Inlägg från: Påven Johanna |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna

Hur ska jag hantera min fd svärfars begravning?

Även om ni är skilda så har du dels haft en egen relation till din svärfar men så är du ju också mamma till barnen och där för att stötta dem och hjälpa dem att få ett bra avslut. Så just under begravningen tycker jag att du ska sitta med dina barn och familjen och vara med som den deltagande medmänniska och tidigare ingift släkting som du är. 

Efteråt bör du kanske däremot omförhandla dina relationer till fram för allt din ex-make. Kanske har han mött en ny kvinna och vill ha en annan typ av kontakt med dig nu? 

Vill du räknas som en självklar del av familjen eller som någon som varit en självklar del av familjen men som nu kanske främst vill främja en relation som inte ser ut på exakt samma sätt som tidigare?

• Påven Johanna
    Anonym (undrande) skrev 2015-10-13 11:58:34 följande:

Tack så mycket för svar. 

Det du skriver är rimligt och är i linje med vad jag själv har tänkt, men det är svårt när man inte har koll på ordning osv.

Min omvärdering av relationerna är påbörjad i och med avståndstagandet, till att handla om att upprätthålla relationer.

Stort tack!

Beklagar sorgen också. Alltid tråkigt när människor man tyckt om går ur tiden. 
Svar på tråden Hur ska jag hantera min fd svärfars begravning?