Jag tror att det går så lugnt till i tråden dvs få rasistpåhopp mm, är för att du säger att du egentligen tillhör "de goda". Du är feminist, emot SD och KD, således PK.
Problemet är att jag att jag inte tror att partierna kommer fixa det här! De 7 partier som får delta dvs alla utom SD. Det som fram för allt behövs, är att minska volymerna. Detta helt enkelt för att vi klarar inte av att hantera alla nyanlända som kommer nu vare sig ekonomiskt, bostadsmässigt eller integrationsmässigt.
De skulle kunna driva igenom många nödvändiga förändringar om de bjöd in SD, men det kommer de inte göra för de är monster, de onda.
Senaste prognosen är nu 190 000 nyanlända i år. Antalet kommer inte heller avta inom överskådlig tid. Volymerna beror på att gränskontrollen runt EU yttre gräns inte fungerar och på att det finns många på flykt i världen som vill till Europa. Vår signalpolitik lockar till sig människor. Det är lockande att komma hit.
Jag funderar på att flytta utomlands med familjen. Maken och jag har internationellt gångbara jobb så det skulle antagligen fungera. Barnen har dock många år kvar i skolan och de trivs där de är. Vi får flytta då vi måste, inte innan.
Nedan är jag ingen expert på nu men jag funderar på det.
Många har dyra, högt belånade lägenheter. Vad händer om ekonomin rasar som följd av ædetta? Kommer skatterna höjas mycket och det bli dyrt att leva här? Marginalerna rasar och vi får en 40 % -ig försämring av våra displonibla inkomster. Lägenheterna faller i värde och många kan få banken "efter sig" då de inte längre har täckning för sina lån i sin bostadsrätt/villa. De kan inte säljas utan att göra en förlust. Om pengarna fattas i stadskassan så finns mindre pengar till skola, sjukvård, äldrevård, polis. Folk blir arbetslösa. Socialbidragen/ arbetslöshetskassan sänks kraftigt. Vad blir konsekvensen av detta? Folk får inte vård, polisen hinner inte med den ökande kriminaliteten.
Är detta ett Sverige som vi vill ha?
Man måste diskutera problemen som finns och som kan komma. Man kan inte gömma sig i sin kommunismbubbla där alla är lika värda och man inte skall vara rasist. Man måste vara realist oavsett hur mycket humanist man vill vara.
Slutligen: (hittat i ett annat forum och snor nu :)
Du sitter i en båt med plats för 100 personer. Du har 200 i båten och den läcker in lite vatten. Du har 1000 människor i vattnet runt båten som också vill komma i den.
Vad gör du?