Feminist, mot SD och KD och vill minska invandringen. A rock and a hard place?
Jag upplever dig som en typisk "inte sverigedemokrat, men..."-person.
Bra att du röstade på FI, dock.
Det finns även SD-politiker som är feminister.
Jag upplever dig som en typisk "inte sverigedemokrat, men..."-person.
Bra att du röstade på FI, dock.
Det finns även SD-politiker som är feminister.
Det vore jätteintressant att höra din motivering för detta! Jag har aldrig hört det in real life och är supernyfiken på vad som ger det intrycket ;) Skriv gärna ett inlägg om du orkar!
Tack för att du tog dig tid! :)
Kort sagt, jag brinner för dessa frågor och det är därför jag är feminist.
Formuleringen "Enligt min åsikt så kunde du anses ha rasistiska åsikter" bidrar till en bättre diskussion än "Jävla rasistfitta", om du förstår hur jag menar :)
Vi har fortfarande problem i samhället med människor som pressas in i könsroller och hånas om de lämnar dem för att leva som sig själva.
Vi har problem med att människors arbete och åsikter värderas olika beroende på kön.
Vi har problem med religioner som gör skillnad på kön och lägger ansvaret för sexuella övergrepp på kvinnor.
Vi har problem med kvinnor som inte känner sig säkra med att resa utomlands själva.
Vi har problem med en machokultur som gör att män hellre tar livet av sig än bokar tid hos en psykolog.
Och detta är bara några exempel - vi har dessutom länder där kvinnor våldtas som del i krigsföringen, vi har män och kvinnor som anser sig ha något att säga till om när det kommer till främmande kvinnors rätt till abort - en fråga som bland annat SD driver - vi har platser i Afrika där det är troligare att en kvinna blir våldtagen än att hon lär sig att läsa.
Vi har kulturer som säger att en kvinna som kysser någon på fyllan är en hora...
Btw!
Sex sidor in i en diskussion om invandring och feminism och tonen är fortfarande lugn, samlad och analyserande!