Orosanmäla?
Finns det belägg för en anmälan? Vi har under dessa två åren vi bott ihop hört allt mer hårresande saker från pojkarna. Mammans nya sambo verkar vara rätt bordus och inte gilla pojkarna alls. Vi har hört att de tvingats visa fingret åt en bil de körde om, de kallas idioter och har fått höra att ?det är skönt att ni skall åka till pappa.? De får skäll, enligt pojkarna, ?för minsta lilla fel man gör?. Och idag berättar de att tidigare när de fick skäll av Xxxx så kändes det som om de skulle kissa på sig. Min observation är att de tidigare alltid sa ?Xxxxx (mammans sambo) sa?.eller gjorde? men numer är det mer i ordalag om ?De säger?..De gör?.? ?Xxxxx lägger upp jättemycket mat som vi tvingas äta? De har även fått höra att de har fula kläder då de kommer från oss.
Sedan att de berättar mycket om vad mamman och sambon säger och tycker om oss är ju inte heller positivt. Mamman får gärna tycka men inte så pojkarna hör.
Idag frågade vi pojkarna om de kände sig älskade hemma hos mamma. Nja, jooooo blev först ett mycket svävande svar. Sedan säger den store ?Jag tror att Xxxx hatar mig men mamma gillar mig nog? Men älskar hon er? - Jo, det gör hon nog?
Känner ni er älskade här. -Ja