Synd om beslöjade kvinnor
Varför är det synd om dem? Utgår du från att de blir tvingade att ha slöja?
Jag tycker tex att dessa kvinnor är jätte vackra.
Varför är det synd om dem? Utgår du från att de blir tvingade att ha slöja?
Jag tycker tex att dessa kvinnor är jätte vackra.
Problemet är att de inte får göra sig vackra och attrahera männen för enligt Koranen kan män inte tycka sin sexlust om han ser en vacker kvinna. Att bära slöja gör man för att dölja sin skönhet pga att män inte kan tygla sin sexlust och kvinnor som inte täcker sig är vilt villebråd och helt okej att uppvakta, trakassera och våldföra sig på just för att de stackars männens sexlust kan de inte rå sig på och tygla.
Jag tycker mer synd om kvinnor utan slöja nu när svetsarn befolkar Sverige med unga män från kulturer där slöja är nödvändig och kommer med ett budskap endast "våldta mig inte"
Nja, nej, det gör det inte, endast muslimska kvinnor som tydligt visar sin tillhörighet skonas.
monawalter.blogg.se/2015/september/hijab-en-rattighet-eller-ett-fortryck.html
Jag håller med dig, Todo, det finns otroligt vackra kvinnor som bär slöja, dock, så ser jag slöjan som en del i ett förtryck av kvinnan. Ja, jag vet att en del bär slöja frivilligt och det skall dom fortsätta med, där så är tillåtet, men det är min fulla övertygelse att det stora flertalet skulle vilja skicka slöjan åt helvete, och då må kvinnan vara hur vacker hon vill i slöjan om inte hon bär den frivilligt. Och en sak är definitivt säker, Todo. Alla bär inte slöjan frivilligt.
Detta är min åsikt och övertygelse, jag har inga länkar till gjorda undersökningar i saken, men jag tror att det förhåller sig så. Och jag emot ALLT vad förtryck av kvinnor heter.
Ingen som har åsikter om eller anser det som förtryck att muslimska mäns klädsel också regleras i Koranen?
Samma koran som säger att man ska hugga händer och fötter helst korsfästa dom otrogna?
Okey, låter som en vettig bok det där.
Det är mycket riktigt helt sjukt, dels att man tillåter det i Sverige, dels att det finns i deras ögon ett BEHOV för småbarn att ta på sig våldta mig inte trasan.
Vilken klädsel ska dom ha då, enligt Koranen?
ja usch, det är precis samma sak som när jag ser gifta kvinnor... man vet ju bara hur många som har tvingats till giftemål. Skit samma att det är många som gifter sig av egen fri vilja, det är till och med en del kvinnors högsta önskan att gifta sig, för det finns ju fortfarande många som blir tvingade till det och då tycker jag att ingen borde få gifta sig alls.. tycker sjukt synd om alla som går runt med vigselringar, en verklig symbol för förtryck, för alla vet ju vilken slav man är under sin man/husbonde. Eller hur!
Jag måste fråga - vad är poängen med slöja om man i övrigt klär sig som på översta bilden? Jag kan inte se håret, men övriga kroppen framhävs på ett sätt som jag faktiskt sällan ser hos mina väninnor (35+) utan slöja.