Feminist, mot SD och KD och vill minska invandringen. A rock and a hard place?
Kjell2 skrev 2015-10-13 18:23:25 följande:
Hur skulle det i praktiken gå till? Vad ska vi göra med alla som redan är här?Tittar man på migrationsverkets hemsida så förefaller det som så att exempelvis Syrianer inte är direkt överrepresenterade som flyktingar. Snarare verkar det vara ganska många som inte har asylskäl
Sen har vi givetvis kvotflyktingar eller kvotinvandring. När kvoten är full så är den full. När korgen är full så är den full.
Vi hade exempelvis drygt 6000 invandrare i Sverige som hade fått avslag i alla instanser och ändå var kvar. eller är kvar. En del av dessa har varit här i mer än ett år efter deras avslag. Innan flyktingkrisen började.
Inte deras fel. Detta är för att vi har myndigheter som är slappa att verkställa och följa lagen och regelverket.
Jag vet inte var Sverige har sin gräns eller var den går i förmåga att hjälpa alla. En del hävda här och nu. De som leder landet anser att de har koll på läget!
Sen tycker jag att en prioritering av barn och kvinnor samt barnfamiljer är prio ett. Men jag kan ha tolkat det fel och fattat det fel att de flesta som kommer är ensamkommande män.
Men som kort svar. Det finns något som heter avvisning för att de inte uppfyller de kriterier som krävs.
Sen vet vi faktiskt inte riktigt hur många som kommer till Sverige. Vi vet bara de som registrerar sig. Vi vet inte om eller hur stort mörkertal som finnes. För det står ingen vid gränserna och kollar detta.
Värsta av allt
Regeringen ger inga svar och hänvisar bort ansvaret till alla möjliga myndigheter och kommuner och duckar flitigt i frågan.
De andra partierna börjar prata så smått.
Men det är ett jäkla slapphänt system och inte ens myndigheter klarar av om 400 romer har ockuperat privat mark i Malmö eller intagit någons sommarstuga. Då hänvisar alla till att det är ägarens problem.. Dock får inte ägaren göra nåt som går utanför lagen. Det vill säga... Inte ett jävla dugg.