• Anonym (velar)

Spermadonation från makens pappa?

Jag o min man har genomgått ett par IVF med ICSI. Jag har bra värden och bör ha fina chanser att bli gravid. Min man har få och slöa spermier och har även i ett tidigare förhållande genomgått flera IVF utan något som helst resultat med dålig embryokvalitet. Vi blev gravida vid FET då vi hade en blasto kvar i frysen efter 1:a IVF:en men fick MA i v. 13.

Vid våra ÄP har vi fått förhållandevis bra antal med ägg men få befruktade och ännu färre av bra kvalitet. Det har gjort att vi endast hade ett embryo till frysen vid 1:a och inga till frysen vid 2:a. Läkarna kan inte säga riktigt varför det blir få befruktade, men en trolig anledning är väl spermiefaktorn.

Jag börjar känna paniken över att det kanske inte blir några barn för oss. Mannen vet inte om han skulle vilja adoptera men vet inte heller vad för lösning han tänker sig om vi inte lyckas. I förra förhållandet hade de tänkt att leva barnlösa eftersom det inte gick (dvs inte adoptera). Jag själv kommer inte att kunna leva utan barn, att bara ge upp att försöka. Jag är inte jättesugen på att adoptera ett barn utan vill gärna ha anknytningen från start. Jag har funderat lite på spermiedonation, men samtidigt känns det konstigt att någon annan man skulle föra sina gener vidare till mitt och min mans barn. Jag har ändå en dröm om att både jag och min man skulle kunna känna igen oss själva i vårt barn, att vår kärlek kan skapa något som är en del av oss båda. Jag undrar om det är någon som har fått spermier donerade från en släkting? I vårt fall skulle man kunna tänka att mannens far donerar och vi gör en heminsemination, så mannen kan se sig själv i barnet. Är det någon som har gjort något liknande? Hur har det fungerat, rent praktiskt och efter att barnet har fötts? Har det varit konstigt på något sätt? Jag själv känner att jag lätt hade ställt upp för min syster om hon hade behövt ett ägg, för att hon ska få ett barn som fortfarande är hennes kött och blod och som hon kan se sig själv i.

• Svar på tråden Spermadonation från makens pappa?
  • Anonym (E)
    Kine skrev 2015-10-13 01:17:27 följande:

Det är ingen som har påstått att ogifta barn inte skriver på!

Som gifta par har man behövt skrivs på. Det har tydligen ändrats.

Man har aldrig som gifta par behövt skriva på då det sker automatiskt.
  • Kine
    Anonym (E) skrev 2015-10-13 01:19:02 följande:

Man har aldrig som gifta par behövt skriva på då det sker automatiskt.

Nej. Man har tidigare behövt skriva på. Dock inte behövt föra faderskapstest (om man nu inte vill).
  • Anonym (E)
    Kine skrev 2015-10-13 01:19:55 följande:

Nej. Man har tidigare behövt skriva på. Dock inte behövt föra faderskapstest (om man nu inte vill).

Nej,man har heller inte tidigare behövt skriva på som gifta!
  • Kine
    Anonym (Suck och stöd) skrev 2015-10-13 01:19:31 följande:

Jag har aldrig blivit anmäld här så du måste ta fel på person. Det finns många anonyma på detta forumet, lika många anonyma som är fruktansvärt trötta på dig. Du är överallt och käftar med folk, så det är inte jag som letar upp dig, det är du som ständigt ska lägga dig i varenda diskussion som förs här. Idag jsr jag inte läst en enda tråd som du inte medverkat i. Du verkar dock måttligt irriterad på allt och alla, men ändå så fortsätter du att ge respons. Gång på gång på gång på gång. Nej, där är nånting med dig som inte står rätt till och jag tror ärligt talat inte att du mår så bra. Släpp kontrollen och skaffa dig en jävla hobby, jävla kackelk*****g.

Dom är lite sega ibland med att behandla anmälor. Har anmält dig i varenda tråd och jag kommer fortsätta göra det.

Jag har en hobby. Du borde däremot skaffa dig en bättre hobby än att stalka mig.

Mår dessutom alldeles utmärkt. Bra jobb, roliga vidarestudier, underbar sexliv, underbara barn och en sambo som är helt jävla underbar på alla sätt. Avundsjuk?

Det finns en lösning på ditt problem. Om du slutar att leta upp mig och gå in i varenda jävla tråd så hade du mått mycket bättre och sluppit bli anmält.
  • Kine
    Anonym (E) skrev 2015-10-13 01:21:52 följande:

Nej,man har heller inte tidigare behövt skriva på som gifta!

Och ändå så har folk fått skriva på.
  • Anonym (Suck och stöd)
    Kine skrev 2015-10-13 01:23:46 följande:

Dom är lite sega ibland med att behandla anmälor. Har anmält dig i varenda tråd och jag kommer fortsätta göra det.

Jag har en hobby. Du borde däremot skaffa dig en bättre hobby än att stalka mig.

Mår dessutom alldeles utmärkt. Bra jobb, roliga vidarestudier, underbar sexliv, underbara barn och en sambo som är helt jävla underbar på alla sätt. Avundsjuk?

Det finns en lösning på ditt problem. Om du slutar att leta upp mig och gå in i varenda jävla tråd så hade du mått mycket bättre och sluppit bli anmält.

En människa som behöver hävda sig så extremt är inte särskilt lycklig. Och jag stalkar inte dig. Det är du som är ÖVERALLT. Jag tycker du borde skaffa hjälp, kanske någon att prata med? Du verkar nämligen ha så otroligt mycket att säga hela tiden, men på nått sätt så skaffar du dig bara ovänner så fort du öppnar munnen. Gumman, det är ok. Bara släpp ut det, men inte här. Du börjar bli lite väl mycket.
  • Anonym (pappa)
    Kine skrev 2015-10-13 01:16:20 följande:
    Jag förstår vad du skriver. Förstår du vad du själv skriver och vad du läser? Dvs vad jag skriver?
    Ja, jag förstår utmärkt vad du skriver. Du skriver att man (inte NI, du och din dåvarande man utan MAN (dvs ALLA)) var tvungna att skriva på faderskapspapper om man var gifta och fick barn år 2006. Jag och ALLA i den här tråden svarar att du har fel. Om NI (dvs du och din dåvarande man) fick göra det så är det en sak, som förmodligen hade någon form av orsak utöver ert civilstånd, men det var ingenting som gjordes i allmänhet, utan då, precis som alla andra år mellan (minst) 1200 och 2015, så var och är faderskapet av ett barn fött inom äktenskapet presumtivt kvinnans äkta makes, och inga papper behöver skrivas på så länge ingen man utanför äktenskapet gjorde anspråk på barnet, vid vilket, om barnets presumtiva fader därvid önskade och godkände, faderskapet utredes av myndighetspersoner.

Kort sagt: Du har fel, och alla i den här tråden vet om det. Förmodligen även du själv.
  • Kine
    Anonym (Suck och stöd) skrev 2015-10-13 01:27:47 följande:

En människa som behöver hävda sig så extremt är inte särskilt lycklig. Och jag stalkar inte dig. Det är du som är ÖVERALLT. Jag tycker du borde skaffa hjälp, kanske någon att prata med? Du verkar nämligen ha så otroligt mycket att säga hela tiden, men på nått sätt så skaffar du dig bara ovänner så fort du öppnar munnen. Gumman, det är ok. Bara släpp ut det, men inte här. Du börjar bli lite väl mycket.

Du medvetet letar upp mig i varenda tråd. Det ÄR stalking.

Jag hävdar mig inte, har inget behov av det. Däremot påpekar jag om något inte är korrekt.

Nope, behöver inte prata med någon. Mår alldeles utmärkt.

Däremot borde du tänka över ditt beteende. Att stalka är inte något sund beteende. Och man mår inte bra om man medvetet letar upp och stalkar en enskild individ på ett internetforum. Det om något är sjuk.

Och gumman? Nej, jag är varken gumman för dig eller någon annan.

Ovänner har jag inte heller. (Nej, jag räknar inte folk på fl som varken vänner eller ovänner. Inte ens bekanta)
  • Anonym (Suck och stöd)
    Anonym (E) skrev 2015-10-13 01:28:11 följande:

Du gör dig gång på gång i trådarna till huvudperson genom att göra dig osams med folk där!

Det spelar ingen roll hur mycket du än anmäler inlägg i trådarna då inläggen inte bryter så pass tydligt mot reglerna att det leder till annat än om möjligt att de tas bort.

• Kine
    Anonym (pappa) skrev 2015-10-13 01:30:06 följande:

Ja, jag förstår utmärkt vad du skriver. Du skriver att man (inte NI, du och din dåvarande man utan MAN (dvs ALLA)) var tvungna att skriva på faderskapspapper om man var gifta och fick barn år 2006. Jag och ALLA i den här tråden svarar att du har fel. Om NI (dvs du och din dåvarande man) fick göra det så är det en sak, som förmodligen hade någon form av orsak utöver ert civilstånd, men det var ingenting som gjordes i allmänhet, utan då, precis som alla andra år mellan (minst) 1200 och 2015, så var och är faderskapet av ett barn fött inom äktenskapet presumtivt kvinnans äkta makes, och inga papper behöver skrivas på så länge ingen man utanför äktenskapet gjorde anspråk på barnet, vid vilket, om barnets presumtiva fader därvid önskade och godkände, faderskapet utredes av myndighetspersoner.

Kort sagt: Du har fel, och alla i den här tråden vet om det. Förmodligen även du själv.

Läs om läs rätt.
Svar på tråden Spermadonation från makens pappa?