• Sandra8978

Orosanmäla?

Att någon är en skitstövel är inget soc kan göra något åt, i så fall skulle de få gripa in i varannan familj.

För plastpappan låter ju onekligen som en skitstövel tyvärr.
    Samtidigt är det ju svårt att veta vad som faktiskt hände i en given situation. Barn är ännu mindre än vuxna benägna att återge en situation på ett rättvisst sätt.

Om det värsta som hänt dina bonusbarn är att de uppmanades att peka finger mot en bil, och de en gång fick höra någon version av "skönt att ni ska iväg nästa vecka", då har ni verkligen inget att hänga upp en orosanmälan på.

För att en orosanmälan ska ge effekt krävs det i min erfarenhet grov försummelse, alternativt fysiskt eller psykiskt våld. 

Har ni pratat med plastpappan?
  • Sandra8978

Att fråga sitt barn om deras andra familj "älskar er" är ju också en jävla fråga att ställa. Jag förstår att ni är oroliga, men vad förväntar ni er att de ska svara?
    Helt förvånad skulle man ju inte bli om de sa detsamma, men omvänt, om biomamman skulle ställa samma fråga.

• Sandra8978
    Anonym (Läge för orosanmälan?) skrev 2015-10-11 19:38:06 följande:

De har även blivit tvingade att säga "jag är en idiot" när han tycker att de inte har skött sig. Den stora får ta mycket hackande och det verkar som om mammans sambo har utsett honom till hackkyckling. 

Frågan om de kände sig älskade är kanske tagen lite ur sitt sammanhang ;)
    Vi hade en diskussion om att känna sig älskad och vad det är som gör att man känner sig älskad först ;)

Wow, jag förstår att ni är arga.
    Kan ni inte konfrontera dem någon gång, när barnen är någon annan stans.
    Med styvpappan är det nog ingen mening att diskutera, hade han vart möjlig att nå genom diskussion skulle han inte gjort de här sakerna från första början. Tror du bio-mamman kan lyssna?

En anmälan till soc utreds alltid, oavsett, så ni behöver inte vara oroliga, de kommer att ställa frågor till biomamman. Kanske kan det vara en signal till henne, kanske kommer det bara göra henne förbannad. Jag skulle absolut först ha gjort det tydligt till biomamman att ni kommer göra anmälan av de här och de här skälen.

Baserat på vad du beskrivit här verkar det otroligt att Soc kommer göra mer dock, då kanske det kommer kännas ännu värre för er?
  • Sandra8978
    Anonym (Soc) skrev 2015-10-11 19:43:18 följande:

Ni verkar vara en mer märklig familj än mammans 

Tycker du verkligen det? Varför?
Svar på tråden Orosanmäla?