag har studerat klart ska jag flytta hem igen, gifta mig med en muslim och få många barn som varje muslimsk kvinna ska göra. Men muslimska män i Sverige. Tillåt mig kräkas på dessa män som begår haram genom att ligga med tjejer utan att vara gifta. De värsta är de som får en svensk flicka att bli muslim. Värre kvinnor finns inte som tror de är muslim och försöker vara bokstavstrogna men de blir fanatiska och lättlurade. Se bara jihad Jane! En vit kvinnlig konvertit som blir fanatisk för hon är egentligen inte en riktig muslim och kommer aldrig bli så hon gör i princip allt för att bli accepterad och därför ett lätt byte för islamisterna och vi ska inte beblanda oss med människor utanför våra egna länder och religion. Varje grupp ska hålla sig till sin egen grupp och inte beblanda sig PUNKT!
  • Anonym (Amal)
    todo nada skrev 2015-10-16 14:41:58 följande:
    Du menar att majoriteten av svenskar alltså är hatiska mot muslimer. Intressant, hur kom du fram till det? Jag skulle nog påstå att det är stöddigt om något att göra ett sådant antagande.

Kommer du från Qatar förstår jag att du har kunnat ha råd att komma hit och studera. Jag tycker dock det är märkligt att du reagerar på mitt inlägg istället för det personen jag besvarade gjorde där paralleller drogs mellan IS och muslimer (att IS är de "äkta" muslimerna).

Fast enl dig själv så begår du ju haram just nu när du är här och pluggar. Så hur kan du då sitta här i tråden och döma hej vilt när du i tidigare inlägg skrev "Du ska aldrig påtala andras brister om du inte följer den heliga skriften till punkt och pricka själv och ingen kan göra det. Det är en omöjlighet för den är skriven så att ingen ska kunna ta den fullkomligas plats dvs Allah"

Haram verkar vara ditt mellannamn..
    Ursäkta men jag förstår inte vad du menar när du skriver om svenska män? Du får gärna förklara närmare. Jag har dock skrivit om muslimska män. Är man född arab kan man aldrig bli svensk utan enbart svensk medborgare. En gång född arab alltid arab.

Alla muslimer begår haram någon gång i livet för ingen kan vara fulländad utan det är bara Allah som är fulländad.

Alla åker utomlands och studerar. Min mor var i Sverige och min far var i England. Jag vill uppleva det vackra land min mor pratat om. Jag förstår inte vad du menar med ha råd? Alla får studera i Sverige. Jag betalar ingen skolavgift utan får utbildningen precis som svenska medborgare får då alla har rätt att studera i Sverige oavsett vilket land man kommer ifrån. Sedan att min far försörjer mig så är det hans plikt fram tills jag gift mig, då tar min man över försörjningen av mig. Jag bor enkelt fast min far hade kunnat betala en svit på Grand Hotell men jag vill inte sticka ut utan försöka lära mig hur svenskar lever. Det för att jag ska kunna känna tacksamhet för det liv jag har hemma och alla mina vänner känner likadant. Jag och många muslimer är inte emot att lära oss om andra människor och deras traditioner men man måste inte bli en del av det eller utföra traditionerna och göra avkall på sig själv. Min master ska jag läsa på Cambridge i UK så jag flyttar nästa år. Sverige är ett fantastiskt land med underbara människor. Men jag är muslim och jag ska vara där jag hör hemma när jag studerar klart. Precis som alla muslimer borde när de studerat klart eller när krigen är slut.
  • Anonym (Amal)
    Anonym (hm) skrev 2015-10-16 17:21:02 följande:
    Vad tycker du om att ditt land varit med och stött IS tillsammans med Saudiarabien? Är du kanske också IS-stödjare?
    Nej jag står inte bakom IS. Många av deras krigare är män som aldrig levt hemma och vet inget om arabvärlden än det de läst om eller när de varit på semester med familjen och det de blivit hjärntvättade till. Min släkt stödjer inte IS och jag stödjer inte IS. Vad andra gör vill jag inte lägga mig i för det kan skapa problem. Jag vill inte gifta mig med en man som stödjer IS heller. Hoppas jag varit tydlig.
  • Anonym (Amal)
    Anonym (A) skrev 2015-10-16 19:31:49 följande:
    Det är inte bara inom Islam man bär slöja. Tänk på nunnor och amischfolket.
    Du gör en tankevurpa genom att försöka jämföra nunnor och amisch people med muslimska kvinnor. För det första har nunnor och amisch people ställt sig utanför samhället och lever enskilt i parallella samhällen och lever inte med samhället. Det är den största skillnaden. Den andra skillnaden är att de inte kräver något från samhället utan klarar sig själva och lever på sin kyrka för nunnor och jordbruk för amisch people. Muslimska kvinnor lever inte i en parallell samhälle bredvid det vanliga samhället utan muslimska kvinnor är en del av samhället. Vissa muslimska länder har restriktioner för kvinnor för att få vistas ute tex genom att dölja sig, man får inte vistas i samma rum som männen men alla muslimska länder har inte den attityden eller reglerna. Så snälla jämför inte muslimer med nunnor eller amisch people. För jag lever i samma samhälle som du, det gör inte de andra utan de lever i sitt kloster eller gård.
  • Anonym (Amal)
    Tom Araya skrev 2015-10-16 20:19:46 följande:
    Det är definitivt ingen muslimsk klädsel, om man säger så.
    Jo det där är klart godkänd klädsel. Jag har inte ens slöja medan andra bär burka i mitt hemland. Qatar är rätt strikta men inte lika strikta som Saudiarabien. Kuwait är ännu mer liberala i slöjfrågan än Qatar. Många visar helst inte knä och armbågar helst. Två av mina systrar klär sig som tjejen på bilden.
  • Anonym (Amal)

Jag blir förbannad när jag ser H&M reklam med en beslöjad kvinna. Som om muslimska kvinnor inte kan identifiera sig med kvinnor utan slöja. De verkar tro att muslimska kvinnor sitter fast vid slöjan under dygnets alla timmar. Det är inte sant och majoriteten av de som bär slöja har den enbart på när män som inte tillhör familjen är i närheten eller när de går ut. Men H&M tror muslimska kvinnor inte kan identifiera sig om inte det sitter en slöja på modellen. I mitt hemland är det samma reklam som visas för tex Guess, Lagerfeldt, MK i USA som hemma och inga speciella med slöja. För vi kan identifiera oss med vilken kvinna som helst. Vi ser hur kläderna sitter på kroppen utan slöja.

• Anonym (Amal)
    Anonym (Leka fritt och få vara barn) skrev 2015-10-16 20:56:08 följande:
    Jag tycker också inte alls att ni är i samma nivå som de fina fredliga nunnorn!
    Försök inte ta poäng som inte är dina. Muslimer är fredliga, islamister är det inte. Du får lära dig skillnaden mellan dessa två. Det finns elaka människor och det finns goda människor oavsett vilken religon de tillhör eller vilken skinn de har.
  • Anonym (Amal)
    Tom Araya skrev 2015-10-16 21:15:43 följande:
    Kopierat från Islamguiden.com:
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    7 villkor för kvinnans klädsel
    Översättning till svenska: MM
    Källa: http://english.islamway.com

Hijab bör uppfylla följande villkor:

1. Kläderna måste täcka hela kroppen, endats handen och ansiktet får synas. Men enligt Vissa Fiqh skolor,måste även ansiktet täckas (Niqab)

2. Tyget får inte vara så tunn,att man kan se igenom.

3. Kläderna ska vara löst sittande, kroppsformen får inte framhävas.

4. Kvinnas klädsel får inte likna mannens klädsel.

5. Designen på kvinnans klädsel får inte likna klädseln på en icke troende kvinnas.

6. klädseln får inte bestå av utmanande design som locker uppmärksamhet till sig.

7. Man ska inte klä sig i vissa kläder med avsikt att framhäva sig bland folk eller försöka markera sin status genom att klä sig i dyrbara käder.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Är detta förenligt med att inte bära slöja eller att klä sig som bilden nedan?

I Qatar är det okej att klä sig som kvinnan i reklamen fast många hade valt kjol istället för jeans då jeans blir alldeles för varmt och klädseln med löst sittande härrör mer till att man inte svetsa lika mycket av löst sittande kläder än om de sitter åt på kroppen. Det har mer med klimatet och göra då det är öken och mycket varmt på dagen egentligen men vissa ser det som att män fråntas sitt ansvar för deras sexlust går inte att hejda om man ser kvinnliga former. Män ska ju sänka sin blick och inte flirta.
  • Anonym (Amal)

Skulle förenta arabemiraten följa de påbuden så hade vi fått stänga ner alla våra köpcentrum. Vi har stora köpcentrum med märken som vi handlar och dessa är västerländska. Många mixar MK, Lagerfeldt, CHANEL, Gucci, Guess och många andra märken och har detta under sin burka. Min brors fru bär burka och hon har kläder, smycken och smink för närmare hundratusen under sin burka när hon går ut. Hennes förlovningsring kostade som en bostadsrätt i Stockholms innerstad. Allt gömmer hon under sin burka när hon går ut. Hennes syster är som mig och går utan slöja. Vi har valfrihet men alla har inte det och det är detta som är viktigt att påpeka. Saudiarabien finns ingen valfrihet, Iran finns ingen valfrihet, Afghanistan finns ingen valfrihet. Där tvingas kvinnorna dölja sig och det är inte okej. Även i Sverige har kvinnor gått ut och påtalar förtrycket och det är inte okej att kvinnor i Sverige blir förtryckta. Nu har jag inte varit i förorten och vet inte hur det är men lita på invandrarkvinnorna som säger att de blir förtryckta än de som är hjärntvättade och påstår att förtryck inte finns, för de vill självfallet inte inse att de förtrycker.

• Anonym (Amal)
    todo nada skrev 2015-10-16 22:10:38 följande:
    Det är relaterat till klimatet i arabländerna, att männen som har tunga fysiska arbeten ska kunna jobba utan tröja.
    Tom Araya skrev 2015-10-16 19:57:45 följande:

I detta ska du även ha med aspekten hur många av dessa som verkligen valt Islam och vilka som är muslimer för att de fostrats till det av föräldrar och ett samhälle som är muslimskt.

Jag kan känna en viss tveksamhet i hur frivilligt det är att följa påbud i en religion du mer eller mindre fötts in i.

Känner du likadant inför de som föds in i en kristen familj, följer kristna traditioner, och fortsätter med det som vuxen?Denna hade du redan fått svar på såg jag.
    Skojar du nu med mig!
    Inga män i mitt hemland utför tunga arbeten. Det har vi arbetar från Filippinerna och Kambodja till. Ändå klär majoriteten av våra män sig både i traditionell klädsel samt västerländskt. Vi är ingen sekt utan vanliga vänliga människor som gillar mode precis som vilken vanlig människa som helst.
  • Anonym (Amal)
    Kawthar skrev 2015-10-16 22:43:45 följande:
    7 år? Wow vilken svenska du kan . Du skriver ju som en infödd svensk!

Kan man som muslim inte lämna "sitt" land? Hur menar du där? Vem delade upp och drog gränserna vi ser idag? Och om man föds i ett annat land än det land ens föräldrar är födda i , vad händer då?

Ska en muslimsk kvinna ha många barn? Vem har bestämt det? Var går gränsen för många barn? Kan man få för få eller för många ? Och är det inte Allah(swt) som är Försörjaren? 

Har du problem med revertiter? Är islam endast för araber? Var har du fått det ifrån? De flesta muslimer är ju inte araber och vem tror du att du är som ser ner på revertiter? Du vet att Profetens närmaste var många revertiter va?

Vilka är muslimernas länder? Ska vi inte beblanda oss? Hur tolkar du Koran 49:13?

Du talar utifrån dig själv endast, det du hävdar och spottar ur dig finns inte i islam!
    Min mor studerade i Sverige som ung och vi har fått lära oss fem språk i vårt hem förutom arabiska och engelska är svenska en av språken men även spanska och franska. Har även haft en svensk barnflicka för språket när jag och mina syskon var små. Därför har jag valt UK och Sverige för mina studier för de två språken kan jag bäst utöver arabiska. Idag har vi barnsköterskor från Filippinerna som är billigare än barnflickor från väst men om jag ska ha det till mina barn i framtiden vill jag ha en svensk tjej som lär mina framtida barn språket. Jag funderar på att lära mig mandarin men min far vill att jag ska gifta mig snart så jag vill bli klar med min master först. Jag hoppas sedan min blivande man är snäll och låter mig studera fler språk. Finska hade jag gärna lärt mig för det låter roligt. Min far tycker utbildning är bra för intellektet och jag är glad för det. Mina systrar har studerar vid Cambridge och mina bröder har studerat vid Cambridge, Harvad och KTH här i Stockholm men det är några år sedan.

Islam är bara för araber och vi bör inte beblanda oss med andra. Tex Iran var inte islam utan hade en annan tro och är perser. Samma sak med Afghanistan, Pakistan. Egypten som varit soldyrkare med sina faraoner. Araber är den sanna islamska folket vi härstammar från Ibrahim.
  • Anonym (Amal)
    Kawthar skrev 2015-10-16 22:47:09 följande:
    Så antingen är den muslimska kvinnan förtryckt eller så är hon hjärntvättad?
    Och du är muslim säger du, så vilket av alternativen är du?
    Du läser inte min text utan vrider den efter egen smak. Muslimska kvinnor som förtrycker muslimska kvinnor är hjärntvättade.
    Jag är varken hjärntvättad för jag förtrycker inte mina systrar och jag bär inte slöja för ingen tvingar mig och Allah har kommit till mig och sagt att jag ska bära slöja. Min far vet att jag inte vill gifta mig med en man som tar ifrån mig min frihet. Och min far är en god far.
  • Anonym (Amal)
    todo nada skrev 2015-10-16 23:45:11 följande:
    Det är inte många muslimer av majoriteten som varken vill, eller lever på samma sätt som för 600 år sedan.

Jag diskuterar utifrån kvinnans fria val att kunna bära slöja som muslim om hon vill. Varför ska inte det kunna accepteras menar du Tom? Bakåtsträvande är att inte kvinnor själva ska kunna få välja det dem vill utan åsikter från olika håll. Detta oavsett om det gäller att bära slöja, eller att inte göra det.
    I många muslimska länder finns ingen valfrihet. Flickor får inte gå utanför dörren utan att dölja sig än mindre gå i skolan. Förtrycket finns varje dag i Afghanistan och Iran. De kan inte välja och här i Sverige vill ingen förstå hur verkligheten hos många flickor i dessa länder ser ut. Jag skulle dö om min frihet tas ifrån mig och jag tvingas leva med en make som vill att jag döljer mig. Jag skulle börja på första bästa utbildning för att skydda mig själv mot tvånget att bära slöja. Det ska vara en valfrihet men många män använder slöjan för att kunna styra kvinnorna och inte bara sin egen fru, dotter, syster eller mor utan även vänners kvinnor, grannarna och till och med besökare. Jag vill inte leva under tvång och ingen kvinna vill leva under tvång. Jag hör många muslimska kvinnor berättar om de som säger åt sina systrar att skylla sig och inte visa sig. Det är inte en syster.
  • Anonym (Amal)

Många av de länder med icke araber där de är muslimer har tolkat koranens ord väldigt hårt för att försöka bli lika nära Allah som araberna. Vi står närmast Allah genom Mohammed eftersom även han var arab.

• Anonym (Amal)
    Anonym (hm) skrev 2015-10-17 00:29:41 följande:
    Om man är nära Allah eller inte beror inte på etnicitet, utan hur religiös man är.
    Sluta vara sådär rasistisk och inse att etnicitet spelar 0 roll för Gud, han älskar den som är mest religiös, vilket inte måste innebära en arab.
    Du har fel! Araberna är närmat Allah
Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor