Inlägg från: Inséa |Visa alla inlägg
  • Inséa

Feminist, mot SD och KD och vill minska invandringen. A rock and a hard place?

xibaty9187 skrev 2015-10-12 18:46:24 följande:

Nervöst att skriva en sådan här tråd utan att vara anonym... men here we go!

Jag räknar mig själv som feminist och befinner mig i en situation som många verkar ha problem med. Nämligen att jag hade velat se en minskning av invandringen till Sverige, men jag skulle aldrig någonsin lägga min röst på SD eller KD eftersom de arbetar emot mina mest grundläggande värderingar såsom rätten till fri abort, vikten av jämställdshetsarbetet, allas lika värde osv... Så med andra ord känner jag mig ganska så bortkommen i den nuvarande politiska debatten.

Jag har några olika anledningar till att vilja minska på invandringen, både personliga och sådana grundade på min personliga "objektiva" analys av samhället.

Känner någon annan igen sig och vill diskutera? Jag svarar gärna på frågor också för den som vill, men kom ihåg den grundläggande regeln i mina trådar please! Inga frågor är för dumma, men alla frågor kan formuleras på ett trevligt sätt även om våra åsikter går isär! Jag kommer alltså varken att bry mig om inlägg av typen "Och du påstår att du är för alla människors rätta värde, tänk om det var du och din familj din jävla rasist!" eller "Hormonstyrda feministfittor förstör Sverige." Formuleringen "Skulle du vilja förklara anledningen till att du vill minska invandringen?" eller "Det hade varit intressant att få veta varför du räknar dig själv som feminist" Svarar jag mer än gärna på!

Fritt fram att diskutera även för de som skiter fullkomligt i mig och mina åsikter! Men kom ihåg - trevlig ton! :D

Du är nog verkligen inte ensam med ditt dilemma i dagens läge.

Tyvärr kanske du får "offra" en mandatperiod på just SD så att övriga regeringen "Får upp ögonen" och såsikten Mindre invandring legitimeras istället för som hittills rasiststämplats och på alla sätt och vis smutskastats och nedvärderats. Därmed skulle fler partier kunna öppet föra en politik mot nedskärningar av invandringen och kanske slutligen börja hinna fokusera på de som vi redan har innanför landsgränserna. 

Tyvärr är det nog mycket svårt att vända på den kommande kollapsen som Sverige står inför pga. regeringens naiva invandringspolitik i nuläget. Snöbollen har blivit en lavin och ingen kommer att vilja ta vid efter Löfvén.

Men om vi nu ska gå in på feministfrågan: Dagens regering vill finansiera den "lilla klick" av den stora massan av folk i nöd med enligt deras beräkning är 500:- per dag/person, (med undantag för ensamkommande flyktingbarn 2000:- per dag/person). 70% av de som kommer till Sverige, och övriga Europa som flyktingar är män. Barn och kvinnor lämnas kvar i flykringlägren i närområdet.
    Just nu finansieras "vill vill hjälpa till"-kalaset med pengar från biståndet, dvs. de pengar som skulle ha gått till de som är kvar i närområdet, (med finansieringskostnad: 25:- per dag/person, för mat, boende och skola). 

Kan inte heller tycka att dagens regering är speciellt för kvinnans rätt hos en växande grupp medborgare som ju enligt samma regering ska integreras i svenska samhället. 

Läs gärna Göteborgspostens Joakim Lamottes krönika nedan: (Döm inte hunden efter (icke)håret på denna snubbe bara!)Flört

http://www.gp.se/nyheter/kronika/1.2860459-lamotte-att-inte-tala-om-slojan-ar-ett-svek-mot-kvinnan?utm_source=sprinkle&utm_medium=widget-5423d5d5df4a5&utm_content=m.gp.se

Så man kan alltid vända på myntet, frågar är var du hittar att din röst till slut faller.  
  • Inséa
    Kjell2 skrev 2015-10-13 20:44:17 följande:
    Men kommer inte de som anländer idag och som inte har asylrätt att utvisas? En stor del av de som kommer blir säkert utvisade.2014 fick mindre än hälften av asylsökande uppehållstillsånd. 
    Det var 2014 det.
    Många av dagens flyktingar kommer tyvärr hit med falska ID-handlingar eller utan några alls och hävdar att de är från Syrien. Nyheten om Sveriges permanenta uppehållstillstånd för människor från Syrien samt vårat väl utvecklade välfärdssystem har liksom spridit sig då man har mobiltelefoner och FB världen runt numera.
    Migrationsverket går på Regeringens order: Hellre fria än fälla.

Svar på tråden Feminist, mot SD och KD och vill minska invandringen. A rock and a hard place?